Pumpkins

Hvornår må man kontakte sundhedsplejersken?

17 indlæg i dette emne

Nu har Karla ikke haft afføring i 4 dage, og jeg kan læse i sundhedsstyrelsens folder om indhold i bleen, at jeg så skal have fat i sundhedsplejerske eller praktiserende læge.

Men hvornår kan jeg ringe til sundhedsplejersken, for vores læge har jo lukket nu? Tænker at hun vel har aftenen og weekenden fri. Vi snakkede ikke om telefontider i går, da hun var her.

Eller er det vagtlægen jeg skal have fat i? Hun er begyndt at få mavekneb, så det kan jo ikke vente til mandag..

Del dette indlæg

I mit hæfte hvor læge + jm skriver står Tlf tiderne til jm. Jeg er ret sikker på at de ikke er der i weekenden.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville ringe til vagtlægen og spørger... Jeg fik et nummer til en sp ordning man kunne kontakte i weekenden og hellig dage. Men ville nu ringe til vagtlægen så kan de altid råde dig

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for svar ;)

C ringede til barselsgangens hotline, og vi blev sendt på apoteket efter lactulose. Hun sagde også, at det var vagtlægen vi for fremtiden skulle kontakte :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skulle til at sige I nok er tilknyttet barselsgangen endnu :)

jeg må altid ringe til min SP, men hun tager ikke altid telefonen.. Dog svarer hun tit på smserne, selvom det er aften eller weekend :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her i Øst-/Midtjylland har vi sådan en sundhedsplejerske weekend-vagt hotline telefon fredag-søndag kl. 17-20 - men ja eller ville jeg nok ringe til vagtlægen...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan se at jeres lille guldklump ikke er SÅ gammel endnu og vi fik selv at vide i sin tid, at til at starte med kunne der godt gå lang tid mellem afføringsbleer - op til ti dage faktisk, så tror nu ikke du skal være så bekymret :) Mht. at kontakte sundhedsplejerske, så tror jeg ikke det er muligt i weekender, de fleste steder, så prøv evt. vagtlægen i stedet - de er der jo også for at hjælpe :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan se at jeres lille guldklump ikke er SÅ gammel endnu og vi fik selv at vide i sin tid, at til at starte med kunne der godt gå lang tid mellem afføringsbleer - op til ti dage faktisk, så tror nu ikke du skal være så bekymret :) Mht. at kontakte sundhedsplejerske, så tror jeg ikke det er muligt i weekender, de fleste steder, så prøv evt. vagtlægen i stedet - de er der jo også for at hjælpe :)

Hmmm... vi fik meget klart at vide på sygehuset, at der skal være afføring hver dag, indtil barnet er 8 uger gammel... SP sagde så efterfølgende, at det bare er den første måneds tid, at baby SKAL have afføring hver dag :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm... vi fik meget klart at vide på sygehuset, at der skal være afføring hver dag, indtil barnet er 8 uger gammel... SP sagde så efterfølgende, at det bare er den første måneds tid, at baby SKAL have afføring hver dag :unsure

Jamen det er da godt, at de kan blive enige hva... ;) Vi fik at vide, at det kun var i den første uge, at der skulle være afføring dagligt (indtil det sorte snask er af vejen) og så kunne der ellers godt gå nogle dage imellem... Vi var indlagt de første 12 dage, så det tænkte vi ikke videre over jo og det var heller ikke før omkring 6. uge, at der lige gik noget tid mellem de store bleer...

Men selvfølgelig skal man kontakte sundhedsfagligt personale, hvis man bliver i tvivl og har på fornemmelsen, at der er noget, som der ikke skal være, så derfor ville jeg også nok kontakte vagtlægen, bare for lige at være på den sikre side... :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

De siger altså noget forskelligt de sundhedsfolk.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da godt nok nogle forskellige beskeder i har fået :unsure

Jeg kiggede bare i sundhrdsstyrrelsens folder, der også siger daglig afførring efter den første uge.

Da vi torsdag snakkede med sp om at hun ikke havde haft afførring siden mandag, og da sagde hun, at så skulle hun i hvert fald have det i løbet af torsdag.

Men nu får hun lactulose, så nu håber vi på snarlig gevinst :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordsn går det ned hende? Har det virket?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordsn går det ned hende? Har det virket?

Ikke endnu desværre.. :( Men der står i indlægssedlen, at der kan gå et par dage, og nu ved vi i det mindste, at der bliver gjort noget.. Men så da helst,at der snart skete noget.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv altså :( håber der snart sker noget.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gav Marius laktulose i går aftes for første gang og det har givet gang i prutterne igen :) Vi snakkede med vagt SP og det var ikke meningen han skal blive ildrød i hovedet af at lave bæble og klynke over det... Så håber vi det bliver bedre med bonusbleerne også. Håber snart I får gang i maven på hende...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der vsr i den grad gevist her til aften :yiepie Tænk at man kan blive så glad for en fyldt ble :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER