somummy

Over termin

16 indlæg i dette emne

Jeg har slet ikke sat mig særligt godt ind i det med at gå over tid, fordi jeg troede/håbede, at det ikke ville blive aktuelt for mig.

Og så sidder jeg her nu, 8 dage over tid, og tænker, om der mon er noget galt med mig. Kan der være nogle hormoner jeg ikke producerer, og kan man teste det i blodprøver? Kan der være andre årsager, til at man ikke bare går i gang af sig selv?

Hvis der er nogen derude der kender nogle forklaringer på dette forfærdelige fænomen "at gå over tid", så byd endelig ind, for jeg er bekymret :(

Del dette indlæg

Jeg tror ikke der er så meget forklaring på det... udover det med at terminsdatoen, bare er en ca. dato. og at babyen bare ikke er helt klar til at komme ud til terminen... smile.gif

Jeg har i hvertfald aldrig hørt andre forklaringer... Desværre...

Men hvis nogle ved noget så følger jeg da spændt medwink.gif bare fordi jeg er nysgerrig...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror ikke der er så meget forklaring på det... udover det med at terminsdatoen, bare er en ca. dato. og at babyen bare ikke er helt klar til at komme ud til terminen... smile.gif

Jeg har i hvertfald aldrig hørt andre forklaringer... Desværre...

Men hvis nogle ved noget så følger jeg da spændt medwink.gif bare fordi jeg er nysgerrig...

Jeg har bare tænkt, at hvis det bare skyldes at baby ikke er klar, så ville man vel ikke sætte kvinder igang kunstigt. De har jo lige haft det oppe at vende, at moderkagen gradvist mister sin funktion efter terminsdagen, og at det dermed udgør en risiko for barnet, at blive i livmoderen for lang tid efter terminen :unsure

Jeg ved det ik, men jeg synes bare ikke det giver mening, at der ikke er nogen forklaring og at det er helt normalt??? Noget må der da være galt med mig :huh

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det jeg ved er at kun 5% føder på termin, og 25% når de 41+3 og 12% når 41+5 (eller også var det 42+0) - jeg tænkte lidt dom dig, ken for mit vedkommende var det fordi Mie sad fast i mit bækken, hun stod simpelthen skævt! Min krop reagerede lynhurtig på pillerne så jeg var meget klar, men fødslen gik i stå undervejs.

Egentlig så er en terminsdato psykisk tortur - for overtiden er jo normal. Og bare fordi man når 41+3 så er det jo bare en anbefaling at man OVERVEJER at blive sat i gang og 41+5 er anbefalingen igangsætning, for det er først EFTER 42+ at Moderkagen bliver dårligere, man kan stadig sige nej tak!

Hvad gjorde man ellers før i tiden? Man gik til det gik i hang af sig selv, men der var dødeligheden også meget større.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tvivler på at der er noget galt med dig blot fordi du går over tid. Mig bekendt kan der ikke måles noget i blodprøverne omhandlede over tid.

Jeg gik 11 dage over tid og jeg havde det altså fint bortset fra at jeg var meget utålmodig. Der er ingen forklaring på hvorfor Lasse først kom der, men jeg går ikk og spekuler på det. For uanset hvad så sku han jo nok komme ud.

Man kan aldrig forvente at terminsdatoen er præcis, men blot et skøn og så er det bare sådan at nogen går over tid, mens andre føder før tid.

Hvis du er meget bekymret, må du ringe til fg. Men de fleste sætter i gang 41+3 og ikke 42+0. De forskellige fødegange har deres egen procedure. Ja moderkagen mister funktionen med tiden, men ikke alvorligt inden for de 14 dage over tid og man blir jo holdt øje med trods alt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg så en udsendelse om fødslen fra National Geographic, og der snakkede de om, at babyen vil frigive et stof, når dens lunger er 100% klar til at trække vejret selv. Dette stof er så det, der får fødslen til at gå i gang. Dette betyder dog ikke, at ens barns lunger ikke vil virke, hvis man bliver sat i gang eller får PKS :)

Så det er baby der bestemmer, ikke din krop.

Husk på, at alle børn er forskellige, også spædbørn. Nogle er klar til at møde verdenen før andre er.

Gennem min graviditet har jeg haft 3 forskellige terminsdatoer, regnet ud fra sidste mens, tidlig scanning og NF. Havde min første terminsdato været den officielle hele vejen igennem, ville jeg have været gået 16 dage over tid.

Men det ER bare :numse at være på overtid :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at høre lidt "forklaringer" på fænomenet :super . Det hjælper lidt på fornuften, men dog stadig ik på tålmodigheden <_< :angry :blink

KOM NU UD BABY-DRENG!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stakkels dig - jeg føler med dig og tænker, at det må være afsindigt rædselsfuldt at gå så langt over :kram2 :kiss :kram

KOM SÅ LILLE DRENG :bd :bd :bd

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du overskud til sex, så prøv det. Det siges at der er i stof i hans sæd som er med til at modne livmoderen...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for støv :biglove Og ja det er ganske forfærdeligt at gå over tid. Tror det er noget af det værste jeg har prøvet, i hele mit liv! :boo

Mht sex, så er det prøvet uden held, men vi har nakket om at prøve igen i aften. Noget skal vi vel få ventetiden til at gå med :seng

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gik 11 dage over tid og ja det ER noget af det værste jeg har prøvet så føler med dig! Er det imorgen du skal ind til undersøgelse? Så vil jeg :goodluck for at de vil hjælpe lidt på vej... måske du er længere end du tror, min søster fandt ud af at hendes livmodermund var helt væk og hun var 3 cm åben uden hun havde mærket nogetsomhelst.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gik 11 dage over tid og ja det ER noget af det værste jeg har prøvet så føler med dig! Er det imorgen du skal ind til undersøgelse? Så vil jeg :goodluck for at de vil hjælpe lidt på vej... måske du er længere end du tror, min søster fandt ud af at hendes livmodermund var helt væk og hun var 3 cm åben uden hun havde mærket nogetsomhelst.

Tak for ynk for det første. Det hjælper altid, det er jeg ik bange for at indrømme :)

Ja det er i morgen jeg skal afsted, kl 12.30 for at være præsis. Håber der er sket lidt mere end sidst. Kan se at hun har skrevet i vandrejournalen, at livmoderhalsen er 2 cm lang (Hvadend det så betyder) og livmodermunden er helt lukket. Ville da skønt hvis jeg er lige så heldig som din søster. Det ville bare være meget ulig mig :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved godt du formentligt har født nu(?) har læst din anden tråd fra i forgårs.

Men vil lige byde ind til andre der er intresseret ;) Jeg læste et sted idag at det skulle være genetisk hvornår baby er klar til at komme ud til os. En bla af mor og far's, så vi ikke kan gøre andet end at vente. Men øv for en ventetid kan jeg forestille mig. Håber den er ovre for dig nu ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved godt du formentligt har født nu(?) har læst din anden tråd fra i forgårs.

Men vil lige byde ind til andre der er intresseret ;) Jeg læste et sted idag at det skulle være genetisk hvornår baby er klar til at komme ud til os. En bla af mor og far's, så vi ikke kan gøre andet end at vente. Men øv for en ventetid kan jeg forestille mig. Håber den er ovre for dig nu ;)

Der tror jeg desværre er en skrøne - jeg kom ca til tiden og min mand er født 14 dage før termin og jeg blev sat i gang og fødte 11 dage efter termin. Min mor har født 4 gange og det er lige fra halvanden måned før termin til 42+ så der er ikke meget sammenhæng!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sandheden er vist, at man ikke ved helt med sikkerhed, hvad der saetter en foedsel igang. Personligt tror jeg paa en blanding af de forskellige teorier om babyen og genetikken, men ogsaa ren tilfaeldighed...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der tror jeg desværre er en skrøne - jeg kom ca til tiden og min mand er født 14 dage før termin og jeg blev sat i gang og fødte 11 dage efter termin. Min mor har født 4 gange og det er lige fra halvanden måned før termin til 42+ så der er ikke meget sammenhæng!

Jeg tror også det er en skrøne, da jeg kom 9 dage før og min mand til tiden. Lasse er født 41+4.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER