Miss.Tang

Tjek før fødsel

9 indlæg i dette emne

Jeg går og tænker på om man 'overlades' til sig selv efter sidste jordemor besøg, når der ikke er nogen komplikationer?

Min tanker går på str på baby, om den ligger rigtigt og alle de der ting.

Del dette indlæg

Altså mit sidste jmtjek var 39+ noget.. Også skulle jeg ringe ind 41+3, og få tid til et nyt tjek hvis jeg ikke havde født..

Men de tjekker jo størrelsen på baby til sidste tjek, og tjekker den ligger ordentligt osv.. GØr den ikke, så tror jeg de holder øje :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal til, forhåbentligt, sidste jordemoderbesøg på onsdag, hvor jeg er 39+4. Men jeg var også til ét i uge 35, og der tjekker de også for størrelse og barnets stilling. Hvis ikke bebs har vendt sig med hovedet nedad dér, vil de holde ekstra øje og evt. iværksætte en plan for vendingsforsøg. Det var i hvert fald dét, jeg fik at vide her på Frederiksberg.

Så jeg tror, at man så vil få et ekstra besøg klemt inde mellem uge 35 og 39 :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været til jordemoder i uge 35, 37 og 39 og skal igen i morgen, hvor jeg er 40+1. Det er standart på Hillerød.

Jeg ved ikke om jeg vil sige, at jeg er overladt til mig selv, men føler egentlig, at der er ret god kontrol med den lille. I morgen skal jeg snakke igangsættelse så vidt jeg ved, og hun vil kontrollere at alt er som det skal være.

Del dette indlæg

Annonce ♥

I Herning bliver man tjekket de der obligatoriske gange inden termin og så 40+(2-4) og hvis ikke man har født 41+3 så skal man til tjek og bliver tilbudt igangsættelse. Og det gælder både førstegangs, anden gangs, tredjegangs og dem der skal have kejsersnit kommer også ind i 40+

Det ved jeg fordi jeg gik til jordemoder i sådan en gruppe i stedet for individuelt og til mit jordemoder besøg (som er individuelt) i sidste uge hvor jeg var 40+2 mødte jeg 2 af pigerne fra gruppen, den ene var andengangsfødende og 40+3 og den anden tredjegangsfødende, men hun skulle have kejsersnit så hendes besøg var lidt anderledes skruet sammen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var også til jordemoder i uge 35, 37, 39, og så skal jeg til sidste jm kontrol i morgen hvor jeg er 40+3, hvor jeg regner med der skal snakkes igangsættelse :)

Jeg har haft en helt normal graviditet, hvor alt har været som det skulle. Hver gang har hun tjekket hvordan baby ligger og størrelsen på baby, så jeg synes jeg er blevet fulgt godt, selvom der ikke har været nogen som helst problemer i min graviditet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er jo lidt forskelligt hvor o landet er er kan jeg se, men skal selv afsted d 30/8 hvor jeg er 35+6, så må jeg jo høre hende af hvordan de gør det :)

Men tak for jeres indput :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min baby flyder stadig vildt rundt, så jeg skal til kontrol ved jordemoderen hver uge resten af graviditeten, hvor hun tjekker hvordan baby ligger. Så vil jeg i givet fald vide hvordan jeg skal reagere hvis vandet går.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var hos JM da jeg var 35+6 og skal igen når jeg er 37+6 og mon jeg så ikke skal komme en gang mere inden termin.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER