Solvej99

Tumlinge-smalltalk

10,007 indlæg i dette emne

Jeg har det på præcis samme måde! Jeg er bare virkelig dårlig til IKKE at få dårlig samvittighed <_<

Søren er MEGA presset på arbejde for tiden og sidder og arbejder om aftenen til sent. Hans krop er begyndt at sige fra - han måtte tage hjem fra svømning i går pga. krampe og vågnede med hovedpine i morges - men der altså grænser for hvor langt jeg kan gå for at støtte. HAN skal også lære at sige fra på det arbejde, for han har OGSÅ en familie der skal hænge sammen!

Men jeg synes det er så svært ikke bare at aflaste og aflaste i en uendelighed til jeg selv også ender med at blive presset. Det er vel ikke for meget forlangt, at han afleverer i dag, når jeg har både afleveret og hentet de sidste 2 dage og i øvrigt også har handlet og sørget for aftensmad og taget Anna om natten og hentet hende hver eneste morgen de sidste 3 uger (han hører hende simpelthen ikke). Alligevel, sidder han på trappen i morges, da jeg er på vej ud af døren, med hovedet i hænderne og lukkede øjne og ser HELT træt ud :prik Jeg nægtede, at lade mig påvirke og kørte, men alligevel får jeg bare mega dårlig samvittighed. Det er fandme træls! :(

J har lige haft sådan en periode. Jeg satte foden i jorden og forlangte at han tog fri en uges tid.

Han kunne slet ikke hænge sammen og han sad også sådan som du beskrev, jeg blev træt af det. Træt af hans pylren og "jeg kan ikke finde ud af at sige nej" - så jeg forlangte at han fik ferie. Kontaktede hans chef og sagde at J var ved at gå ned med stress og J blev tildelt 5 dages ferie med det samme.. Det har virket og J har fået fornyet energi.

Hvis Søren ikke selv tager kontakten til hans arbejdsgiver og siger fra - så må du gøre det for ham. Det er ikke sundt at overanstrenge sig ud til et punkt, hvor det at vågne op om morgenen er svært..

Del dette indlæg

Årh Susanne :( Det lyder godt nok ikke særlig rart :kram2

Kan han ikke tage noget ferie og få ladet batterierne op? Selv om det måske ikke er velset på arbejdet, er det da bedre end at ende med en medarbejder der går ned med flaget?

Jeg kan godt forstå du ikke føler du kan blive ved med at aflaste og tage det hele på dine skuldre, for det er jo også hårdt for dig! :kram2

Søren er selv chef (eller mellemleder i hvert fald) og han føler et enormt ansvar. Derfor har han svært ved at lade det være.

Altså, vi skal jo op til hans forældre i pinsen, men det lugter langt væk af at han kommer til at sidde med sin laptop hele tiden :( Han kæmper 'for at blive færdig' så han kan holde ferie, men han kan bare ikke finde ud af at sige 'fuck det' og lade det ligge i 3 dage, hvis han IKKE bliver 'færdig' :(

Jeg føler mig bare som den dårlige kone, fordi jeg jo IKKE har drøntravlt på arbejde (tværtimod) og derfor vel 'burde' tage hele læsset hjemme? :unsure

:kram2 husk at passe på dig selv! Jeg ved godt det er svært ikke at påtage sig ansvaret, men det nytter ikke noget hvis I begge går ned. Det lyder som om Søren trænger til ferie! eller simplehen at tage nogen sygedage. Jonas tog 2-3 sygedage op til en weekend sidste år og det hjalp rigtig meget at han lige fik det pusterum fra arbejdet. Kan Søren evt. gøre det?

Han trænger i sandhed til nogen dages fri, hvor han kan slappe af og tænke på noget andet. Men det kan han ikke finde ud af at 'tage sig' hvis ikke der reelt er mulighed for det. Og jeg kan bare mærke ham synke længere og længere ned i hullet og væk, men jeg er totalt magtesløs, for hvis jeg siger noget, gør jeg det bare sværere/værre for ham. Hvad skal jeg sige til ham? Det nytter jo ikke noget jeg punker ham for det ansvar han OGSÅ har hjemme - han er jo ved at knække nakken under presset fra ansvaret på arbejdet i forvejen. Jeg vil have han passer på sig selv, først og fremmest, men det ved jeg bare han ikke kan finde ud af :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

J har lige haft sådan en periode. Jeg satte foden i jorden og forlangte at han tog fri en uges tid.

Han kunne slet ikke hænge sammen og han sad også sådan som du beskrev, jeg blev træt af det. Træt af hans pylren og "jeg kan ikke finde ud af at sige nej" - så jeg forlangte at han fik ferie. Kontaktede hans chef og sagde at J var ved at gå ned med stress og J blev tildelt 5 dages ferie med det samme.. Det har virket og J har fået fornyet energi.

Hvis Søren ikke selv tager kontakten til hans arbejdsgiver og siger fra - så må du gøre det for ham. Det er ikke sundt at overanstrenge sig ud til et punkt, hvor det at vågne op om morgenen er svært..

PRÆCIS!

Men hvordan fanden får jeg ham til at stoppe?! Det hjælper ham jo ikke, at jeg er den sure der også kræver alt muligt, fremfor at støtte og aflaste ham? :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

PRÆCIS!

Men hvordan fanden får jeg ham til at stoppe?! Det hjælper ham jo ikke, at jeg er den sure der også kræver alt muligt, fremfor at støtte og aflaste ham? :unsure

Du tager situationen overpå dig selv. SØRGER for det han ikke selv kan.

Jeg kender det fra mig selv; hvis jeg er stresset eller i en dum periode, så siger jeg at jeg nok skal gøre det, men det sker aldrig; for jeg har ikke overskuddet eller modet til det.

J udskød bl.a. samtalen med hans chef adskellige gange fordi han ikke kunne overskue at skulle fortælle at han var stresset. Det var pinligt for ham - så jeg gav ham et ultimatum. Enten gjorde HAN det inden ugen var omme, eller så gjorde jeg det mandagen efter... Han fik ikke snakket med chefen, så jeg ringede til hans afdeling og snakkede med chefen. Hans chef havde godt bemærket at J var blevet mere fraværende og hans kundetilfredshed var faldet en del... Så han snakkede med den afdeling der sørger for ferie og fridage og J fik 5 dages ferie 2,5 uge efter.. Så skulle han bare klarer sig igennem 2,5 uge..

J var pissed over at jeg havde ringet, men efter lidt tid forstod han det og i dag er han glad for at jeg gjorde det...

Nogle gange er det bedste vi kan gøre for hinanden er at tage ansvaret over på en selv og gøre noget.

Men ellers så forklar ham på en pæn måde at du er der for ham, men at du altså ikke kan holde ud at se ham ødelægge sig selv på den måde... ville det hjælpe?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Søren er selv chef (eller mellemleder i hvert fald) og han føler et enormt ansvar. Derfor har han svært ved at lade det være.

Altså, vi skal jo op til hans forældre i pinsen, men det lugter langt væk af at han kommer til at sidde med sin laptop hele tiden :( Han kæmper 'for at blive færdig' så han kan holde ferie, men han kan bare ikke finde ud af at sige 'fuck det' og lade det ligge i 3 dage, hvis han IKKE bliver 'færdig' :(

Jeg føler mig bare som den dårlige kone, fordi jeg jo IKKE har drøntravlt på arbejde (tværtimod) og derfor vel 'burde' tage hele læsset hjemme? :unsure

Han trænger i sandhed til nogen dages fri, hvor han kan slappe af og tænke på noget andet. Men det kan han ikke finde ud af at 'tage sig' hvis ikke der reelt er mulighed for det. Og jeg kan bare mærke ham synke længere og længere ned i hullet og væk, men jeg er totalt magtesløs, for hvis jeg siger noget, gør jeg det bare sværere/værre for ham. Hvad skal jeg sige til ham? Det nytter jo ikke noget jeg punker ham for det ansvar han OGSÅ har hjemme - han er jo ved at knække nakken under presset fra ansvaret på arbejdet i forvejen. Jeg vil have han passer på sig selv, først og fremmest, men det ved jeg bare han ikke kan finde ud af :(

Til den i rød: stop stands holdt! Du er IKKE en dårlig kone! Det må du ikke begynde at tænke for så går det galt.

Hvis jeg var dig ville jeg bestemt foreslå at han lod sin computer blive hjemme i pinsen så han kunne få slappet af. Jeg ved det er svært og det eneste du kan gøre er at støtte ham og du ikke tager ansvaret på dig selv!

Ved Jonas gik det først rigtig op for ham at han var ved at blive stresset fordi han glemte at hente Ronja i vs. Det gjorde rigtig ondt på ham at han havde glemt hende, og han meldte sig syg efterfølgende nogen dage.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været på besøg, i den nye vs i dag, og det gik bare over alt forventning, hun ville ned med det samme og lave fis og ballede. Og vi gik også en tur ud på legepladsen og hun var helt ligeglad med om jeg var der eller ej :yay

:glad hvor dejligt. Er det sikkert hun skal flytte? og hvornår?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er helt 100% at hun skal flyttes, vi håber på en akut flytning kan lade sig gøre, men dem fra pladsanvisningen var på kursus i dag, så kan først snakke med dem i morgen.

I går havde de puttet hende kl 9 og vækket hende igen kl 11 og puttet hende igen kl 14 og da S kom og hentede hende 16.30 sov hun stadigvæk. Og så sov hun først kl. 21.30 i går aftes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er helt 100% at hun skal flyttes, vi håber på en akut flytning kan lade sig gøre, men dem fra pladsanvisningen var på kursus i dag, så kan først snakke med dem i morgen.

I går havde de puttet hende kl 9 og vækket hende igen kl 11 og puttet hende igen kl 14 og da S kom og hentede hende 16.30 sov hun stadigvæk. Og så sov hun først kl. 21.30 i går aftes

:blink Hvorfor vækkede de hende kl. 11?

Plejer hun stadig at sove to gange om dagen?

Jeg håber for jer at det kan gå hurtigt med at flytte hende.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej har nemlig lige aftalt med dem at hun kun skal sove en lur.

Deres argument var at hun havde virket voldsomt træt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej har nemlig lige aftalt med dem at hun kun skal sove en lur.

Deres argument var at hun havde virket voldsomt træt.

Underligt at de ikke overholder aftalerne I laver med dem. Håber det er gået bedre i dag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Underligt at de ikke overholder aftalerne I laver med dem. Håber det er gået bedre i dag.

Hun kom først 10.20 så forhåbenligt går det bedre

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun kom først 10.20 så forhåbenligt går det bedre

Det bør det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åååh de mænd har det SÅ hårdt. :rolleyes

Jeg kan simpelthen blive så eddike-sur på J, hvis han whiner over måske at ha' været oppe 1-2 gange om natten og jeg så havde været oppe 6-8 gange med Maliva...

.heldigvis er det slut nu :P

Ja, jeg er så træt af hvor hårdt han har det! Ja, han har mere travlt på arbejde end mig lige nu, men han er squ ligeså meget forælder som jeg er!

Og jo, jeg kan da også finde på at beklage mig over hvor træt jeg er eller hvad det nu kan være - men ikke med den der anklagende tone som om det er en anden skyld.

Jeg har det på præcis samme måde! Jeg er bare virkelig dårlig til IKKE at få dårlig samvittighed <_<

Søren er MEGA presset på arbejde for tiden og sidder og arbejder om aftenen til sent. Hans krop er begyndt at sige fra - han måtte tage hjem fra svømning i går pga. krampe og vågnede med hovedpine i morges - men der altså grænser for hvor langt jeg kan gå for at støtte. HAN skal også lære at sige fra på det arbejde, for han har OGSÅ en familie der skal hænge sammen!

Men jeg synes det er så svært ikke bare at aflaste og aflaste i en uendelighed til jeg selv også ender med at blive presset. Det er vel ikke for meget forlangt, at han afleverer i dag, når jeg har både afleveret og hentet de sidste 2 dage og i øvrigt også har handlet og sørget for aftensmad og taget Anna om natten og hentet hende hver eneste morgen de sidste 3 uger (han hører hende simpelthen ikke). Alligevel, sidder han på trappen i morges, da jeg er på vej ud af døren, med hovedet i hænderne og lukkede øjne og ser HELT træt ud :prik Jeg nægtede, at lade mig påvirke og kørte, men alligevel får jeg bare mega dårlig samvittighed. Det er fandme træls! :(

Hvis det er en uge så synes jeg også det er HELT fair den den forælder, der har overskud tager tjansen derhjemme og sørger for det meste. Men det må ikke blive en permanent løsning! Det er ligepræcis det der er forskellen mellem at have travlt (og præstere godt) og at have stress (og præstere dårligt).

Jeg synes også du KRAFTIGT skal prøve at overtale Søren til at tage på weekend uden PC'er - at hans udførte arbejde i næste uge bliver dobbelt så godt hvis han slapper af i weekenden (og dermed taber han jo ikke noget ;)). Prøv at forklare ham hvor meget du savner ham, ikke kun med de praktiske gøremål, men også at han er tilstede og ikke altid har tankerne på arbejdet. At det ikke må blive en permanent stilstand og at arbejdet nok skal klare sig alligevel. (Firmaer lukker jo ikke ligefrem når en kollega går ned med stress - de får løst opgaven alligevel ;))

Det lyder til at du har fokus på ikke at tage det hele over på dine skuldre, hvilket er rigtig godt. Har han travlt i en periode og du ikke har, så er det måske fair at du tager 2/3 af arbejdet i hjemmet og han kun 1/3, men kun hvis du har det godt med det og kun hvis det ikke bliver en permanent løsning.

Faktisk synes jeg overhovedet ikke du skal have dårlig samvittighed - måske du egentlig gør ham en tjeneste ved at kræve han deltager derhjemme? Så kan han måske bedre se hvor presset han er og indse han skal have færre opgaver på jobbet? (lidt a la Loneb's mand, der glemte Ronja?) Ikke at Søren skal derud, men hvis du servicerer ham i hoved og r*v (overdrivelse), så skal der sikkert endnu mere til, før han indser hvor skidt det er?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh suk... Endelig kørte jeg hjem fra arbejde i god tid efter 2 hektiske uger med alt alt for meget arbejde, glæder mig til at hente min lille mus, hun er så små syg og nu ligger jeg på sofaen med dyne og tæpper og fryser helt vildt :( røv altså.,,,

Del dette indlæg

Annonce ♥

Filippa sagde "elsker mor" her til aften :loveshower :wub

Årh hvor fantastisk! :loveshower

Zoey vil ikk sove. Puttede kl 19 og ingen problemer. Gav sut kl 19:45 og kl 20:30 brød helvede løs. Hun græd så jeg satte mig ved siden af. Hvilket resulterede i blundede hen for at rejse sig og tjekke jeg var der.

Nu har jeg taget hende med ind i seng hvor hun ligger i min arm og bare stirre. Argh 66 ugers tiger skrid hjem.

Ellers har vi 2 års bryllupsdag i dag -<3

Tillykke med igår! :loveshower

Mænd!! :prik

I går nat sov Erica ikke særlig godt - hun kom ind til os 23:30 da jeg godt kunne mærke hun havde brug for tryghed. Hun hostede og moslede - ville gerne sove, men faldt først rigtig i søvn kl 04:30 :( Hvilket betød at jeg var (halv)vågen i 5 timer i forgårs nat <_< ) Heldigvis sov hun længe (til kl 7:30, hvilket jeg så også gjorde :D)

I går aftes kunne jeg godt mærke på hende at natten ville blive ligeså slem, så jeg siger til manden at det er hans tur til at have nattetjansen, hvorefter jeg bare får et blik som om jeg er verdens dårligste kone. Han er klog nok til ikke at sige noget men hold op hvor kan jeg se, han er træt af det! Nå, jeg nægter at have dårlig samvittighed over at han skal tage halvdelen af nattearbejdet og ligger mig ind på gæsteværelset (da jeg ved Erica vil kravle over til mig, når manden tager hende med ind i vores seng) og sover DEJLIGT!

Her til morgen er der så bare en hentydning i SAMTLIGE af mandens sætninger at det er ÅH så hårdt og han sov først kl 03 og bla bla bla! Jeg NÆGTER at have dårlig samvittighed over det!! Ihh!

Ih hvor er det altså bare frustrerende! Kan godt forstå jer.

Som de andre siger synes jeg så også at der må gøres noget mht Sørens udbrændthed - det er ikke holdbart. Han må på en eller anden måde indse at han skal til at tage en pause eller geare ned på arbejdet.

Vi har været på besøg, i den nye vs i dag, og det gik bare over alt forventning, hun ville ned med det samme og lave fis og ballede. Og vi gik også en tur ud på legepladsen og hun var helt ligeglad med om jeg var der eller ej :yay

Årh hvor dejligt! :yay Det er rigtig godt at høre! Håber for jer at flytningen kan ske snart!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Igår var vi i Ishøj svømmehal med Lise for første gang og vi havde bare den mest FANTASTISKE tur nogensinde! :loveshower :loveshower :loveshower

Hun var HELT oppe at køre og jeg har aldrig set hende med så meget krudt i røven i vandet før - det var bare så skønt! Hun oksede rundt, plaskede med armene og sparkede med benene for at komme hurtigere og hurtigere rundt og var bare allevegne hele tiden! Hun var et stort grin KONSTANT, ville hen til bassinkanten, kravlede selv op og satte sig og hoppede så ellers storgrinende ned i vandet igen så vi skulle gribe hende! Selv da vi skulle dykke, hvor hun jo ellers plejer at ligne en der er ved at blive kastet ud fra en flyvemaskine i luften med skrækken malet i ansigtet, men denne gang var hun bare lutter smil og grin hele vejen igennem!

Jeg ved ikke om det var det ekstra store bassin de har i Ishøj der gjorde forskellen, men der skal vi da HELT sikkert komme fremover i stedet for! Jeg kan slet ikke få armene ned over hvor skøn en oplevelse det var, jeg er lige ved at tude af glæde :yay

Bagefter spiste vi på restaurant hvor Lise fik en stor portion spaghetti bolognese og bagefter et smut i Bilka, hvor Lise lige fik et par hjerteformede hello kitty solbriller :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det er en uge så synes jeg også det er HELT fair den den forælder, der har overskud tager tjansen derhjemme og sørger for det meste. Men det må ikke blive en permanent løsning! Det er ligepræcis det der er forskellen mellem at have travlt (og præstere godt) og at have stress (og præstere dårligt).

Jeg synes også du KRAFTIGT skal prøve at overtale Søren til at tage på weekend uden PC'er - at hans udførte arbejde i næste uge bliver dobbelt så godt hvis han slapper af i weekenden (og dermed taber han jo ikke noget ;)). Prøv at forklare ham hvor meget du savner ham, ikke kun med de praktiske gøremål, men også at han er tilstede og ikke altid har tankerne på arbejdet. At det ikke må blive en permanent stilstand og at arbejdet nok skal klare sig alligevel. (Firmaer lukker jo ikke ligefrem når en kollega går ned med stress - de får løst opgaven alligevel ;))

Det lyder til at du har fokus på ikke at tage det hele over på dine skuldre, hvilket er rigtig godt. Har han travlt i en periode og du ikke har, så er det måske fair at du tager 2/3 af arbejdet i hjemmet og han kun 1/3, men kun hvis du har det godt med det og kun hvis det ikke bliver en permanent løsning.

Faktisk synes jeg overhovedet ikke du skal have dårlig samvittighed - måske du egentlig gør ham en tjeneste ved at kræve han deltager derhjemme? Så kan han måske bedre se hvor presset han er og indse han skal have færre opgaver på jobbet? (lidt a la Loneb's mand, der glemte Ronja?) Ikke at Søren skal derud, men hvis du servicerer ham i hoved og r*v (overdrivelse), så skal der sikkert endnu mere til, før han indser hvor skidt det er?

Jeg er helt enig i, at jeg selvfølgelig tager alt jeg kan, så længe det er en afgrænset periode vi snakker om - som f.eks. en uge eller to. Men de er altså gået <_<

Han kom hjem fra arbejde 17:20, så jeg stod igen for madlavningen og det var igen i dag mig der badede og puttede. Da jeg kom ned, var bordet ikke tørret af og haven var ikke klargjort, men Søren sad med sin laptop i lænestolen :prik Jeg tørrede bordet af og gik udenfor og ryddede op og så sagde han, at det skulle han altså nok gøre (på martyrmåden <_<); han skulle bare sidde 2 min (dvs. når kl. er 22 og jeg er gået i seng har han stadig ikke gjort det og så skal jeg irritere mig over det hele aftenen.

Jeg er nemlig nødt til at hjælpe ham, men kun indenfor rimelighedens grænser. For han skal OGSÅ stadig være en del af os herhjemme og så må han lære at sige fra på arbejde. For som du siger, hvis jeg bliver ved med at holde hånden over ham og aflaste, så er det bare som at grave hullet større for os begge - på den lange bane i hvert fald.

:numse hvor jeg synes det er latterligt!

EDIT: Så gik han faktisk ud og ordnede haven :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh suk... Endelig kørte jeg hjem fra arbejde i god tid efter 2 hektiske uger med alt alt for meget arbejde, glæder mig til at hente min lille mus, hun er så små syg og nu ligger jeg på sofaen med dyne og tæpper og fryser helt vildt :( røv altså.,,,

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så hyggelig når mor her er små syg at Felix sidder inde i sengen med mig og vi læser bogotá spiller LEGO duplo p iPad'en. Så skulle jeg gerne ære klarg frisk til samtale i morgen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, Erica har allerede været ked af det to gange siden hun blev puttet :( Tror det bliver en lang nat :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så hyggelig når mor her er små syg at Felix sidder inde i sengen med mig og vi læser bogotá spiller LEGO duplo p iPad'en. Så skulle jeg gerne ære klarg frisk til samtale i morgen.

Hvor hyggeligt han holder mor med selskab :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, Erica har allerede været ked af det to gange siden hun blev puttet :( Tror det bliver en lang nat :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak :kram2

Årh jeg syg, har det så dårligt og savner Dicte helt vildt :( Det er næsten til at tude over...

Edit: så sidder jeg her i sofaen og tuder :( øv hvor er jeg ynkelig!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak :kram2

Årh jeg syg, har det så dårligt og savner Dicte helt vildt :( Det er næsten til at tude over...

Edit: så sidder jeg her i sofaen og tuder :( øv hvor er jeg ynkelig!

Det er ok :kram der har jeg også været et par gange ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ronja spiste så meget aftensmad i aften at jeg blev i tvivl om vi havde lavet nok. Jeg holdt derfor igen med at spise og det var da vist meget godt for Ronja spiste og spiste og det endte med at der faktisk kun var en bid tilbage på hendes tallerken :yay så nu skal jeg lige finde lidt mad til mig selv for jeg kan mærke jeg ikke er helt mæt endnu :D

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.