Oprettet August 14, 2012 Hvad er det nu man skal have med i den taske . Jeg er heeelt lost :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 14, 2012 Her er min brainstorm : Mad: x Juice brikker x Müslibarer x Kiks Småpenge til automaten (sugerør?) Papirer: Vandrejournal m.m. Sygesikrings bevis Graviditets kalenderen Min taske til sygehuset: Toilettaske Hygiejnebind Badehåndklæde Bløde bukser Behageligt undertøj Skjorter x Amme bluser Strømper x Amme BH Nattøj x Badekåbe Løse trusser x Amme indlæg Manden: T-shirt Boksershorts Strømper Bukser x Deo x Tandbørste Læsestof Andet: x Gæstebog x Barnets bog Baby x Sutter Suttekluden x Pusletasken – med bleer og ”prøver” fra apoteket x Stofbleer/gylpeklude x 3 boddier x 3 bukser x hue x Strømper dyne Fødetaske indhold: asti + champagneglas (til at skåle efter fødslen) chokolade frugtkiks juicebrikker amme bh + ammeindlæg strømper ren tshirt til far kamera + oplader toilettaske med: tandbørste + tandpasta hårelastikker læbepomade min håndtaske indeholder: vandrejournal sygesikringsbevis mobiloplader telefon Til hjemturen: autostol babytøj stofble evt. at afskærme solen babytæppe tøj til mor: rent undertøj bløde leggings kjole trøje Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 14, 2012 Jeg synes det er lidt svært at gennemskue som 2. gangs fødende. Hvis alt går vel skal vi hjem 1½ time efter fødslen. Men forsyninger til inden fødslen som drikkevarer, kiks og lign skal jo ihvertfald med, lillebrors tøj til hjemturen og så et sæt rent tøj til mig - andet når vi vel dårligt at få brug for... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 14, 2012 Tror dy har ret. Jeg skal ha kejsersnit og være der flere dage. Håber jeg kan huske at købe dagens avis og gemme den væk i 18 år.... Som en sjov lille gave når hun fylder 18 år.... :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2012 Tror dy har ret. Jeg skal ha kejsersnit og være der flere dage. Håber jeg kan huske at købe dagens avis og gemme den væk i 18 år.... Som en sjov lille gave når hun fylder 18 år.... :) Det er bare så hyggeligt, jeg har avisen fra den dag jeg blev født :) men jeg har altså bedt min kusine om at sørge for at købe avisen, så skal jeg ikke selv tænke på det :) kunne være du også kunne få en der er tæt på til at sørge for at købe den :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 28, 2012 nå overvejer at pakke tasken om en lille uges tid - men men men.... hva pakker man med til en ambulant fødsel...?? tænker lidt: mig: læbepomade/hårelastikker mormortrusser + bind ammebh rent tøj sæbe noget at drikke/spise VJ baby Victor: bleer sut to sæt tøj (50/56) hue/sutsko tæppe/dyne autostol lift..? slutteklude osv i pusletaske os: penge kamera opladere (iPhone holder jo ikke strøm så længe) mangler jeg så noget...? vi skal til stor fest i Jylland 13 dage før termin - så har det bedst med at alt ligger i bilen hvis nu det skulle ske - og gå lige så hurtig som sidst.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 30, 2012 Super gode råd- tusind tak Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 30, 2012 Min liste ser sådan her ud. MEn da vi var til tjek på fødegangen igår, sagde JM at hun plejede at sige til de fødselsforberedelser hun holdte, at man kan sagtens klare sige uden tasken. Vi har jo næsten allesammen en smartphone idag og i mange af dem er der bedre kamera end i et lille compack kamera. De har ellers hvad man skal bruge der ude god e har også en kiosk. Jeg ville nok vælge at sende manden hjem efter den på et tidspunkt så jeg kunne få mit eget tøj på efter fødslen. Men kan godt se det ikke er den helt store katastrofe hvis vi kommer afsted uden :) Tøj: Amme t-shirt Amme indlæg Sorte slappe af bukser Grå slappe af bukser Sove t-shirt Srømper Klipklapper Toilettaske: Shampoo Balsam Hår olie Hårtørre Ansigts pleje Body lotion Brystvorte creme Tandbørste + oplader Balancid Baby olie Læbepomade/vaseline Bind Hårbørste Håndklæde Hår elastikker Tandpasta Troldepigen: Sutter Body'er Dyne Bamse Stofbleer Hue Jakke Tøj til hjemturen Div: Mobil + oplader Kamera + oplader Oplader til Allan’ tlf Mønter til automaterne Ammepuden Min egen hovedpude Vandre journal ''min fødsel på hvidovre'' - Det er min ønskeliste til fødsel med de tanker jeg har gjort mig Mad: Juice brikker Kiks Figne stænger Müslibar Manden: T-shirts Bokser shots Tandbørste Deo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 31, 2012 Min liste ser sådan her ud. MEn da vi var til tjek på fødegangen igår, sagde JM at hun plejede at sige til de fødselsforberedelser hun holdte, at man kan sagtens klare sige uden tasken. Vi har jo næsten allesammen en smartphone idag og i mange af dem er der bedre kamera end i et lille compack kamera. De har ellers hvad man skal bruge der ude god e har også en kiosk. Jeg ville nok vælge at sende manden hjem efter den på et tidspunkt så jeg kunne få mit eget tøj på efter fødslen. Men kan godt se det ikke er den helt store katastrofe hvis vi kommer afsted uden :) Tøj: Amme t-shirt Amme indlæg Sorte slappe af bukser Grå slappe af bukser Sove t-shirt Srømper Klipklapper Toilettaske: Shampoo Balsam Hår olie Hårtørre Ansigts pleje Body lotion Brystvorte creme Tandbørste + oplader Balancid Baby olie Læbepomade/vaseline Bind Hårbørste Håndklæde Hår elastikker Tandpasta Troldepigen: Sutter Body'er Dyne Bamse Stofbleer Hue Jakke Tøj til hjemturen Div: Mobil + oplader Kamera + oplader Oplader til Allan’ tlf Mønter til automaterne Ammepuden Min egen hovedpude Vandre journal ''min fødsel på hvidovre'' - Det er min ønskeliste til fødsel med de tanker jeg har gjort mig Mad: Juice brikker Kiks Figne stænger Müslibar Manden: T-shirts Bokser shots Tandbørste Deo Jeg glemte ammepuden - men Jakob var hjemme og hente den.. Den var virkelig savnet! Vedr. sutter, dem behøves du ikke tage med - den må man helst ikke bruge førend amningen er rigtig i gang - og der går liiige lidt længere tid end den tid man er på hospitalet ;) (i de fleste tilfælde) Del dette indlæg Link to post Share on other sites