Unknown

Nan ha eller nan Pro

20 indlæg i dette emne

Håber der er nogle af jer kloge tøser der kan hjælpe mig her :-)

Indtil nu har Zoey fået nutramigen fordi hun er i risikogruppen for astma og allergi. Hun er nu 4 måneder og lægerne mener vi godt kan skifte over til alm mme da der ikke er forebyggende efter 4 måneder. Derfor mister vi tilskuddet nu og skal give 230 kr for 400gram.

Så nu kigger vi lidt på at skifte mærke. Vi kigger lidt på Nan. Mange foreslår nan ha fordi den er mildere mod maven, men synes at læse de har lavet dem begge milde mod maven nu ( efter de har skiftet til at kalde den anden Pro) og Ha er mod mælkeallergikere.

Zoey er jo ikke mælkeallergiker så det ville vel være fint med alm nan Pro. Eller er Nan ha stadigvæk mildere mod maven ? Håber i kan hjælpe :-)

Del dette indlæg

Camille fik NAN pro til en start, og havde meget dårlig mave.. Megeeet ondt.

SPen mente vi med fordel kunne skifte til NAN ha, og det får hun nu - om det er det der hjælper eller alle de andre ting vi gør, ved jeg faktisk ikke..

Men SPen sagde i hvert fald det var mildere mod maven :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tobias fik mange problemer med maven, da vi gav alm Nan, så vi skiftede til Nan HA og for os virkede det at skifte til HA, da det som du selv siger skulle være mildere for maven, og det var også det jeg oplevede med det..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dengang med Mille brugte vi nan Pro,, har også købt det denne gang..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis man tænker økonomisk, er det helt sikkert nan pro man skal vælge ;) (Ja, eller allomin, det er endnu billigere!)

MEN, jeg vil altså råde til at man giver lidt nan HA, hvis man ved ens baby har tendens til mave problemer.. Om ikke andet, så bare i starten..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil også sige at i skal vurdere ud fra om hun normalt har lidt sart mave. Hvis hun ikke har tendens til hård mave, så kan du fint bruge NAN Pro (det mætter også bedre, så hun (forhåbentlig) kan sove gode lange lure :) )

Vi brugte det til vores store dreng, fra han var 5 dage gammel, og har ikke haft problemer. Den lille har bøvlet lidt med maven, men jeg tror hans tarme er modnet nok nu til at kunne klare det, for det går hvert fald bedre :)

Det er også en god ting at hun er så gammel, i forhold til at bruge NAN Pro, for maven bliver mere hårdfør :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil også sige at i skal vurdere ud fra om hun normalt har lidt sart mave. Hvis hun ikke har tendens til hård mave, så kan du fint bruge NAN Pro (det mætter også bedre, så hun (forhåbentlig) kan sove gode lange lure :) )

Vi brugte det til vores store dreng, fra han var 5 dage gammel, og har ikke haft problemer. Den lille har bøvlet lidt med maven, men jeg tror hans tarme er modnet nok nu til at kunne klare det, for det går hvert fald bedre :)

Det er også en god ting at hun er så gammel, i forhold til at bruge NAN Pro, for maven bliver mere hårdfør :)

Hmm.. Kan da være vi skulle prøve at skifte over til nan pro.. Vi har to hele pakker stående.. :) Måske bare en flaske om dagen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm.. Kan da være vi skulle prøve at skifte over til nan pro.. Vi har to hele pakker stående.. :) Måske bare en flaske om dagen.

Altså, det er da værd at forsøge, og hvis det går godt med en enkelt flaske i nogle dage, kan i jo prøve med 2 osv.... For det er altså noget billigere :)

I kan jo hurtigt mærke på Camille om hun tåler det.... :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså, det er da værd at forsøge, og hvis det går godt med en enkelt flaske i nogle dage, kan i jo prøve med 2 osv.... For det er altså noget billigere :)

I kan jo hurtigt mærke på Camille om hun tåler det.... :)

ja, nu er bonusbleerne tilbage for fuld skrue :) Mindst en om dagen, og uden at hun græder :loveshower Det er helt fantastisk at finde ud af at ens baby har et "bonus"-ansigt som ikke involvere skrig, skrål og tåre - men bare at hun bliver sammenklemt og rød :loveshower :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker lidt.. Caroline virker som om, at hun har lidt avs i maven. Altså, hun kommer med lortebleer, men bliver lidt ked af det(og så masserer jeg maven) Skal jeg så prøve med NAN ha? Eller noget andet?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, har bedt mor om at købe NAN ha med hjem :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, har bedt mor om at købe NAN ha med hjem :)

Det er en god ide :) Det er lidt dyrere, men altså ved os tror jeg at det har virket :)

Tror dog vi vil prøve med lidt almindeligt nan her til natten :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja, nu er bonusbleerne tilbage for fuld skrue :) Mindst en om dagen, og uden at hun græder :loveshower Det er helt fantastisk at finde ud af at ens baby har et "bonus"-ansigt som ikke involvere skrig, skrål og tåre - men bare at hun bliver sammenklemt og rød :loveshower :whistling

Det er dejligt! :loveshower

Charlie kan blive helt blå i hovedet :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er dejligt! :loveshower

Charlie kan blive helt blå i hovedet :D

Jeg synes det er helt fantastisk. :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan jeg godt give hende begge dele eller skal der være fuldt ud ha? Hun har pruttet en masse igår aftes,! Nat og så nu

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan jeg godt give hende begge dele eller skal der være fuldt ud ha? Hun har pruttet en masse igår aftes,! Nat og så nu

Du kan sagtens bruge begge dele :) (altså, nok ikke i samme flaske... Men skiftes mellem de 2)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan godt give hende begge dele :) Dog må man ikke blande dem i samme flaske!

Faktisk sagde min sundhedsplejerske at det kunne være en god ide engang i mellem at give en flaske af "noget andet".. Så man vænner barnet til at mad har forskellig smag.. Og som hun sagde så synes vi jo også det er rart ikke at spise det samme HELE tiden :)

Camille fik 60 ml almindelig nan i går, og der har ikke været nogen maveproblemer.. Er spændt på om vi får "dagens ble" i dag, gør vi så er det jo helt perfekt ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Blander det selvfølgelig ikke sammen :-) Men så veksler jeg bare lidt... Synes godt nok at hun har mavekneb igen, på trods af at hun lavede igår og i morges...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Blander det selvfølgelig ikke sammen :-) Men så veksler jeg bare lidt... Synes godt nok at hun har mavekneb igen, på trods af at hun lavede igår og i morges...

Hvis det er luft hun døjer med, så kan jeg anbefale fennikelte (som Myliona anbefalede mig :biglove ) Det har virket godt for Charlie :)

Det slår luften i stykker i tarmene, så det ikke klemmer sådan.... Lidt ligesom Mylicondråber, det her er bare lidt mere naturligt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det er luft hun døjer med, så kan jeg anbefale fennikelte (som Myliona anbefalede mig :biglove ) Det har virket godt for Charlie :)

Det slår luften i stykker i tarmene, så det ikke klemmer sådan.... Lidt ligesom Mylicondråber, det her er bare lidt mere naturligt :)

Ja, vi er altså også glade for theen.. Og Camille ELSKER den! Hun falder også altid til ro når hun får den - Det er som om hun ved den hjælper på noget godt :rolleyes

hvis man kommer lidt sukker i, så er det også lidt smertelindrene.. OG her når det er varmt, er det også godt for dem at få lidt ekstra væske :) OG hvis de har tendens til lidt hård mave, er det også godt med ekstra væske... :rolleyes

I øvrigt, så drikker jeg også selv teen.. Fordi den smager godt :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER