Oprettet August 27, 2012 Jeg har fået tilbudt at låne min kusines autostol i den næste størrelse. Det er en Rømer Duo Plus 9-18kg og den har været brugt til hendes to piger, men har aldrig været i uheld. Det er jo et virkelig godt tilbud (kan virkelig godt bruge at spare 2-3.000 kr. lige nu!) og jeg er ret sikker på der er blevet tænkt over det, inden de valgte at købe lige præcis den stol. Men jeg vil alligevel rigtig gerne høre, om der er nogen herinde fra der har erfaringer med den? :unsure Eller om der måske er en der har et login til Tænk, som vil tjekke anmeldelsen for mig? :whistling Hvornår kan Anna skifte? Det var jo ikke længe før hun er 9 mdr. og vejer 9kg, men jeg har hørt flere der siger man skal vente så længe som muligt? Men Anna har lange ben og hendes ben kan snart ikke være der mere i den bagudvendte - og så sveder hun altid helt vildt i den, fordi pladsen jo er ved at være lidt trang og det er sådan noget kunststof. Jeg synes det er synd for hende, at hun skal svede sådan og jeg kan ikke gøre noget ved det! :help Det er sådan en her (desværre ikke i neutral sort, men det kan man vist ikke brokke sig over, når det er til låns :rolleyes ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 27, 2012 Jeg skal lige have afleveret Tilde i børnehave, men så vil jeg gerne kigge på tænk ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 27, 2012 Jeg kender slet ikke til den autostol, men lige angaaende varme i autostol, saa kan man faa sommerbetraek til dem. Det er saadan et i frotte, som regel. Der kan ogsaa faas et mere high tech, som goer autostolen aandbart. Jeg overvejer det saa meget til Noah, den lille stakkel, for skal jo naermest altid skifte hans body, naar vi ankommer et sted.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 27, 2012 Autostolen er testet før 2011 og er derfor ikke testet for et evt. indhold af skadelige kemikalier Til børn 9-18 kg. Fremadvendt stol der monteres med isofix med ekstra topforankring eller med bilens 3-punktssele. En god autostol, når den anvendes med isofix, men benyttet med bilens 3-punktssele er resultaterne dårligere. I køretøjer, hvor den ekstra topforankring kan benyttes, reduceres kollisionsbelastningen på barnet yderligere. Middelkarakter ved frontalkollision, men meget god score ved sidekollision. Seleføringen er udmærket, og højdejusteringen i forhold til barnets størrelse er også nem. Stolen står stabilt på bilsædet, og støtten for barnets hoved er god. Risikoen for at montere stolen forkert er lille, og installation af stolen og fastspænding af barnet er enkel at udføre. Instruktionerne er nemme at forstå. Stolen giver glimrende støtte for barnets ben, og polstringen er udmærket. Betrækket kan let tages af og vaskes. Barnet har godt udsyn fra stolen. De officielle kollisionsresultater for denne model er fra test med isofix - men uden topforankring. Stolen er identisk med BRITAX Duo Plus. Symbolbeskrivelse: Meget god God Middel Under middel Dårlig Testresultater Testdato: 01-05-2007 Kategori: Mellemgruppen (ca. 1-4 år) Samlet bedømmelse: God Samlet bedømmelse, %: 70 Barnets vægt, kg: 9 - 18 Montering: Isofix Sædets retning: F Sikkerhed: God Brugervenlighed: Meget god Skadelige kemikalier: - Se alle 107 testede produkter, og sammenlign dem i testskemaet Højeste score i testen: 82% Britax Baby-Safe plus SHR II med isofixbase Laveste score i testen: 7% Se mere Autostole Testskema Tænk anbefaler Testkonklusioner: Autostole Oppustelig autostol dumper Pristjek på leje af autostole Video: Sådan tester Tænk autostole Sådan har vi testet autostole Tjekliste Tjekliste til køb af autostole Gode råd: Autostole Video: Find autostolen til dit barn Autostole for nybegyndere Er den arvede autostol god nok? Passer autostolen til din bil? Regler for børn i bilen Er autostolen godkendt? Placering af autostolen i bilen Isofix giver sikkerhed til de små Find den rigtige type autostol Køb og få medlemsrabat Tænk Børn - småbørnsguide 49 kr. Tænk Penge 239 kr. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 27, 2012 Jeg skal lige have afleveret Tilde i børnehave, men så vil jeg gerne kigge på tænk ;) Tak for tanken! Tror Gitte nåede det først - hun har ikke barn der skal afleveres :kiss Jeg kender slet ikke til den autostol, men lige angaaende varme i autostol, saa kan man faa sommerbetraek til dem. Det er saadan et i frotte, som regel. Der kan ogsaa faas et mere high tech, som goer autostolen aandbart. Jeg overvejer det saa meget til Noah, den lille stakkel, for skal jo naermest altid skifte hans body, naar vi ankommer et sted.... Anna er også altid gennemblødt, hvis vi har kørt mere end 1 times tid og hun bliver så ked af det :( Tror jeg synes det er lige sent nok at købe nyt betræk nu, men vil da overveje det til en evt. lillebrøster! Kan godt forstå du overvejer det til Noah, når I har så høje temperaturer størstedelen af året! :o Autostolen er testet før 2011 og er derfor ikke testet for et evt. indhold af skadelige kemikalier Til børn 9-18 kg. Fremadvendt stol der monteres med isofix med ekstra topforankring eller med bilens 3-punktssele. En god autostol, når den anvendes med isofix, men benyttet med bilens 3-punktssele er resultaterne dårligere. I køretøjer, hvor den ekstra topforankring kan benyttes, reduceres kollisionsbelastningen på barnet yderligere. Middelkarakter ved frontalkollision, men meget god score ved sidekollision. Seleføringen er udmærket, og højdejusteringen i forhold til barnets størrelse er også nem. Stolen står stabilt på bilsædet, og støtten for barnets hoved er god. Risikoen for at montere stolen forkert er lille, og installation af stolen og fastspænding af barnet er enkel at udføre. Instruktionerne er nemme at forstå. Stolen giver glimrende støtte for barnets ben, og polstringen er udmærket. Betrækket kan let tages af og vaskes. Barnet har godt udsyn fra stolen. De officielle kollisionsresultater for denne model er fra test med isofix - men uden topforankring. Stolen er identisk med BRITAX Duo Plus. Symbolbeskrivelse: Meget god God Middel Under middel Dårlig Testresultater Testdato: 01-05-2007 Kategori: Mellemgruppen (ca. 1-4 år) Samlet bedømmelse: God Samlet bedømmelse, %: 70 Barnets vægt, kg: 9 - 18 Montering: Isofix Sædets retning: F Sikkerhed: God Brugervenlighed: Meget god Skadelige kemikalier: - Se alle 107 testede produkter, og sammenlign dem i testskemaet Højeste score i testen: 82% Britax Baby-Safe plus SHR II med isofixbase Laveste score i testen: 7% Tusind tak, Gitte! :kiss Det er jo ikke imponerende anmeldelse, men den er jo heller ikke dårlig! Ulempen er, at jeg ikke ved om der er Isofix-base med og hvis ikke, så har vi altså heller ikke tænkt os at købe en, for vores lille autostol er en Maxi Cosi og den har vi heller ikke base til. Så bør vi næsten hellere købe base til den og en ny større stol der passer til samme base :unsure Åh, det er så svært! <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 27, 2012 Min veninde har sådan en til begge sine og hun er meget tilfreds.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites