Solvej99

Tumlinge-smalltalk

10,007 indlæg i dette emne

Håber hun sover, for kl 5 er altså alt for tidligt!

I dag sov hun til kl. 06:40 -> der er absolut intet system i det!

Efter nogen dumme aftener hvor jeg har brugt 1,5 time på at putte ronja så hun først er faldet i søvn kl 21.30 har vi lige haft en god putning og også en god nat :yay

Hun blev puttet på ca 20 min i går og faldt i søvn kl 20.15 og har sover indtil kl 5.15 i sin egen seng og sit eget værelse :yay der hentede jonas hende ind til os og hun sover stadig. god nat! :glad

Hurra! :glad

Så melder Maja og jeg os herinde :balloons

Vi har haft en træls nat igen i nat :( Maja hoster og har de sidste par nætter haft en vågen time, hvor hun ikke har kunnet finde ro :zzz synes at det tærrer del på min energi i løbet af dagen :(

Yay - tillykke med Maja og velkommen herind til os :hurra Her er så hyggeligt!

Øvv hvor vil jeg gerne have nyt job :boo

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gir altså snart op. Har bare den sureste datter der bliver fuldstændig hysterisk hvis hun ikke får sin vilje. Det ødelagde feks hele morgenen at jeg var nød til at skifte hende en ekstra gang fordi hun havde lavet i bleen. alle tidspunkter tester hun grænser indtil hun får et nej eller ah ah. og så bryder helvede løs. For at toppe det af tager det flere timer at putte hende og hun vågner ca 15 gange HVER nat. Er bare så træt :-( Lægen siger jeg er stresset og skal slappe af, men det er satme ikke nemt med barneskrig konstant. Sorry jeg læsser af. Er bare så træt af det og aner ikk hvad jeg skal gøre :(

Åh, sådan en periode havde vi også! :(

Hos os kom det ifm 64 ugers tigeren og at vi samtidig prøvede at fjerne putteflasken. Det resulterede i sult og deraf dårlig søvn. Hendes lunte blev så kort og hun var bare ked og sur HELE tiden - det var opslidende!

Hvordan spiser hun? Får hun stadig flaske når hun bliver puttet?

Anna var også LANG tid om at falde i søvn under 64ugers tigeren - det tog en KRIG. Det er stoppet helt af sig selv, da tigeren forsvandt.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna sov til kl. 06:45 :blink

Sidste gang hun sov så længe (sidste fredag), blev jeg kaldt hjem til feber-Anna efter middagsluren - og Søren sagde hun også var ekstra puttevorn i morges og blev rigtig ked, da hun blev afleveret. Så jeg er godt nok spændt på om hun får feber igen i dag! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fandt et sted, hvor der INTET interessant var for hende og indtil hun havde lært at sidde der, så blev vi ved med at sætte hende der og igen og igen forklarer det samme. F.eks. hvis Maliva åbner fryseren og vi fortæller "nej, den skal være lukket" og vi lukker den og hun vil til at gøre det igen, så siger vi "nej, Maliva, Dette er din advarsel, åbner du den får du time-out" og åbner hun så fryseren, ja så er det time-out.

Altid give en chance, derefter en advarsel og så time-out. Vil hun ikke blive siddende, så placer hende der igen og igen indtil hun har forstået konceptet. Maliva ville heller ikke blive siddende de første par gange, men da hun fandt ud af at hun intet fik ud af at rejse sig eller gå derfra, ja så stoppede hun med det.

Hun forsøger stadigt at luske sig væk, men vi er der med samme og så starter det forfra.

Du skal være hård, men retfærdig. Det nytter ikke at hun tror at hun får noget ud af den opførsel. Hiver hun fat i dig, så prøv at slippe hendes tag.

Hun reagerer nok så kraftigt pga. søvnmangel, det har du nok ret i, men derfor er det jo ikke "okay".

Her hjemme var vi hårde med putningen, fordi vi begge var enormt trætte af at Maliva kom ind til os om natten og det kunne tage timer om at putte. Så vi puttede hende og gik og kom først ind, når hun var rigtigt sur, gav et kram og giv igen.

J havde en uges ferie, så han overtog om natten og fulgte hende ind i seng igen, hvis hun stod op. Vi BAR hende ikke ind, vi tog hendes hånd og så kunne vi sammen gå ind og putte.

J havde læst om at omkring 2 års-alderen begynder børn at være mere bevidste om deres handlinger og nogle børn prøver at til-luske sig mere vågentid og tid med mor og far, ved at græde og skabe opmærksomhed på denne måde.

Så vi tog en uge med en lang kamp, men det virkede. Vi viste at vi var der når det brændte på og at det var okay at hun var ked af det, men at det VAR altså sengetid og sådan var det altså bare.

Det var PISSE hårdt og det har kostet os lige så mange tårer som ved hende, men ja... det virkede og vi har fået vores seng i fred og en glad pige som (igen) sover igennem. (hun har lige haft en lille uge med lidt problemer)

Vi startede også med time-outs ved 64 ugers springet, fordi Maliva bare slet ikke kunne styrer sig og vi følte virkeligt at vi havde forsøgt ALT.

Det eneste jeg kan sige er at det har virket for os at være konsekvente og lidt "hårde" i kanten, for Maliva har åbenbart ikke forstået den "bløde" metode.

Og så skal det lige siges, Maliva hader os bestemt ikke og lige så hurtigt som problemet er opstået, lige så hurtigt er det glemt igen og hun er hurtigt glad :)

Jeg kan godt forstå at mange forældre er "bange" for at slå igennem som forældre og trampe i gulvet og sige "nu er det nok", men ud fra hvad både J og jeg har læst om børneudvikling, så nytter det altså ikke at holde dem i hånden for evigt. Børn har BRUG for grænser og at vide når den er overtrådt, i bøjet neonlys og med blinkende lygter, for de forstår ikke "ej, skat... det må du altså ikke. det er farligt og kan gøre av av" Hvor en klar besked som "Nej!, Av Av!" er til at forstå.

Da Maliva var i hendes sidste spring, gik J og jeg og kløede os i hovedbunden for svar på, hvordan f*nden vi fik det her problem løst. Altså alt det med søvn og hysteriske anfald. Så vi satte os ned og så Super Nanny. Vi sorterede de ting fra vi følte vi ikke kunne bruge og derefter har vi fulgt de råd vi har kunne bruge til noget.

Jeg tror IKKE på at børn hader deres forældre, for at være konsekvente og sætte nødvendige grænser, det tror jeg virkeligt ikke at børn er i stand til :)

Hellere NU end når hun bliver ældre og VIRKELIGT forstår hvad det er hun laver og ryger totalt ud af "vores" kontrol.

- Jeg ved at der er meget imod mange mødres opfattelse af opdragelse herinde og bl.a. derfor jeg aldrig snakker om det, men det virker for os herhjemme.

Maliva har aldrig været mere rolig og "lydig" end nu, fordi hun har grænser. Selvfølgeligt overskrider dem da mindst 1 gang om dagen, men det er hendes natur. Hun er trods alt i trods-alderen ;) Men det fungerer og vi har et barn der harmonerer og fungerer fordi hun VED hvad hun må og ikke må og hvad konsekvensen for dette er.

Det bliver lige et kort svar - men er rigtig glad for at du tager dig tid til at komme med råd :) egentlig går vi også ind for opdragelse, men sys det er så svært. for så køre det i hovedet. " hvad hvis det er tigeren " " hvad hvis hun har ondt " " hvad hvis hun reelt er bange "

Men jeg kan helt sikkert bruge dine råd og vil lade min mand læse dem også. så vi kan indføre lidt mere diciplin :) Og hey hvor genialt med at se Nanny :) det har jeg set meget før. må da lige finde nogle afsnit på nettet og plukke lidt derfra :)

Mange tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, sådan en periode havde vi også! :(

Hos os kom det ifm 64 ugers tigeren og at vi samtidig prøvede at fjerne putteflasken. Det resulterede i sult og deraf dårlig søvn. Hendes lunte blev så kort og hun var bare ked og sur HELE tiden - det var opslidende!

Hvordan spiser hun? Får hun stadig flaske når hun bliver puttet?

Anna var også LANG tid om at falde i søvn under 64ugers tigeren - det tog en KRIG. Det er stoppet helt af sig selv, da tigeren forsvandt.

:kram

Håber Zoey endnu engang følger Annas eksempel og bliver søde Zoey igen. For nyder sq ikke at være mor lige nu. og flere gange tager jeg mig selv i at vrisse til hende, for det er bare så anstrengende :-(

Zoey har nægtet alt MME siden januar. så ingen flaske inden sengetid. hun er dog blevet rigtig god til at spise herhjemme. Både aftensmad og aftengrød. Tester gerne med lidt banan efter aftengrøden. for hun elsker banan og siger hun nej tak til den så er hun mæt :-) vi har et ret fast putteritual, men så snart jeg starter der flipper hun. og når hun blir sat ned i sengen går det helt galt. og hvis jeg ikke får hende stoppet brækker hun sig :-( så de sidtse aftener har jeg taget hende op og ladet hende falde i søvn ved mig. med det resultat hun vågner 30 min efter jeg har lagt hende igen. hvilket jo IKKE er holdbart.

Oplevede du 64 ugers tigeren var længere og hårdere end de andre ?

For den burde være stoppet nu her ( hvis vi følger samme rytme som de andre ) men sys godt nok den hænger ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så melder Maja og jeg os herinde :balloons

Vi har haft en træls nat igen i nat :( Maja hoster og har de sidste par nætter haft en vågen time, hvor hun ikke har kunnet finde ro :zzz synes at det tærrer del på min energi i løbet af dagen :(

Tillykke og velkommen til :balloons

Øvv hvor vil jeg gerne have nyt job :boo

Håber du snart finder noget andet så :kram2

Gir altså snart op. Har bare den sureste datter der bliver fuldstændig hysterisk hvis hun ikke får sin vilje. Det ødelagde feks hele morgenen at jeg var nød til at skifte hende en ekstra gang fordi hun havde lavet i bleen. alle tidspunkter tester hun grænser indtil hun får et nej eller ah ah. og så bryder helvede løs. For at toppe det af tager det flere timer at putte hende og hun vågner ca 15 gange HVER nat. Er bare så træt :-( Lægen siger jeg er stresset og skal slappe af, men det er satme ikke nemt med barneskrig konstant. Sorry jeg læsser af. Er bare så træt af det og aner ikk hvad jeg skal gøre :(

Ronja kan også have perioder hvor hun er virkelig slem og det er bare så hårdt. Det er rigtigt hvad lægen siger at du skal prøve at stresse ned selvom det er mega svært. Ronja reagerer rimelig hurtigt når hun kan mærke jeg er stresset :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber Zoey endnu engang følger Annas eksempel og bliver søde Zoey igen. For nyder sq ikke at være mor lige nu. og flere gange tager jeg mig selv i at vrisse til hende, for det er bare så anstrengende :-(

Zoey har nægtet alt MME siden januar. så ingen flaske inden sengetid. hun er dog blevet rigtig god til at spise herhjemme. Både aftensmad og aftengrød. Tester gerne med lidt banan efter aftengrøden. for hun elsker banan og siger hun nej tak til den så er hun mæt :-) vi har et ret fast putteritual, men så snart jeg starter der flipper hun. og når hun blir sat ned i sengen går det helt galt. og hvis jeg ikke får hende stoppet brækker hun sig :-( så de sidtse aftener har jeg taget hende op og ladet hende falde i søvn ved mig. med det resultat hun vågner 30 min efter jeg har lagt hende igen. hvilket jo IKKE er holdbart.

Oplevede du 64 ugers tigeren var længere og hårdere end de andre ?

For den burde være stoppet nu her ( hvis vi følger samme rytme som de andre ) men sys godt nok den hænger ved.

Det lyder godt nok hårdt, søde! For Jer begge to :kiss

Anna havde egentlig ikke noget imod at komme i seng - hun kunne bare ikke finde ud af at finde ro og falde i søvn. Så lige der kan jeg nok ikke hjælpe :( Jeg ville dog helt sikkert gøre som dig og tage hende op, for når det er så voldsomt, så tror jeg da på hun er bange!

Mht. at opdrage, så kunne jeg aldrig drømme om at give Anna timeouts nu. Hun ville ikke rigtig forstå det og jeg er helt sikker på det ville skade mere end gavne for hende. Men de sensitive børn skal man passe på med sådan noget 'afstraffelses-opdragelse'. Når Anna havde de der flip, så sørgede jeg for at vise hende jeg var i hærheden (dvs jeg satte mig ved siden af hende uden at røre) og sagde bare til hende, f.eks. "så blev du lige rigtig sur, fordi du ikke måtte få lov til at lege med vandet. Det kan jeg godt forstå du synes er træls". Og så ventede jeg og prøvede efter lidt tid at nærme mig hende for at se om hun var klar til at blive trøstet. Den umiddelbare følelse jeg havde var irritation og jeg havde lyst til at vrisse af hende fordi jeg synes det var latterligt at gå så meget amok over så lidt, men det er det man IKKE må! Man skal anerkende hendes følelser og vise hende det er okay. Hvis jeg prøvede at trøste og insinuere at hun var fjollet, så blev det MEGET værre!

Jeg synes ikke 64ugers tigeren var så slem som f.eks. 46 uger, men jeg kunne godt mærke den og synes den hang ved!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag indset hvor stresset jeg egentlig er :( Skal vist have en snak med min chef på torsdag.

Dagen starter med at jeg på vej over i vs på cykel opdager jeg har glemt at tage bh på! (Hvordan kan man glemme det!?!? jeg har ALTID bh på!) Efter at have afleveret Erica indser jeg at vi begge har cyklet uden cykelhjelm :( Nå, cykler hjem og tager bh på, glemmer min jakke, henter jakken og cykler på arbejde - igen uden cykelhjelm! Hvordan kan man glemme så mange ting på en halv time??

Dagen som sådan går ok, men så kommer jeg på BK og kan se jeg har byttet rundt på min datters navn og vores vennepars nye babys navn :(

Kan godt forstå i har smilet af det, men blev sq* lidt chokeret over hvor bims jeg har været i mit hovede det sidste døgn - som er et resultat af den sidste måneds arbejde.

Jeg er heldigvis næsten færdig med min opgave, så det burde ikke fortsætte sådan her, for har godt nok ikke kunnet kende mig selv.

Puha det lyder lidt slemt, du må til at passe lidt på dig selv! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok hårdt, søde! For Jer begge to :kiss

Anna havde egentlig ikke noget imod at komme i seng - hun kunne bare ikke finde ud af at finde ro og falde i søvn. Så lige der kan jeg nok ikke hjælpe :( Jeg ville dog helt sikkert gøre som dig og tage hende op, for når det er så voldsomt, så tror jeg da på hun er bange!

Mht. at opdrage, så kunne jeg aldrig drømme om at give Anna timeouts nu. Hun ville ikke rigtig forstå det og jeg er helt sikker på det ville skade mere end gavne for hende. Men de sensitive børn skal man passe på med sådan noget 'afstraffelses-opdragelse'. Når Anna havde de der flip, så sørgede jeg for at vise hende jeg var i hærheden (dvs jeg satte mig ved siden af hende uden at røre) og sagde bare til hende, f.eks. "så blev du lige rigtig sur, fordi du ikke måtte få lov til at lege med vandet. Det kan jeg godt forstå du synes er træls". Og så ventede jeg og prøvede efter lidt tid at nærme mig hende for at se om hun var klar til at blive trøstet. Den umiddelbare følelse jeg havde var irritation og jeg havde lyst til at vrisse af hende fordi jeg synes det var latterligt at gå så meget amok over så lidt, men det er det man IKKE må! Man skal anerkende hendes følelser og vise hende det er okay. Hvis jeg prøvede at trøste og insinuere at hun var fjollet, så blev det MEGET værre!

Jeg synes ikke 64ugers tigeren var så slem som f.eks. 46 uger, men jeg kunne godt mærke den og synes den hang ved!

:kram

Jeg havde ikke så meget tid til at svare tidligere, så derfor det korte svar. Men jeg er enig med Susanne. Jeg ville ikke give Ronja en time-out på nuværende tidspunkt. Hun forstår det ikke. Og egentlig tror jeg hellere aldrig jeg kommer til at gøre brug af det, men det er en anden diskussion ;) Hvis hun f.eks. bider eller slår så sætter vi hende fra os, men bliver ved hende. Hvis hun bliver rigtig sur over et nej eller ked af noget, så lader vi hende lægger, men bliver igen altid i nærheden. Når hun har raset lidt spørger jeg om hun vil op og det vil hun oftes gerne, men nogen gange bliver hun ekstra sur og så må hun lægge lidt længere.

Det er mega hårdt og især hvis man står et offentlig sted eller er sammen med andre, men jeg har efterhåndende lært bare at ignorere andre og lade hende rase. "Anfaldene" er der bestemt stadig, men de er blevet færre og det tror jeg bestemt også det gør med Zoey :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke så meget tid til at svare tidligere, så derfor det korte svar. Men jeg er enig med Susanne. Jeg ville ikke give Ronja en time-out på nuværende tidspunkt. Hun forstår det ikke. Og egentlig tror jeg hellere aldrig jeg kommer til at gøre brug af det, men det er en anden diskussion ;) Hvis hun f.eks. bider eller slår så sætter vi hende fra os, men bliver ved hende. Hvis hun bliver rigtig sur over et nej eller ked af noget, så lader vi hende lægger, men bliver igen altid i nærheden. Når hun har raset lidt spørger jeg om hun vil op og det vil hun oftes gerne, men nogen gange bliver hun ekstra sur og så må hun lægge lidt længere.

Det er mega hårdt og især hvis man står et offentlig sted eller er sammen med andre, men jeg har efterhåndende lært bare at ignorere andre og lade hende rase. "Anfaldene" er der bestemt stadig, men de er blevet færre og det tror jeg bestemt også det gør med Zoey :kram

Mange tak for begge svar. Tror helt sikkert jeg skal snakke med Henrik om en plan sådan det er samme "ting" hver gang hun flipper. For kan godt se det gør det hele værre som det er nu. Nogle gange føjer jeg hende og giver efter. Nogle gange blir jeg sur. Nogle gange distrahere. Nogle gange trøste. Kan godt se det er forvirrende for hende. Man er bare så desperat. Men ja ROM blev ikk bygget på en dag. Jeg vil helt sikkert starte med at få styr på dagen. Og så må putningen blive når der er mere overskud. For har man haft en glad datter om dagen er der mere overskud til at finjustere putningen.

Igen mange tak fordi i giver jer tid til at svare. Det er guld værd når man føler det hele bare er sort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for begge svar. Tror helt sikkert jeg skal snakke med Henrik om en plan sådan det er samme "ting" hver gang hun flipper. For kan godt se det gør det hele værre som det er nu. Nogle gange føjer jeg hende og giver efter. Nogle gange blir jeg sur. Nogle gange distrahere. Nogle gange trøste. Kan godt se det er forvirrende for hende. Man er bare så desperat. Men ja ROM blev ikk bygget på en dag. Jeg vil helt sikkert starte med at få styr på dagen. Og så må putningen blive når der er mere overskud. For har man haft en glad datter om dagen er der mere overskud til at finjustere putningen.

Igen mange tak fordi i giver jer tid til at svare. Det er guld værd når man føler det hele bare er sort.

Et godt råd er også at vælge dine kampe, men prøve at være konsekvens (hvilket er skide svært ;)). Jeg har f.eks. valgt at jeg ikke gider tage en kamp med Ronja om at hun VIL have hue på under cykelhjelmen selvom det er 25 grader udenfor. Men tilgengæld er der f.eks. ikke noget at gøre ved at hun skal have børstet tænder. Der må hun skrige så højt hun vil (det gør det egentlig også en del nemmere at få dem børstet rigtigt så ;)).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så melder Maja og jeg os herinde :balloons

Vi har haft en træls nat igen i nat :( Maja hoster og har de sidste par nætter haft en vågen time, hvor hun ikke har kunnet finde ro :zzz synes at det tærrer del på min energi i løbet af dagen :(

Velkommn til og tillykke med Maja! :loveshower :balloons

Øvv hvor vil jeg gerne have nyt job :boo

Jeg kigger og kigger, men der er ikke rigtig noget synes jeg :(

Og render konstant rundt med dårlig samvittighed og for mine unger, fordi jeg er så meget væk fra dem, og dårlig samvittighed over for mig kollegaer, som er fantastisk søde. Jeg har bare lyst til at sove hele tiden, jeg er så træt og har konstant ondt i hovedet :boo

Øv altså, hvor træls :( Håber du finder noget snart! Jeg er også selv på udkig efter nyt, men har heller ikke fundet noget endnu (har ledt siden januar).

Gir altså snart op. Har bare den sureste datter der bliver fuldstændig hysterisk hvis hun ikke får sin vilje. Det ødelagde feks hele morgenen at jeg var nød til at skifte hende en ekstra gang fordi hun havde lavet i bleen. alle tidspunkter tester hun grænser indtil hun får et nej eller ah ah. og så bryder helvede løs. For at toppe det af tager det flere timer at putte hende og hun vågner ca 15 gange HVER nat. Er bare så træt :-( Lægen siger jeg er stresset og skal slappe af, men det er satme ikke nemt med barneskrig konstant. Sorry jeg læsser af. Er bare så træt af det og aner ikk hvad jeg skal gøre :(

Puha det lyder hårdt! Det er da godt nok også vildt med 15 gange om natten!

Jeg kan desværre ikke hjælpe, for vi har slet ikke de problemer med Lise (7-9-13), men håber for jer at det bare er tigeren og at den snart går sin vej :( så I kan få jeres glade pige tilbage! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et godt råd er også at vælge dine kampe, men prøve at være konsekvens (hvilket er skide svært ;)). Jeg har f.eks. valgt at jeg ikke gider tage en kamp med Ronja om at hun VIL have hue på under cykelhjelmen selvom det er 25 grader udenfor. Men tilgengæld er der f.eks. ikke noget at gøre ved at hun skal have børstet tænder. Der må hun skrige så højt hun vil (det gør det egentlig også en del nemmere at få dem børstet rigtigt så ;)).

He, Erica VIL også bare have hue under cykelhjelmen, så i dag cyklede hun hjem i sandaler, korte ærmer og hue! :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

[/quote

Gør du så noget ved det?? Vi syntes stadig det er for tidligt, men lige idag er jeg ramt og kan ikke vente...

Nej, det er svært at gøre noget ved det alene ;) :(

Så melder Maja og jeg os herinde :balloons

Vi har haft en træls nat igen i nat :( Maja hoster og har de sidste par nætter haft en vågen time, hvor hun ikke har kunnet finde ro :zzz synes at det tærrer del på min energi i løbet af dagen :(

Velkommen herind :balloons

Stor dag i går. Leo lavede stort på toilettet i vuggestuen :yay Han havde selv sagt til endda :D

Stor dreng :yay

Det lyder godt nok hårdt, søde! For Jer begge to :kiss

Anna havde egentlig ikke noget imod at komme i seng - hun kunne bare ikke finde ud af at finde ro og falde i søvn. Så lige der kan jeg nok ikke hjælpe :( Jeg ville dog helt sikkert gøre som dig og tage hende op, for når det er så voldsomt, så tror jeg da på hun er bange!

Mht. at opdrage, så kunne jeg aldrig drømme om at give Anna timeouts nu. Hun ville ikke rigtig forstå det og jeg er helt sikker på det ville skade mere end gavne for hende. Men de sensitive børn skal man passe på med sådan noget 'afstraffelses-opdragelse'. Når Anna havde de der flip, så sørgede jeg for at vise hende jeg var i hærheden (dvs jeg satte mig ved siden af hende uden at røre) og sagde bare til hende, f.eks. "så blev du lige rigtig sur, fordi du ikke måtte få lov til at lege med vandet. Det kan jeg godt forstå du synes er træls". Og så ventede jeg og prøvede efter lidt tid at nærme mig hende for at se om hun var klar til at blive trøstet. Den umiddelbare følelse jeg havde var irritation og jeg havde lyst til at vrisse af hende fordi jeg synes det var latterligt at gå så meget amok over så lidt, men det er det man IKKE må! Man skal anerkende hendes følelser og vise hende det er okay. Hvis jeg prøvede at trøste og insinuere at hun var fjollet, så blev det MEGET værre!

Jeg synes ikke 64ugers tigeren var så slem som f.eks. 46 uger, men jeg kunne godt mærke den og synes den hang ved!

:kram

:ditto Meget enig! Det kunne jeg altså heller ikke finde på. Synes de er alt for små.

Som Lone tror jeg egentlig heller ikke umiddelbart at det er noget jeg overhovedet vil komme til at bruge i fremtiden heller. Jeg kan sagtens se idéen i det, når man ser Nanny 911, men der er også tale om børn der er fuldstændig galt afmarcheret og har brug for en fast hånd til at få styr på hverdagen igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu vil jeg altså lige sige. Vi BEKRÆFTER også Maliva rigtigt meget, hvis hun er ked af det, men vi giver timeouts af den ene årsag at andet ikke virker.

Før vi gav timeouts prøvede vi også med at vise at det var okay at være ked af det, men hun forstod bare aldrig HVORFOR hun fik et nej og lavede den samme narrestreg med det samme igen bagefter.

Hvis Maliva bliver slemt ked af det over en konsekvens, så er vi der da også. Vi går da bestemt ikke fra hende, hvis hun er ked af det!

Time-outs virker for os og jeg mener bestemt ikke at der er noget forkert i det og som jeg skrev til Gittepit; det virker for Maliva, men at det var jo ikke sikkert at det ville virke for Zoey!

Hun spurgte hvad hun kunne gøre og jeg gav et forslag. Kunne hun bruge det til noget, fint.. Kunne hun, ja, så kunne hun sorterer det fra og lade det ligge.

JEG vil bare ikke dømmes fordi JEG gør det JEG føler er bedst for MIT barn. At andres børn måske ikke ville tage imod det på samme måde, kan jeg ikke være herre over!

Jeg gentager; som jeg skrev til Gittepit, det virker for Maliva, men det vil nødvendigvis ikke virker for Zoey = det vil måske ikke virke for alle børn.

Maliva HAR brug for en fast hånd og grænser, da hun ellers ryger fuldstændigt ud på sidespor og får sindsyge hysteri-anfald over de mindste ting,så herhjemme er der behov for fast linjer og tydelige grænser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu vil jeg altså lige sige. Vi BEKRÆFTER også Maliva rigtigt meget, hvis hun er ked af det, men vi giver timeouts af den ene årsag at andet ikke virker.

Før vi gav timeouts prøvede vi også med at vise at det var okay at være ked af det, men hun forstod bare aldrig HVORFOR hun fik et nej og lavede den samme narrestreg med det samme igen bagefter.

Hvis Maliva bliver slemt ked af det over en konsekvens, så er vi der da også. Vi går da bestemt ikke fra hende, hvis hun er ked af det!

Time-outs virker for os og jeg mener bestemt ikke at der er noget forkert i det og som jeg skrev til Gittepit; det virker for Maliva, men at det var jo ikke sikkert at det ville virke for Zoey!

Hun spurgte hvad hun kunne gøre og jeg gav et forslag. Kunne hun bruge det til noget, fint.. Kunne hun, ja, så kunne hun sorterer det fra og lade det ligge.

JEG vil bare ikke dømmes fordi JEG gør det JEG føler er bedst for MIT barn. At andres børn måske ikke ville tage imod det på samme måde, kan jeg ikke være herre over!

Jeg gentager; som jeg skrev til Gittepit, det virker for Maliva, men det vil nødvendigvis ikke virker for Zoey = det vil måske ikke virke for alle børn.

Maliva HAR brug for en fast hånd og grænser, da hun ellers ryger fuldstændigt ud på sidespor og får sindsyge hysteri-anfald over de mindste ting,så herhjemme er der behov for fast linjer og tydelige grænser.

Jeg tror heller ikke at der er nogen herinde, der har kritiseret dig. Folk har blot tilføjet hvad DE synes er bedst for DERES barn. Præcis som du selv gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke at der er nogen herinde, der har kritiseret dig. Folk har blot tilføjet hvad DE synes er bedst for DERES barn. Præcis som du selv gør :)

Lige netop. Jeg har bare givet mit syn på hvordan jeg ser på tingene :)

Jeg synes bare også det er et spændende emne fordi vi netop har haft en diskussion i Jonas' familie omkring hvad time-out er og bruger af dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var nede i vs i dag og skulle sælge billetter til sommerfesten. Jeg havde egentlig glædet mig lidt til at se Ronja rende rundt, og være sammen med de andre børn, men jeg var også nervøs for om hun kunne finde ud af det. Og det kunne hun bestemt ikke :( Hun var virkelig pjevs mens jeg var der, kunne ikke finde ud af hvorfor jeg ikke gik med rundt som jeg nogengange gør når jeg henter hende, og hvorfor vi ikke skulle nogenlunde hurtigt hjem. Hun blev ved med at kalde på mig, søge over til mig og hvis jeg ikke lige kom lagde hun sig ned. Til sidst endte jeg med at hente en sut og hendes nusekanin for at skabe lidt tryghed. Jeg spurgte bl.a. pædagogerne om hun plejer at ligger sig så meget ned fordi hun er hys og det sagde de bestemt nej til. Hun gør det selvfølgelig engang imellem men ikke så mange gange som hun gjorde mens jeg var der :(

Det bliver spændende hvordan hun tager sommerfesten når jeg skal være der om eftermiddagen men også om aftenen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu vil jeg altså lige sige. Vi BEKRÆFTER også Maliva rigtigt meget, hvis hun er ked af det, men vi giver timeouts af den ene årsag at andet ikke virker.

Før vi gav timeouts prøvede vi også med at vise at det var okay at være ked af det, men hun forstod bare aldrig HVORFOR hun fik et nej og lavede den samme narrestreg med det samme igen bagefter.

Hvis Maliva bliver slemt ked af det over en konsekvens, så er vi der da også. Vi går da bestemt ikke fra hende, hvis hun er ked af det!

Time-outs virker for os og jeg mener bestemt ikke at der er noget forkert i det og som jeg skrev til Gittepit; det virker for Maliva, men at det var jo ikke sikkert at det ville virke for Zoey!

Hun spurgte hvad hun kunne gøre og jeg gav et forslag. Kunne hun bruge det til noget, fint.. Kunne hun, ja, så kunne hun sorterer det fra og lade det ligge.

JEG vil bare ikke dømmes fordi JEG gør det JEG føler er bedst for MIT barn. At andres børn måske ikke ville tage imod det på samme måde, kan jeg ikke være herre over!

Jeg gentager; som jeg skrev til Gittepit, det virker for Maliva, men det vil nødvendigvis ikke virker for Zoey = det vil måske ikke virke for alle børn.

Maliva HAR brug for en fast hånd og grænser, da hun ellers ryger fuldstændigt ud på sidespor og får sindsyge hysteri-anfald over de mindste ting,så herhjemme er der behov for fast linjer og tydelige grænser.

Og jeg takker bestemt for dine indput:) som du selv siger er ingen børn ens og er sikker på det du gør er rigtigt for Maliva. Derfor er jeg rigtig glad for alle de råd jeg kan få så jeg kan sammensætte det helt rigtige til Zoey :)

Har tit lyst til at give dig et kram og sige DU ER EN GOD MOR !!!!! :-)

Tror ikke der er nogle der vil angribe dig, bare give sit besyv med. Men forstår fuldt din reaktion, du har ikke ligefrem haft en nem start som mor. Håber du forstår hvad jeg mener -har lidt svært ved at få det ned på skrift.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

simon har så besluttet at det er morgen. :( er ikke tilfreds. Især fordi jeg stadig er halv sløj og manden er på nat arbejde. Så sov dog for satan! Undskyld sproget men tænkte at det var bedre at bande herinde end af min søn. Arg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

yay efter at have været vågen halvanden time i nat. :| Besluttede Simon så at stå op kl 5! Så nu har han fået morgen mad og jeg har smset til manden at han meget gerne må købe morgenbrød med hjem når han kommer om en time. Så kan jeg idet mindste få lidt god morgenmad. Inden jeg skal gå en lang tur med Simon så han kan sove - nøj hvor jeg ville ønske det var mig der havde været på arbejde og skulle hjem og sove! Men jeg elsker min tumling og solen skinner. Så hvad kan man ønske mere. Rigtig god weekend alle sammen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var nede i vs i dag og skulle sælge billetter til sommerfesten. Jeg havde egentlig glædet mig lidt til at se Ronja rende rundt, og være sammen med de andre børn, men jeg var også nervøs for om hun kunne finde ud af det. Og det kunne hun bestemt ikke :( Hun var virkelig pjevs mens jeg var der, kunne ikke finde ud af hvorfor jeg ikke gik med rundt som jeg nogengange gør når jeg henter hende, og hvorfor vi ikke skulle nogenlunde hurtigt hjem. Hun blev ved med at kalde på mig, søge over til mig og hvis jeg ikke lige kom lagde hun sig ned. Til sidst endte jeg med at hente en sut og hendes nusekanin for at skabe lidt tryghed. Jeg spurgte bl.a. pædagogerne om hun plejer at ligger sig så meget ned fordi hun er hys og det sagde de bestemt nej til. Hun gør det selvfølgelig engang imellem men ikke så mange gange som hun gjorde mens jeg var der :(

Det bliver spændende hvordan hun tager sommerfesten når jeg skal være der om eftermiddagen men også om aftenen :unsure

Jeg tror nok at det skal gå helt fint til sommerfesten. Der er du jo sammen med hende og der er en masse andre forældre og der sker en masse ting :)

Og respekt for at du er sådan en aktiv forælder :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gry sover endnu :wub

Men hvad sker der lige for at jeg har været vågen lige siden kl 5.40 <_< hvor hun begyndte at græde halvt vågen og halvt i søvne så måtte lige finde Ninus og sut, og så faldt hun til ro igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise vågnede også kl. 5 idag, GAAB! Det har hun ALDRIG gjort i hverdagene når vi skal på arbejde, men gør det rigtig tit i weekenden. Jeg fatter simpelthen ik hvordan hun kender forskel, vi gør intet anderledes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nok at det skal gå helt fint til sommerfesten. Der er du jo sammen med hende og der er en masse andre forældre og der sker en masse ting :)

Og respekt for at du er sådan en aktiv forælder :respekt

Det håber jeg også det gør, men jeg skal også rende lidt rundt og kan ikke være sammen hele tiden. Men jonas er der jo heldigvis også :) detskal nok blive godt.

Hehe tak :blush synes det er hyggeligt selvom det har været lidt meget lige nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.