Solvej99

Tumlinge-smalltalk

10,007 indlæg i dette emne

:yay aflevering uden gråd :yay :yay :yay

Sovet uden en lyd hele natten og jeg har også sovet uden opvågninger :yay

Nu skal en kop kaffe inden jeg tar på arbejde gøre godt :)

God dag til alle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

A N O N C E

SØGES:

Søvn, sove baby, glad baby, frisk baby og mirakel kur mod tandfrembruds gener og snot!!!

_______________________________________

Kl 6 er Mie IKKE klar til at starte dagen, lige gyldig hvor meget hun selv syntes det så er det altså for tidligt - hun er mere moody end en premenstruel teenager. Hidsige unge!!!

Det er en fase, det ER en fase, det ER en FASE, DET ER EN FASE!!!

Der er super fedt med den udvikling hun er i gang med, men shiit reaktionen, bearbejdelsen og de dårlige nætter trækker tænder ud!!!

Og så med snot og tænder oven i :rolleyes

:kram Det ER en fase! (Men det er skidetræls alligevel :prik)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der stadig noget, der hedder "trodsalder"? For jeg synes egentlig at lige præcis "trods" beskriver nogle episoder med Valdemar for tiden ret godt. :P

Igår da jeg skiftede ham, og han IKKE gad skiftes og jeg så holdt ham lidt fast, så jeg kunne få bleen på og prøvede at synge for at distrahere lidt, så fik jeg et spark lige i maven, og det virkede ret meget som om han ville sige "Hold kæft, mor, og jeg gider IKKE have ble på". :lolhit Der var overhovedet ikke noget, der han kom ned igen, det virkede som om at han bare lige skulle markere, at det gad han IKKE.

Og da jeg prøvede at forklare at legetøj hører til på gulvet og ikke (hamret) i fjernsyn, så blev han edderspændt rasende og kylede bilen ned i gulvet.

Og der har været flere episoder. Det er slet ikke galt og størstedelen af tiden er han så mild og glad som han plejer. Synes bare det er lidt interessant med den her nye og meget "bestemte" side af ham. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der stadig noget, der hedder "trodsalder"? For jeg synes egentlig at lige præcis "trods" beskriver nogle episoder med Valdemar for tiden ret godt. :P

Igår da jeg skiftede ham, og han IKKE gad skiftes og jeg så holdt ham lidt fast, så jeg kunne få bleen på og prøvede at synge for at distrahere lidt, så fik jeg et spark lige i maven, og det virkede ret meget som om han ville sige "Hold kæft, mor, og jeg gider IKKE have ble på". :lolhit Der var overhovedet ikke noget, der han kom ned igen, det virkede som om at han bare lige skulle markere, at det gad han IKKE.

Og da jeg prøvede at forklare at legetøj hører til på gulvet og ikke (hamret) i fjernsyn, så blev han edderspændt rasende og kylede bilen ned i gulvet.

Og der har været flere episoder. Det er slet ikke galt og størstedelen af tiden er han så mild og glad som han plejer. Synes bare det er lidt interessant med den her nye og meget "bestemte" side af ham. :)

Kan godt nikke genkendende til det du skriver. Her går det godt ved puslebordet for tiden, men vi har været igennem en fase, hvor han skriger voldsomt når han skulle skiftes og vrider sig.

Vi er virkelig også begyndt at se Marius temperament for tiden. Han ligger sig på gulvet, hvis han ikke får sin vilje :D Men så må han jo selv rejse sig, når han er blevet god igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A N O N C E

SØGES:

Søvn, sove baby, glad baby, frisk baby og mirakel kur mod tandfrembruds gener og snot!!!

_______________________________________

Kl 6 er Mie IKKE klar til at starte dagen, lige gyldig hvor meget hun selv syntes det så er det altså for tidligt - hun er mere moody end en premenstruel teenager. Hidsige unge!!!

Det er en fase, det ER en fase, det ER en FASE, DET ER EN FASE!!!

Der er super fedt med den udvikling hun er i gang med, men shiit reaktionen, bearbejdelsen og de dårlige nætter trækker tænder ud!!!

Og så med snot og tænder oven i :rolleyes

Prøv denne cocktail mod snot og tænder.

Et halv groft hakket løg ved siden af sengen til nat ( hjælper ved snot )

En halv banan fra køleskabet inden putning. ( køler tænderne )

Gummedråber fra Matas smørespå på gummerne.

1 panodil

Afta med ( købes på apoteket ) smøres på sutten ved behov. Også i løbet af natten.

Den mix hjælper rigtig godt herhjemme. Og Zoey er Meget plaget når hun får tænder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold ud - det skal nok blive godt!

Simon reagerede også kraftigt på det, og nægtede pure at spise og drikke der over den første uge, men da han først havde fået lært at sove lur der ovre vente det.

Har han en bamse ell. med?

Vi kunne ikke have indkørt uden Simons puttekanin, den sover om natten i mor og fars seng, så den dufter af os og hjemme, og han får den stadig i favnen når han bliver afleveret indimellem...

Jeg ved det er p**** hårdt, men det skal nok blive godt, han skal bare markere at han ikke synes at det er i orden at han skal være der.

Når du henter ham nu går i så hjem? Jeg fandt ud af at det faktisk hjalp dagen efter hvis vi ikke tog hjem, men tog ud i byen, så Simon ikke kunne "brokke sig" til at få lov at komme hjem, jeg ved ikke om det kunne være en mulighed for jer at prøve det de næste par dage.

Du får lige et stort :kram2 med på vejen!

Vh Lene

Tak for kram og råd :kram2

Lucas har sin nulle og ælling med, det er hans to sovedyr, som han er meget meget glad for, og har haft helt fra han blev født. I dag da jeg afleverede ham havde han sin sut i munden og nulle i hånden, men han græd lige så snart den ene medhjælper sagde godmorgen til ham. Da Lotte (PGU'en) kom hen til os klamrede han sig til mig mens han bare græd og græd :( Efter jeg havde sagt farvel til ham tog Lotte ham, og han blev dybt ulykkelig, mens jeg bare var nødt til at gå :boo

Vi har bare taget hjem når jeg har hentet ham, men det kunne da godt være vi skulle prøve at gå en lille tur inden vi går hjem, det er da et forsøg værd.

Men kæft hvor jeg synes det er hårdt det her! Min glade dreng der nærmest plejer at smile og grine bare folk kigger på ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tredje nat hvor Valdemar sover igennem :yay :yay :yay

Åh hvor skønt, det er bare FEDT når de endelig sover igennem :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der stadig noget, der hedder "trodsalder"? For jeg synes egentlig at lige præcis "trods" beskriver nogle episoder med Valdemar for tiden ret godt. :P

Igår da jeg skiftede ham, og han IKKE gad skiftes og jeg så holdt ham lidt fast, så jeg kunne få bleen på og prøvede at synge for at distrahere lidt, så fik jeg et spark lige i maven, og det virkede ret meget som om han ville sige "Hold kæft, mor, og jeg gider IKKE have ble på". :lolhit Der var overhovedet ikke noget, der han kom ned igen, det virkede som om at han bare lige skulle markere, at det gad han IKKE.

Og da jeg prøvede at forklare at legetøj hører til på gulvet og ikke (hamret) i fjernsyn, så blev han edderspændt rasende og kylede bilen ned i gulvet.

Og der har været flere episoder. Det er slet ikke galt og størstedelen af tiden er han så mild og glad som han plejer. Synes bare det er lidt interessant med den her nye og meget "bestemte" side af ham. :)

Trodsalderen kan starte allerede ved ca. 1 år. Men de kalder det for selvstændighedsalderen :)

Ved ikke om du har læst det link jeg får har lagt om den alder men ligger den lige igen :)

Og husk det er en fase - det er en fase - det er en fase. Felix er blevet meget bedre nu og er begyndt at sige mig og min i stedet for Felix.

http://voresborn.dk/tumling-1-3/psykologi-og-udvikling/6462-jeg-vil-jeg-vil-jeg-vil-velkommen-til-trodsalderen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo har sovet fra 17.30 til 6.30 :o Altså 13 timer!

Det er hårdt at være på bondegårdstur uden middagslur :D

Det gjorde Dicte også i mandags! Det var helt vildt med tid vi havde til os selv, og det var underligt at vågne kl 6 og hun stadig sov..

Anna sover stadig. Så 11.5 time uden en lyd :)

Jeg har sidste arbejdsdag i Alm Brand i dag og synes umiddelbart det er overraskende følelsesladet :blink Har i hvert fald ligget vågen de sidste 20min <_<

Det er SÅ mærkeligt med sidste arbejdsdag. Håber du får en god afsked, og det er okay at være trist, uanset hvad du har syntes om at være der, så har du alligevel givet en del af dit liv til det job :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa skal helt sikkert have et, når vi får have! Hun er glad for legehuse andre steder :) (og jeg har altid ønsket mig et som barn, så det projicerer jeg lige over på Filippa :rolleyes)

Charlie fik et legehus af os i 1 års fødselsdagsgave, og det bliver flittigt brugt, både af ham og Marlon.... :)

Anna har en sandkasse og en sansegynge. Hvis vi havde en kæmpe have tror jeg vi ville overveje et legehus, men vi har begrænset plads og hvis hun skal have mere have-grej, så tror jeg det bliver en trampolin :)

Trampolin bliver vi nok også nød til at eje <_< Syntes det er den grimmeste ting man kan sætte op i sin have, men Dicte ELSKER det og står inde i køkkenet og hopper når naboen bruger deres.. Hopper-hopper siger hun, så der er nok ingen vej uden om ;)

Mie skal selv bygge sit med sin bedstefar :biglove så der går nok desværre lidt tid, men vi skal alligevel også først have et hus med have :P

Nårh hvor hyggeligt :) Rigtig sød tanke, jeg tænker bare Dicte når at blive ret gammel før det er en mulighed? Havde jo også tænkt hun først skulle have et når hun bliver 2, så hun kan forstå/værdsætte det. Men det er måske mere mor's drøm at se hende blive glad...

Vi har overvejet om Theo skal have et i vores nye have. Han er nemlig også meget glad for legehuse andre steder :)

De er bare svinedyre <_<

Jeg tror vi køber et nu :) Tak for jeres svar... Far har en masse forbindelser til alverdens mennesker, så han kender nogen som kan lave et fint legehus til os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår da jeg hentede Dicte i dagpleje, sagde DP at vi skulle få nogle flere børn så hun kunne passe dem, for hun syntes det var så skønt at være sammen med Dicte :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv denne cocktail mod snot og tænder.

Et halv groft hakket løg ved siden af sengen til nat ( hjælper ved snot )

En halv banan fra køleskabet inden putning. ( køler tænderne )

Gummedråber fra Matas smørespå på gummerne.

1 panodil

Afta med ( købes på apoteket ) smøres på sutten ved behov. Også i løbet af natten.

Den mix hjælper rigtig godt herhjemme. Og Zoey er Meget plaget når hun får tænder

Ej hvor smart!!! Hun får ofte panodil men kun hvis hun er ked. Vil prøve med banan og løg. Jeg er lige kommet fra byen af, så det må vente med gumme dråber og afta med.

I nat lavede hun en bonus ble - nøj hvor var hun ked - men jeg tror det er de ÅNDSVAGE tænder for den var helt tynd :( håber det betyder de snart er igennem (hvor mange der så end er, må hverken se eller mærke efter)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har møj travlt på arbejdet, så har sagt til min mand jeg ikke kommer hjem før efter Erica er puttet i dag :( Tog mig ekstra god tid i morges, så jeg var lidt ekstra sammen med hende der, men øv hvor ville jeg meget hellere hjem end at sidde herude med den sk*de rapport, som burde have været færdig :( Og det værste er at jeg har svært ved at tage mig sammen, så det bliver nok sent i dag <_<

Har SÅ meget mere lyst til at tage en pjækkedag, det bider bare mig selv i røven, da deadline jo ikke ved at jeg har holdt fri :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram og råd :kram2

Lucas har sin nulle og ælling med, det er hans to sovedyr, som han er meget meget glad for, og har haft helt fra han blev født. I dag da jeg afleverede ham havde han sin sut i munden og nulle i hånden, men han græd lige så snart den ene medhjælper sagde godmorgen til ham. Da Lotte (PGU'en) kom hen til os klamrede han sig til mig mens han bare græd og græd :( Efter jeg havde sagt farvel til ham tog Lotte ham, og han blev dybt ulykkelig, mens jeg bare var nødt til at gå :boo

Vi har bare taget hjem når jeg har hentet ham, men det kunne da godt være vi skulle prøve at gå en lille tur inden vi går hjem, det er da et forsøg værd.

Men kæft hvor jeg synes det er hårdt det her! Min glade dreng der nærmest plejer at smile og grine bare folk kigger på ham..

Det må altså også være smadder hårdt Sofie... og der er desværre ingen nem løsning på det - andet end at udstråle at du har det godt med at aflevere ham - man kan godt føle at man er falsk og skal spille skuespil, men det bliver man bare nødt til, indtil man kommer udenfor lågen...

Det skal nok blive bedre! Det er bare hårdt lige nu...

Det var et godt forslag det med en tur i byen - det er det, som er det gode ved BK, der er altid nogen som har prøvet at stå i den situation, som man står i, som kan komme med gode råd.

Jeg havde egentlig ingen, men ville bare give dig et kram...

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og Henrik har puttet for anden gang. denne gang på 10min!!!!!!! så 2 efter 16 måneder putning hver aften, har jeg nu de sidste 2 aftener været fri for den opgave. skøøøønt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og Henrik har puttet for anden gang. denne gang på 10min!!!!!!! så 2 efter 16 måneder putning hver aften, har jeg nu de sidste 2 aftener været fri for den opgave. skøøøønt

Det er helt fantastisk læsning. Har tit haft ondt af jeres aftenroderi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt fantastisk læsning. Har tit haft ondt af jeres aftenroderi.

Mange tak :) Jeg synes godt nok også til tider det er hårdt, men alle i bk tøser har hjulpet meget. og ja kan jo slet ikke få armene ned når der så er fremskridt :) alle de muligheder det åbner at jeg ikke skal være hjemme til putning hver aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak :) Jeg synes godt nok også til tider det er hårdt, men alle i bk tøser har hjulpet meget. og ja kan jo slet ikke få armene ned når der så er fremskridt :) alle de muligheder det åbner at jeg ikke skal være hjemme til putning hver aften :)

:glad :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er lige vågnet og Simon sover. Det er længe siden det er sket sidst. Så nu vil jeg skynde mig i bad er nemlig, igen, alene med ham da Jacob er på arbejde. Hav en rigtig god dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader at skulle tage afsted uden at sige farvel til mit barn (sker heldigvis sjældent) :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara synes at hun skulle op kl 05,30, godt at jeg var oppe. Kl 07 var hun træt igen og faldt i søvn. Hun vågnede da jeg afleveret hende i vuggestue... Hun må være godt træt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius havde en god dag ud til Birkesø med DP igår. Han var ude at bade, ville selv gå rundt i skoven, selvom DP tilbød ham end hånd at holde i, da det er lidt bakket derude. En skam vi først få billederne, når han stopper dernede...

Idag holder de legestue nede ved vores DP og fra næste gang og et stykke frem skal de være på vandrehjemmet :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara synes at hun skulle op kl 05,30, godt at jeg var oppe. Kl 07 var hun træt igen og faldt i søvn. Hun vågnede da jeg afleveret hende i vuggestue... Hun må være godt træt....

Altså de morgen"friske" børn der. Sofia vågnede kl. 4.55, og ville ikke sove mere. Hun var også meget tæt på at sove bag på cyklen på vej i DP, og nøj hun var sur da hun blev afleveret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 opvågning i nat :yay

Hun Sov til 6.45 :yay

jeg faldt i søvn kl. 22.30 (tror jeg)

Nærmest glad tumling

Ikke HEELT optimalt, men jeg tager hvad jeg kan få - alt under 3 opvågninger og alt efter 6.30 er luksus for tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er træt af gæstehus!

Er træt af 4 nye tænder der vil op på en gang!

Er træt af lange dage hvor jeg ikke kan nå at se min guldklump!

Havde allermest lyst til at tage langt langt væk med Sofia i morges. Synes sku jeg er tarvelig når jeg aflevere hende i gæstehus med ondt for tænder og mega træt, fordi selvsamme tænder vækker hende tidligt.

Har mest lyst til at blive hjemmegående lige i dette øjeblik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.