Oprettet August 11, 2012 Jeg er ikke sikker, men jeg har mistanke om, at vi har besøg af en tiger herhjemme... Valdemar blev i hvert fald ret forskrækket, da jeg lagde ham på legetæppet (hvilket han ikke plejer at gøre), og da jeg lagde ham fra mig i bare to sekunder (plejer heller ikke at være et problem) og virker egentlig til at være mest tilpas i soveværelset sammen med mig og uden noget som helst, der larmer eller lyser... Jeg skærmer ham lidt, for jeg synes det er synd, at/hvis han bliver bange over de nye indtryk, men jeg kom til at tænke på, om jeg bare trækker pinen så? Om det er bedre at han får indtrykkene, men i favnen af mig, så han kan møde de nye indtryk på en tryg måde? Argh, ved ikke om det giver mening... Jeg fisker nok bare efter, hvordan jeg bedst kan hjælpe ham igennem springet :help :unsure :baby3 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 11, 2012 Jeg ville ikke skærme ham, hvis ikke han har været urolig før.. Det er jo som sagt alle sanser der udvikles og meget synet også.. Verden et stor og vi skal selvfølgelig vise vores børn den på bedste måde.. Men han er jo i trygge omgivelser derhjemme, så ville ikke være så bekymret.. Selvfølgelig ville jeg ikke overstimulere ham, men et legetæppe skulle han nok kunne klare.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 11, 2012 Jeg tror du skal lade den vante gang gå, men som du siger, så selvfølgelig give ham den tryghed han har brug for udover det. Springet er der jo netop for at de kan udvikle sig, så tror ikke rigtig du kan skærme ham fra noget. Man kan tage hensyn til barnet, men det bør man jo altid gøre. Kort sagt: Du hjælper ham ved at give ham den tryghed han har brug for og det fortæller han selv når han har. Det bedste du kan gøre er vel at rumme ham og have tålmodighed :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 11, 2012 Som Pandamor siger, saa lad ham faa indtryk og lad ham bearbejde dem i det omfang i har dem derhjemme - og ude, hvis I er begyndt at tage lidt ud. Noah har vi mest i barnevognen ude eller i viklen. Herhjemme skaermer jeg ham ikke. Jeg tror ogsaa det er vigtigt at du er sikker i din sag, saa at sige, og viser ham at det er trygt, selvom han lige skal opdage, at det er det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 11, 2012 Tak for jeres svar, piger! Det lyder jo meget fornuftigt men hmm, jeg synes stadig det er svært at mærke, hvor mange stimuli han kan overskue. :unsure Men altså, vi har leget lidt med lamaze-bien og han har "fløjet" lidt på mine ben. Og vi rykkede tilbage i stuen. Men han var godt nok stadig ked og sur :unsure Så fik Brian idéen, at han skulle have lov at ligge splitteragende nøgen. Ved ikke lige hvorfor, men det hjalp :loveshower Så fik de to lige en snak, mens mor gik på sikker afstand :D Han er stadig NOGET pylret, men han bliver ikke skærmet helt (det gjorde han nu som sådan heller ikke før, men jeg skar ned på stimuli...), og vi fik nok ro på ham til at han kunne få et ordentligt måltid og en falde rigtigt i søvn. :) Så nu sover han. :) Så må vi se, hvorlænge det varer. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 11, 2012 Uanset hvor meget du skærmer ham, så vil han skulle igennem det. De græder og så må man trøste og hjælpe dem til at finde ro og tryghed. Haha sjovt som det er mændene der skal foreslå sådan noget med bar røv! Sådan var det også herhjemme!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 13, 2012 Jeg er ikke sikker, men jeg har mistanke om, at vi har besøg af en tiger herhjemme... Valdemar blev i hvert fald ret forskrækket, da jeg lagde ham på legetæppet (hvilket han ikke plejer at gøre), og da jeg lagde ham fra mig i bare to sekunder (plejer heller ikke at være et problem) og virker egentlig til at være mest tilpas i soveværelset sammen med mig og uden noget som helst, der larmer eller lyser... Jeg skærmer ham lidt, for jeg synes det er synd, at/hvis han bliver bange over de nye indtryk, men jeg kom til at tænke på, om jeg bare trækker pinen så? Om det er bedre at han får indtrykkene, men i favnen af mig, så han kan møde de nye indtryk på en tryg måde? Argh, ved ikke om det giver mening... Jeg fisker nok bare efter, hvordan jeg bedst kan hjælpe ham igennem springet :help :unsure :baby3 Altså vi skærmede ikke vores datter da det stod på. Ved ikke om det ville have ændret noget, men hver dag i en uge skreg hun to timer om aften. Men vi tænkte ikke på at skærme hende. Del dette indlæg Link to post Share on other sites