Guest

baby hold

14 indlæg i dette emne

Jeg har lige et spørgsmål mht baby, barsel og aktiviteter med baby...

Jeg vil rigtig gerne gå til noget med min lille pode nemlig, både for min egen skyld men HELT bestemt også for mit barn - jeg er nemlig ekstrem motorik tosse og har slet ikke styr over grov motorikken så det er noget jeg ønsker mit barn ikke kommer til at kæmpe med.

Derfor vil jeg gerne gøre mit for at vi tidligt gør noget så hun får en rigtig god fornemmelse for hendes krop.

Jeg har kigget på lidt forskelligt:

- noget efterfødselsgymnastik med motorik for babyen samtidig (det jeg egentlig er mest tændt på) Det er dog ikke sikkert det kan lade sig gøre da barnet skal være mindst 8 uger før det må starte og det sidste hold nogensinde starter om 8 uger fra i dag <_< Så skal pigebarnet godt nok skynde sig ud :goodluck

-noget Baby svømning i DGI huset her i Herning som jeg syntes er kanon godt da jeg selv ELSKER vand.

-baby salmesang som jo ikke direkte er motorik træning, men som alligevel gør noget godt for Baby og mig

Derudover vil jeg senere rigtig gerne gå til Mor-barn gymnastik men det ligger noget længere ude i fremtiden.

Nå men mine egentlige spørgsmål er:

Hvor tidligt startede i til sådan noget?

¨

Hvor meget kan de "holde til"? altså noget af det er jo én gang i ugen og noget én gang i måneden. Og HVIS jeg starter på fx det der efterfødsels gymnastik - vil jeg ikke gå til babysvømning samtidig - det tror jeg bliver for meget.

Har i været glade for at komme af sted?

Har i brugt nogle øvelser derhjemme?

og så tillægs spørgsmål:

Har i gået til efterfødsels gymnastik? og fik i noget godt ud af det? og hvad gjorde i med den lille så længe? tog i Ham/hende med? (tænker her mest i forhold til amning og hvis det ikke passer med fars arbejdstider at kunne passe så længe)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gik til stimulastik med Theo på Vesterbro. Jeg tror lige det ville være noget for dig :)

Det var super gode øvelser for baby og en rigtig god måde at være sammen på. De kan starte fra de er 2 mdr. Læs evt. mere her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik til babysalmesang en gang i ugen, og Marlon ELSKEDE det :loveshower

Derudover gik vi til babysvømning, men vi var ikke på noget hold, og tog bare afsted en gang imellem når det lige passede :) (og det elskede han også! )

Tror dog jeg vil på et hold denne gang, for det er rart med lidt vejledning og gode idéer til aktiviteter i vandet....

Det kommer HELT an på hvilket barn du får, om hun kan tåle megen eller lidt aktivitet..... Det kan du hurtigt mærke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik til stimulastik med Theo på Vesterbro. Jeg tror lige det ville være noget for dig :)

Det var super gode øvelser for baby og en rigtig god måde at være sammen på. De kan starte fra de er 2 mdr. Læs evt. mere her :)

Jeg bor i Herning så det er nok liiige langt nok at køre :lol men Ja det er PRÆCIS sådan noget jeg godt kunne tænke mig!!!

Det jeg selv har fundet giver så bare også mig noget med på vejen tilbage til en normal krop http://www.skovlymotorik.dk/ hvilket tiltaler mig at man lige slår 2 fluer med et smæk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Herning så det er nok liiige langt nok at køre :lol men Ja det er PRÆCIS sådan noget jeg godt kunne tænke mig!!!

Det jeg selv har fundet giver så bare også mig noget med på vejen tilbage til en normal krop http://www.skovlymotorik.dk/ hvilket tiltaler mig at man lige slår 2 fluer med et smæk :)

Nååå :blush

Troede du boede i København, fordi du nævnte dgi-byen ;)

Men der findes da sikkert også stimulastik i Herning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik til babysalmesang en gang i ugen, og Marlon ELSKEDE det :loveshower

Derudover gik vi til babysvømning, men vi var ikke på noget hold, og tog bare afsted en gang imellem når det lige passede :) (og det elskede han også! )

Tror dog jeg vil på et hold denne gang, for det er rart med lidt vejledning og gode idéer til aktiviteter i vandet....

Det kommer HELT an på hvilket barn du får, om hun kan tåle megen eller lidt aktivitet..... Det kan du hurtigt mærke.

De starter et hold i DGI huset i den her uge - så jeg afventer og ser hvornår det næste hold starter - de skal vel være omkring 6-8 uger inden (og jeg skal være stoppet med at bløde).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nååå :blush

Troede du boede i København, fordi du nævnte dgi-byen ;)

Bahhh, tror du i er de eneste som har en DGI by?? ;) :P :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bahhh, tror du i er de eneste som har en DGI by?? ;) :P :biglove

Ha ha ha... :D Ja, det troede jeg da vist :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha ha... :D Ja, det troede jeg da vist :blush

Ej, jeg tror nu også kun vi kan prale af et dgi HUS...... Og ikke en hel by ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg tror nu også kun vi kan prale af et dgi HUS...... Og ikke en hel by ;)

He he... Københavnerne skal åbenbart altid spille smarte ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi starter til baby svømning imorgen.. Gik også til det med Mille og det var super.. Mht efterfødselsgym, så tager man bare baby med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager i svømmehallen med Lise 1 gang om ugen. Går ikke på noget hold, men der er en af livredderne der, som har taget babysvømningsuddannelsen og vi har derfor brugt hende meget til at få lidt instrukser, inspiration og gode råd. Lise ELSKER det. :loveshower

Vi kunne sagtens gå til noget andet også en gang om ugen uden at det blev for meget - men som andre siger kommer det an på hvilket barn man har ift hvor meget det kan holde til.

I min mødregruppe fik vi sådan en tumlastik-instruktør ud ad 4 gange, hvor vi sang, tumlede og lavede alle mulige øvelser, der styrker både motorikken og de andre sanser. Det har været SUPER godt og vi bruger det allesammen i vores hverdag med de små nu. Vi gav 500 kr pr gang og det delte vi så imellem os, så det blev en 70-80 kr pr mand hver gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg underviser i stimulastik, så det vil anbefale, hvis du har mulighed for det :) jeg underviser I randers - ved ikke om der er nogen her http://www.stimulastik.dk/kontakt.php der er tættere på dig.

Jeg plejer at være registreret her, men det er tilsyneladende smuttet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER