Oprettet August 22, 2012 Er der nogle af jer der har født som har problemer med hård mave?? min fungere bare slet ikke... sikkert fordi jeg skal spise så meget jern... jeg kommer af med en lille smugle af gangen, med flere dages mellemrum... det er hårdt som kanonkugler, og idag har det revet hul på mig... så der bare var blod på papiret bagefter... Ja jeg ved godt det er lidt klamt.. alt det her jeg spørger om... men jeg får snart pip... først en mega hård, og på ingen måder god fødsel.. og nu skal jeg døje med både blærebetændelse og hård mave, oveni at jeg stadig er ved at hele efter min bristning... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 22, 2012 Jeg fik mag et eller andet til at sætte gang i maven. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 22, 2012 Jeg har jo ikke født endnu, men det giver god mening at du kan have hård mave. Der er sket en kæmpe forandring i din krop (også hormonmæssigt) og samtidig har du smerter (efter fødsel + bristning). Smerter i sig kan give forstoppelse og måske holder du (ubevidst) lidt igen med at have afføring. Jeg er indlagt til igangsættelse - og bare det har givet mig tendens til hård mave. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 22, 2012 Ja jeg må på apoteket og forhøre mig.... om der er noget at gøre... og ja jeg holder nok bevidst igen, fordi jeg et eller andet sted er bange for det gør ondt i bristningen... men jeg er blevet bedre til at lade være.... og nu vil det bare ikke ud,... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 22, 2012 Havde samme problem, kan anbefale movicol. 2 breve i et glas vand om aftenen. Så går der 3 dage så fungere det igen. Movicol binder væsken i tarmen så det er nemmere at komme af med afføring. Så det er ganske uskadeligt :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 22, 2012 Tak for tippet.... det må jeg have fat i... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 22, 2012 Min mave opfører sig nogenlunde præcis som du beskriver efter fødslen. Jeg tar en magnesium tablet daglig det hjælper, og spise mange grøntsager og drikke vand hjælper også i den rigtige retning. Held og lykke. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 22, 2012 Ja jeg må på apoteket og forhøre mig.... om der er noget at gøre... og ja jeg holder nok bevidst igen, fordi jeg et eller andet sted er bange for det gør ondt i bristningen... men jeg er blevet bedre til at lade være.... og nu vil det bare ikke ud,... Køb laktulose på apoteket. Tag det 1 gang om dagen og drik rigeligt med væske. Det skal nok sætte gang i maven. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 23, 2012 Nu har jeg ikke født, men har døjet med det samme som dig under graviditeten, så det blødte hver gang jeg havde været heldig at komme af med lidt. Her har zoneterapi virkelig hjulpet, har nu fået to behandlinger, og har siden den første behandling ingen problemer haft. Håber du får løst problemet, for det er virkelig ikke sjovt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 23, 2012 Hov, glemte at sige at HUSK også kan hjælpe, det kan købes på apotek eller i matas :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 23, 2012 Jeg har brugt husk under hele graviditeten, og gør det stadig.. så det er ikke helt nok lige nu.. desværre.... det hjalp ellers godt under graviditeten Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 23, 2012 Årh har præcis samme problem og bløder konstant fra den åbning - jeg har købt svesker og tager HUSK og håber det hjælper. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 23, 2012 Årh har præcis samme problem og bløder konstant fra den åbning - jeg har købt svesker og tager HUSK og håber det hjælper. Som majs nævner er svesker eller sveskegrød, sverskejuice også meget efektiv : ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 29, 2012 Jeg fik mag et eller andet til at sætte gang i maven. Magnesium vil jeg tro :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 29, 2012 I kan evt. koebe enebaersalve, som kan lindre lidt bagi. Det er alletiders "numsecreme" Jeg har saa haft det modsatte dilemma, men de sidste dage har det da opfoert sig ordentligt derinde Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 29, 2012 Det er et meget velkendt fænomen på barselsgangen! Bare spis en masse svesker... det gør tricket glimrende Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 29, 2012 Jeg vil også sige sveskejuice.... Det er meget effektivt så pas på du ikke overdriver :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 1, 2012 Håber snart at du får det bedre :kram Jeg har læst på den store hvide web, at man i USA kalder det; giving birth to the ugly cousin! -der beskrev de at man fik så mange problemer med at få noget ud at det kunne blive mere smertefuldt end den "første" fødsel.. :blink Så jeg tror at det er en god ide at forberede sig på en del forstoppelse efter fødslen, -det vil jeg i hvert fald gøre.. Hvad med jer der har taget Bio Gaia, hjælper det ikke også på maven? eller skal der skrappere midler til?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites