Besvaret April 29, 2013 Haha hvor er det bare godt det første billede! En rigtig utålmodig lille dame :lol Dejligt at høre hun er så glad for den og hendes nye trillebør :biglove Hun så nemlig rigtig utålmodig ud selvom jeg nu ikke tror hun var det :D Det er rigtig dejligt hun er glad for det. Det bliver også hyggeligt at hun kan rende rundt og lege i sandkassen og med trillebør mens vi kan ordne lidt i haven :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Der kommer vi til at bruge mange timer! Hun var allerede på vej derud igen i morges da vi skulle afsted til vs :D Haha, jeg har samme problem med løbecyklen om morgenene. Det er svært at få Leo forbi den ;) Men nu har han lige lært at låse min cykel op, det er et hit, så løber han lige forbi sin egen cykel :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Haha, jeg har samme problem med løbecyklen om morgenene. Det er svært at få Leo forbi den ;) Men nu har han lige lært at låse min cykel op, det er et hit, så løber han lige forbi sin egen cykel :P Hehe hvor godt :D Vi må også bare sørger for trillebøren ikke er synlig når vi går og så lokke hende over til bilen i stedet. I morges begyndte jeg at nævne navne på dem nede i vs og det virkede da lidt :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Vi har været til ørelæge med Gry i dag, og den 8 maj skal hun have lagt dræn Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Vi har været til ørelæge med Gry i dag, og den 8 maj skal hun have lagt dræn :kram2 det lyder ikke sjovt, men forhåbentligt hjælper det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Havde håbet på hygge-eftermiddag, som så endte med at gå op i madlavning og bonusble ud over det hele :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Ronja er i sit "jeg-vil-selv-og-vil-ikke-have-hjælp-men-kan-egentlig-ikke-selv"-humør så vi har den sidste 1,5 time haft tre fortrivelsesanfald :( men hun er glad ind imellem ;) Nu er hendes og jonas gået udenfor og lege :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Vi har været til ørelæge med Gry i dag, og den 8 maj skal hun have lagt dræn Øv men der er jo en grund til det. Håber det hjælper hende :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Felix har igen ikke sovet middagslur. Synes det er tidligt han er begyndt at skippe den! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Øv men der er jo en grund til det. Håber det hjælper hende :kram2 Håber virkelig også at det hjælper hende. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Vi har været til ørelæge med Gry i dag, og den 8 maj skal hun have lagt dræn :kram2 håber det hjælper Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Havde håbet på hygge-eftermiddag, som så endte med at gå op i madlavning og bonusble ud over det hele :( :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Vi har alle tre været ude og lege den sidste time med sandkasse og bolde :loveshower Nu sidder ronja hos mig på sofaen med dyne på og ser ramasjang inden hun skal puttes lige om lidt :biglove Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Så fik vi også sat sandkassen op i dag :glad I får lige et par billeder ;) Vi blev desværre først færdige omkring kl. 17.30 så hun nåede kun at lege en lille smule inden maden. Bagefter ville hun ud igen så vi tog lige en 20-30 min. mere i sandkassen efter :loveshower Så hyggeligt! :glad Jeg har haft en skøn weekend med min vidunderlige familie :loveshower Gider virkelig ikke på arbejde og undvære dem :( :ditto Sidder på færgen på vej til kursus, jeg glæder mig til 2 dage med nye indspark OG sover i fred og ro ;) men hold op hvor jeg allerede savner Dicte. Hun sov længe idag - til kl 8! Det gør hun aldrig, så jeg fik slet ikke set hende til morgen andet end hun fik et kys mens hun sov.. Jeg ser hende først på onsdag, uha det er første gang jeg skal undvære hende så længe :( Uha, det er også længe :o Jeg har aldrig været adskilt fra Anna mere end lidt over et døgn :unsure Jeg håber det er et godt kursus og gensynsglæden er stor på onsdag :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Havde håbet på hygge-eftermiddag, som så endte med at gå op i madlavning og bonusble ud over det hele :( :kram2 Felix har igen ikke sovet middagslur. Synes det er tidligt han er begyndt at skippe den! Hvornår er det normalt at stoppe med at sove? :unsure Vi har alle tre været ude og lege den sidste time med sandkasse og bolde :loveshower Nu sidder ronja hos mig på sofaen med dyne på og ser ramasjang inden hun skal puttes lige om lidt :biglove Årh, det lyder hyggeligt! :wub Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Anna er bare så glad, sød og sjov for tiden :loveshower Men det her putteshow trækker tænder ud! Det er umiddelbart ligegyldigt hvad tid vi starter med at putte - det tager 40-60min uanset starttidspunkt. Så nu er vi startet 19:30 i dag, for i går prøvede vi at putte senere for at være sikker på det ikke var fordi hun ikke var træt nok til at sove og der var hun træt, men sov alligevel først 20:45 og det virker bare så sent. Hun sov til kl. 06:00 og har sovet 2t og 15min til middag og har været glad og godt tilpas, så måske hun bare ikke har brug for mere søvn?! Men virker 11-12 timer i døgnet ikke som meget lidt, når man er 16 måneder? :unsure Der er i hvert fald ikke noget med appetitten - hun havde tømt madkassen fuldstændig i dag! :o Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Hvornår er det normalt at stoppe med at sove? :unsure Hvis de ikke selv siger fra er det meget normalt at stoppe ved 3 års alderen når de kommer i børnehave. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Hvis de ikke selv siger fra er det meget normalt at stoppe ved 3 års alderen når de kommer i børnehave. Uha, ja så er det da lidt tidligt :o Hvordan er hans humør? Virker han påvirket af manglende søvn midt på dagen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Hvis de ikke selv siger fra er det meget normalt at stoppe ved 3 års alderen når de kommer i børnehave. Nu arbejder jeg i bh. Og vi har også nogle 4 årige det stadigvæk sover til middag, så der er meget forskelligt hvornår de stopper. Nogen har bare et godt sove hjerte. Og nogen stopper tidligt, pigernes kusine stoppede med at sove da hun var 2 år Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Anna er bare så glad, sød og sjov for tiden :loveshower Men det her putteshow trækker tænder ud! Det er umiddelbart ligegyldigt hvad tid vi starter med at putte - det tager 40-60min uanset starttidspunkt. Så nu er vi startet 19:30 i dag, for i går prøvede vi at putte senere for at være sikker på det ikke var fordi hun ikke var træt nok til at sove og der var hun træt, men sov alligevel først 20:45 og det virker bare så sent. Hun sov til kl. 06:00 og har sovet 2t og 15min til middag og har været glad og godt tilpas, så måske hun bare ikke har brug for mere søvn?! Men virker 11-12 timer i døgnet ikke som meget lidt, når man er 16 måneder? :unsure Der er i hvert fald ikke noget med appetitten - hun havde tømt madkassen fuldstændig i dag! :o Herhjemme er putningen også et problem. Henrik læste et sted at mange børn dr konstant overtrætte fordi de kommer for sent i seng. Jeg rullede øjne men gik med til vi strammer putteritualet op og så putter hende kl 19 ( mod 19:30-20 normalt) i går sov hun 19:05 i dag sov hun først 19:50, men hun har også sovet lur på 5 timer i dag. Håber det lykkes denne gang. Måske i også skulle prøve det ? Desuden har vi strammet putteritualet op og skrevet ned til mindste detalje. Så det blir samme hver aften Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Herhjemme er putningen også et problem. Henrik læste et sted at mange børn dr konstant overtrætte fordi de kommer for sent i seng. Jeg rullede øjne men gik med til vi strammer putteritualet op og så putter hende kl 19 ( mod 19:30-20 normalt) i går sov hun 19:05 i dag sov hun først 19:50, men hun har også sovet lur på 5 timer i dag. Håber det lykkes denne gang. Måske i også skulle prøve det ? Desuden har vi strammet putteritualet op og skrevet ned til mindste detalje. Så det blir samme hver aften Jeg har også tænkt, at hun måske var FOR træt. Men jeg tænker jo, at hvis hun ikke får sovet nok om natten, så sover hun vel det længere om dagen - det passer meget godt med hendes dagslur er ½-1 time længere på dage hvor hun har sovet kortere eller dårlige end vanligt om natten. Jeg tror faktisk hun sov omkring kl. 20 i dag, så det har jo 'kun' taget ca. 30min i dag og det er da bedre end 45-60min :rolleyes Måske vi skal prøve at starte kl. 19 i morgen :unsure Vi har lige lavet lidt om i putteritualet, så flasken foregår i stuen og tandbørsten ligger bagefter, men tror faktisk virkelig ikke det er derfor, for det var startet inden vi lavede om. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Jeg har også tænkt, at hun måske var FOR træt. Men jeg tænker jo, at hvis hun ikke får sovet nok om natten, så sover hun vel det længere om dagen - det passer meget godt med hendes dagslur er ½-1 time længere på dage hvor hun har sovet kortere eller dårlige end vanligt om natten. Jeg tror faktisk hun sov omkring kl. 20 i dag, så det har jo 'kun' taget ca. 30min i dag og det er da bedre end 45-60min :rolleyes Måske vi skal prøve at starte kl. 19 i morgen :unsure Vi har lige lavet lidt om i putteritualet, så flasken foregår i stuen og tandbørsten ligger bagefter, men tror faktisk virkelig ikke det er derfor, for det var startet inden vi lavede om. Så vidt jeg husker er anna ca 1,5-2 mdr yngre end ronja. Vi havde også en rigtig dum periode for netop 1,5-2 mdr siden så tænker det måske er alderen? Det er i hvert fald blevet bedre igen (de fleste aftener ;)) og jeg kan som regel putte på 10-20 min :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Uha, ja så er det da lidt tidligt :o Hvordan er hans humør? Virker han påvirket af manglende søvn midt på dagen? Han har hvilet i en time i vs. Humør er fint og han spiser godt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Så vidt jeg husker er anna ca 1,5-2 mdr yngre end ronja. Vi havde også en rigtig dum periode for netop 1,5-2 mdr siden så tænker det måske er alderen? Det er i hvert fald blevet bedre igen (de fleste aftener ;)) og jeg kan som regel putte på 10-20 min :) Nja - Ronja er 4 måneder ældre end Anna ;) Men jeg har lige snakket med min søster og fætter Sigurd (der er 13 dage yngre end Anna) gør nøjagtig det samme, så det er forhåbentlig bare en fase ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Nja - Ronja er 4 måneder ældre end Anna ;) Men jeg har lige snakket med min søster og fætter Sigurd (der er 13 dage yngre end Anna) gør nøjagtig det samme, så det er forhåbentlig bare en fase ;) Ok 1,5 eller 4....det er da næsten det samme :D :blush der kan jeg ikke lige huske om hun også gjorde det ;) Under alle omstændigheder krydser jeg fingre for det er en fase :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites