Anna1980

er der nogen katte eksperter herinde

82 indlæg i dette emne

810 i hvert hjørne og god udluftning. Det kan købes i Løvbjerg ved jeg. Det virker for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er ked af at han skal aflives :(

Jeg synes også det lyder underligt at kræft skulle være smitsomt. Det er det da i hvert fald ikke hos mennesker :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

810 i hvert hjørne og god udluftning. Det kan købes i Løvbjerg ved jeg. Det virker for mig :)

Hvad er det? Gift? Og skal vi være ude af huset i flere dage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ked af at han skal aflives :(

Jeg synes også det lyder underligt at kræft skulle være smitsomt. Det er det da i hvert fald ikke hos mennesker :unsure

Leukæmi er åbenbart meget anderledes hos katte end mennesker. Fordi dyrlægen påpegede det meget grundigt at han smittede andre katte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg ked af at høre, jeres kat er blevet aflivet! Stakkels jer alle!

Jeg googlede lige det med leukæmi hos katte, og det skyldes en virus, der angriber de hvide blodlegemer, og derfor er det smitsomt - åbenbart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kunne gøre med vores tæpper på sofaen dem har jeg vasket ved 40 grader. Sengetøj har han aldrig været i. Hader dyr i sengen!

Ville helst undgå sprøjte da vi ikke har nogen steder at tage hen mens det virker.

Selvom katten ikke har været i sengen så kan lopperne sagtens være der i tager dem jo også med rundt ;( så jeg ville helt klart også ordne sengene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Åh nej - lopper er virkelig det værste!!! Vi kæmpede i 3 mdr med lopper (de levede videre på dyrene-som selvfølgelig kom i behandling) og til sidst var jeg græde færdig. Jeg KNOKLEDE hver eneste dag i de 3 mdr. Loppe æg kan ligge i dvale i flere år, og på sekunder kan de klække og hoppe på mennesker - men de kan ikke overleve længe. Da vores katte er indekatte fik de dem fra os der havde fået dem i vores lige overtagede kolonihave (vi kom hjem med stik og bid) som ingen havde være i, i 2 år!

Du kan IKKE fryse lopper ihjel - måske de udklækkede, men æggene er VIRKELIG hårdføre og skal knuses eller også skal lopperne der ligger æggene have gift så de ikke er levedygtige. det gode ved loppe æg er at de falder af, og ikke sidder fast, derfor kan de vaskes væk af tekstil og glatte flader. De falder fordi det er meningen at de skal ligge i sprækker og vente på at blive vækket at varme og vibrationer.

min redning var 810 - som er gift!!! Jeg kan ikke helt huske hvor længe man ikke må være i rummet efter man har sprøjtet, men det var vinter og kattene er som sagt indekatte så jeg gjorde det at jeg simpelthen låste kattene inde i et rum med mad, vand og kattebakke og så sprøjtede jeg hele lejligheden og tog på arbejde, da jeg kom hjem kunne jeg lukke kattene ud. Og så tog jeg det rum de havde været i! HVIS jeg havde gjort det fra starten havde jeg ikke skulle knokle så længe. Soveværelset tog jeg vist en tidlig morgen, og da jeg kom hjem luftede jeg godt ud, skiftede sengetøj m.m. og da vi gik i seng var jeg tryg ved det.

Efter et par dage støvsugede jeg alle de døde lopper væk - og jeg har ikke set skyggen af dem siden!!!

HUSK at støvsugeren udklækker æggene - så du skal pakke den ind i en plastikpose og smide HELT ud bagefter. Men efter en 810 behandling er det slet ikke nødvendigt længere! (nogle siger man bare skal opbevare posen i fryseren så dør de dér, men det er som sagt kun de levende så HVIS der er æg i så hjælper det ingenting)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan i forhold til børn med det der 810????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe lever lopper når der kun er mennesker at hoppe på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med al knægtens legetøj??? Hvis vi sprøjter???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lopper lever ikke så længe hvis der ingen dyr er MEN deres æg kan ligge i revner i gulvet og andre steder i flere år dør de klækker så det kan være rigtig svært at komme af med de gange vi har taget hele turen herhjemme har vi ryddet op over alt alt der kan vaskes er kommet i sække med stramme knuder på og så er det blevet vasket på vaskeri alt alt er så blevet kørt væk ( vasketøj ) og ud af bilen og så er den blevet sprøjtet før tøjet kommer ind igen og hjemme har jeg stilt legetøj på bordene mens jeg har sprøjtet gulvene

KÆMPE arbejde som har taget en hel dag for 2 personer og er meget glad for at svigermonsteret bor i boligforening med 2 vaskerier med 7 maskiner i alt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lopper lever ikke så længe hvis der ingen dyr er MEN deres æg kan ligge i revner i gulvet og andre steder i flere år dør de klækker så det kan være rigtig svært at komme af med de gange vi har taget hele turen herhjemme har vi ryddet op over alt alt der kan vaskes er kommet i sække med stramme knuder på og så er det blevet vasket på vaskeri alt alt er så blevet kørt væk ( vasketøj ) og ud af bilen og så er den blevet sprøjtet før tøjet kommer ind igen og hjemme har jeg stilt legetøj på bordene mens jeg har sprøjtet gulvene

KÆMPE arbejde som har taget en hel dag for 2 personer og er meget glad for at svigermonsteret bor i boligforening med 2 vaskerier med 7 maskiner i alt ;-)

Når du så kommer hjem vasker du så gulve efter støvsugeren har været der og vasker du legetøjet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har støvsuget, vasket ALLE flader af med stærk sæbe blanding, alle madresser er stilt udenfor og så har jeg sprøjtet hele huset med en blomster forstøver med vand og 3 dobbelt salmiak og så er alle vinduer åbnet og jeg har stilt blæsere op for at lave gennemtræk vi plejer at starte kl 7 når ungerne er afleveret også ellers igang plejer og være færdige ved middagstid også kan vi sagtens sove her om aftenen n

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger så resten af dagen på alt det vasketøj der står og venter men det virker ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smider selvfølgelig støvsugerposen ud ( putter også den i pose med knude så der ikke er nogle af bæsterne der kommer op igen )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smider selvfølgelig støvsugerposen ud ( putter også den i pose med knude så der ikke er nogle af bæsterne der kommer op igen )

Bruger det salmiak i stedet for gift?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja min svigermor har haft mange udstillings katte ( op mod 25 stk af gangen ) og de har altid brugt salmiak det lugter af h til men jeg har en ide om at det er bedre end gift jeg vasker så alle gulve igen dagen efter for at tage evt rester af salmiak men efter par timer efter sprøjtningen kan man ikke lugte det mere ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja min svigermor har haft mange udstillings katte ( op mod 25 stk af gangen ) og de har altid brugt salmiak det lugter af h til men jeg har en ide om at det er bedre end gift jeg vasker så alle gulve igen dagen efter for at tage evt rester af salmiak men efter par timer efter sprøjtningen kan man ikke lugte det mere ;-)

Og du får fjernet lopperne????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og du får fjernet lopperne????

Jeps det er et KÆMPE arbejde men det er effektivt jeg tager jo også alt det rene tøj der ligger i skabene og vasker det også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er læder så den får en klud og bliver sprøjtet i sprækkerne en stof sofa havde jeg bare sprøjtet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i stof nemlig. Tak for dit råd. Vil jeg prøve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe lader du det virke inden du støvsuger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER