Oprettet August 25, 2012 ja undskyld mig, men nogen gange synes jeg pressen går for vidt. Nu om sagen med Helle Thorning og om hendes mand skulle være bi-eller homoseksuel. Hvad kommer det os ved, om hendes mand skulle være bi- eller homoseksuel? Og sagen om Nasah khader og sort arbejde. Selvfølgelig kommer det os ved, hvis altså det passede, men var det ikke også bare en eller andens opspind for at skabe forsidestof Jeg synes altså nogengange pressen går for vidt i forhold til vores politikker. Husker i nogle privatsager, hvor de gik for vidt??? Og synes i ALT skal på pressens forsider bare for forsidestof??? Lige på det her punkt, synes jeg om det var en fra højre eller venstre fløjen, at det er at gå for meget ind over privatlivets fred. Og hvad har det med hvilken politik personen fører??? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 25, 2012 Jeg synes al balladen om Lene Espersens familierejser, som første til nogle aflyste møder som udenrigsminister, var kørt helt af sporet. Det drejede sig om møder, som tidligere ministre også meldte afbud til. Pressen var virkelig med til at grave Lene Espersens grav som partiformand. Men der er jo masser af sager i den dur! Og det er fandme synd. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 26, 2012 Jeg kunne bare ikke være mere ligeglad, medmindre de snyder i skat eller laver noget som er i uoverensstemmelse med loven :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 26, 2012 Synes også det er at tage den et skridt for vidt at snakke om hvorvidt en politikers mand er homosexuel eller ej. Synes det er relevant at vide, hvis en politiker har snydt i skat, har ansat en au pair til under mindsteløn eller har begået socialt bedrageri eller lignende. Men jeg synes ikke det er relevant at vide noget om deres familieliv, deres mænds sexuelle orientering, hvilket tøj deres børn går i mm. Jeg synes til en vis grad at deres familieliv burde være helligt. Partnere og børn burde holdes uden for. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 26, 2012 Synes også det er at tage den et skridt for vidt at snakke om hvorvidt en politikers mand er homosexuel eller ej. Synes det er relevant at vide, hvis en politiker har snydt i skat, har ansat en au pair til under mindsteløn eller har begået socialt bedrageri eller lignende. Men jeg synes ikke det er relevant at vide noget om deres familieliv, deres mænds sexuelle orientering, hvilket tøj deres børn går i mm. Jeg synes til en vis grad at deres familieliv burde være helligt. Partnere og børn burde holdes uden for. :ditto Jeg husker, at Mette Frederiksen blev kaldt hykler i pressen, fordi hun havde valgt, at hendes barn skulle i privatskole samtidig med at hun opfordrede danskerne til at støtte op om folkeskolen. Det syntes jeg var strengt. Vi kan jo ikke vide, hvorfor hun har valgt som hun har, og der er jo forskel på, hvad man ideologisk synes er bedst, og så på hvad der fungerer i ens eget lille liv. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 27, 2012 Pressen går generelt for vidt mange gange for at skaffe lidt ekstra forsidsstof, lige meget hvem det så rammer og lige meget næsten hvad de så skriver som overskrift. Overskrifter sælger desværre også selvom der står noget "grimt" eller strengt. Og lige det med politik, så er det ved at være derude at jeg hverken gider læse eller se på tekst tv om det ene og det andet. Helle har jeg min egen mening om, men ligefrem at skaffe mere forsidsstof pga. hendes mand skulle være homo kan jeg ved gud ikke se hvad kommer os ved. Jeg kan godt se at vi har brug for div. oplysninger, men kan pressen så ikke holde sig til de tørre sande fact`s som vi kan forholde os til i steden for alt det andet gejl. Man har det desværre med nogengange at sluge ALT rådt som pressen skriver om sladder eller ej, og det ødelægger altså omdømmet synes jeg. For det er bestemt ikke altid de har sandheden med og man skal tro på det der står. De pynter lige gevaldigt nok på en historie tit og ofte. Derfor er grunden også, at jeg ikke gider læse forsider/aviser og SE&HØR er derfor af grundene heller ikke at finde herhjemme. For mangler jeg sladder, så går jeg på nettet og forholder mig til det jeg synes er at forholde sig til, og det andet gejl fiser ud af ørene igen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites