Guest

NU spørger jeg måske dumt, men..

9 indlæg i dette emne

Min Søn han sover, spiser og brokker sig(små græder)... jeg synes det er meget korte tidsrum hvor han er ovenud veltilpas og tilfreds... er det bare sådan babyer skal være den første tid?? Jeg spørger fordi jeg synes at det er virklig hårdt, at tidsrummene hvor han er tilfreds og veltilpas er så korte...

Han vokser fint, og tager fint på.... Vi gør alt hvad vi kan for at han skal føle sig tilpas... og sundhedsplejersken er tilfreds med hvad hun ser...

Jeg håber det er normalt.... for jeg blir jo ked..boohoo.gif når jeg ikke føler han er glad/tilpas særlig meget af tiden..

I tænker sikkert om jeg er lidt dum... men jeg har ikke omgåes babyer særlig meget, før nu hvor jeg selv har fået en dejlig Søn...så jeg håber i bærer over med mine dumme spørgsmål...blush.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes overhovedet ikke det er dumt, jeg har også spekuleret på, hvor tit de "må" være utilfredse, før man bør være bekymret :kram2

Jeg har læst i babykalenderen at de første tre måneder, græder babyer i gennemsnit (dvs. nogle meget mere og nogle meget mindre) 2 timer i døgnet.

Jeg ved ikke helt hvor meget Valdemar græder i døgnet, men det kommer jo også an på, hvad man tæller som gråd. Sådan en vedvarende gråd, som vi ikke kan gennemskue forklaringen på, der har han måske mellem ingenting og 1 time om dagen. Dertil kan vi så lægge det gråd, hvor vi godt ved hvad grunden er, og hvor det oftest ikke er gråd med tårer, men mere at mundvigene vender KRAFTIGT nedad mens der er broklyde:

- "Jeg gider ikke det der legetøj mere!"

- "Du er for langsom det til at få brystet frem!"

- "Fat dog, at jeg har en våd ble!"

- "Argh, den skumklud er kold på min numse!"

- "Jeg har ondt i nakken!" (vi går til kiropraktor med ham...)

Den "kendte" gråd stopper almindeligvis meget hurtigt (fordi vi gør noget ved det), men i løbet af en dag kan det jo godt løbe op, så jeg tror ikke at 2 timer er helt ved siden af hjemme hos os.

Husk at når vi som voksne græder, så er vi tit virkeligt kede af det, mens noget af børns gråd "bare" er deres måde at udtrykke utilfredshed på. Altså ikke dermed sagt, at det er lige meget. De skal selvfølgelig trøstes. Men små børn kan ikke sige "Av min nakke er sgu lidt øm" eller "Adr, det er da ulæks, det jeg har i bleen lige nu", så de klynker istedet. :kram2

Hvad siger din mave dig? Er bebs "småmuggen" eller virkeligt ked af det/har det skidt? :kram2

(og kan det være tigerspring, der er på spil?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herinde findes ikke dumme spm! Du kan spørge om alt...

Nu kan jeg ikke se hvor gammel din søn er men det var noget jeg også oplevede med tobias lige den første måned tror jeg. Svært at huske snart..

Fordi han brokker sig behøver han jo ikke være utilpas, kan det tænkes han "snakkes" med jer? Hvis du forstår hvad jeg mener?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tolker det som brok det meste af det.... udover når vi ved det er fordi han er sulten eller skal have tør ble, eller er træt...

hvis det er hans måde at snakke med os på, så er han vist en gnaven typewhistling.gif men ja jeg ved det virklig ikke... altså han kan have gode stunder som ikke varer så længe, hvor jeg opfatter hans lyde som at han sludrer med os..

men ja jeg tror måske bare det er normalt... han er kun omkring 3 uger gammel... så vi er stadig ved at lære.. og er stadig der hvor jeg synes det er rigtig hårdt at være blevet mor... så ja ud fra det i skriver så lyder det som normalt, og så må jeg bare vente på at det blir lidt bedre... det heleballoons.gif tak for hurtige svar.. det var lige hvad jeg havde brug for...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babyer er ikke bare veltilpasse og glade hele tiden.. Caroline er først nu nået til det stadie hvor hun synes det er spææændende at snakke. Før blev hun møg sur efter et minut nærmest, og ville putte. Nu sidder(altså, så meget sidde som hun nu kan) hun gerne og pludrer, kigger rundt og hygger sig i andres selskab :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er vi andre jo heller ikkewhistling.gif Men jeg synes han er mere gnaven/utilfreds end han er glad og veltilpas... og jeg spørger mere fordi det er sådan at han hverken gider snakke særlig længe, eller putte... han øffer rundt og brokker sigtongue.gif

Men ja jeg konkluderer at det nok er meget almindeligt.... og at det ændrer sig lidt hen af vejenwink.gif og det vil jeg så glæde mig til...Tak for svar... balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Søn han sover, spiser og brokker sig(små græder)... jeg synes det er meget korte tidsrum hvor han er ovenud veltilpas og tilfreds... er det bare sådan babyer skal være den første tid?? Jeg spørger fordi jeg synes at det er virklig hårdt, at tidsrummene hvor han er tilfreds og veltilpas er så korte...

Det kunne have været mig der skrev det... Du er ikke alene :0)

Han vokser fint, og tager fint på.... Vi gør alt hvad vi kan for at han skal føle sig tilpas... og sundhedsplejersken er tilfreds med hvad hun ser...

Jeg håber det er normalt.... for jeg blir jo ked..boohoo.gif når jeg ikke føler han er glad/tilpas særlig meget af tiden..

I tænker sikkert om jeg er lidt dum... men jeg har ikke omgåes babyer særlig meget, før nu hvor jeg selv har fået en dejlig Søn...så jeg håber i bærer over med mine dumme spørgsmål...blush.gif

Det kunne have været mig det skrev det... Du er ikke alene. :0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne have været mig det skrev det... Du er ikke alene. :0)

Det er meget rart at vide man ikke er alene... balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille græder ikke særlig meget.. Men hun øffer og er utilfreds en del mere :P

Men græder, gør hun samlet set max 30-40 min om dagen..(det må gene fortsætte sådan!)

Uforklarlig gråd, har vi faktisk ikke rigtig haft..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER