Tina80

Fra hvornår ca vil man mærke bebs mindre

9 indlæg i dette emne

Ved at man tættere på terminen ikke vil mærke baby så meget- men hvornår er det ca fra?

Spørger fordi jeg ikke går værket hende så meget på det sidste- kun alle mine plukveer- som der er blevet mange flere af :(

I dag mærkede jeg kun baby ved middags tid da jeg spiste frokost.

Ingengang her til aften da jeg slappede af og drak et stort glas kold appelsin juice fik hende til at reagere!!!

Del dette indlæg

Jeg synes ikke rigtig jeg mærker færre bevægelser, de har bare ændret sig, og så kan de måske godt være sværere at mærke.

De er gået fra at være diciderede spark og puf til at være møffen rundt og mere glidende bevægelser. Det er tydeligt, at mærke, at der ikke er den store plads derinde mere, så den lille kan ikke på samme måde fx trække benene sammen og give et spark, hvor h*n strækker benene helt ud. Nu ligger benene foldede sammen i venstre side, og der er ikke plads til at sparke på samme måde mere. Men kan da godt mærke, når fisen flytter på sine ben.

For et stykke tid siden lå vi og skulle sove, og jeg lå med maven helt op mod C, og efter lidt tid begynder han at smågrine. Jeg spørger hvad han griner af, og han siger, at det er fordi han bliver sparket sådan i ryggen. Jeg havde slet ikke lagt mærke til, at den lille var aktiv derinde. For mit vedkommende i hvert fald, er bevægelserne og puffene blevet så hverdagsagtige, at jeg ikke altid lægger mærke til dem eller lægger noget i dem. Måske er det det samme, der sker for dig? At hun har været aktiv derinde, men at du ikke har lagt mærke til det?

I USA har man en anden måde at holde øje med liv på. Her siger man, at man skal kunne mærke 10 bevægelser, store som små, inden for 1 time, og kan man ikke det må man prøve med noget koldt at drikke, og så give det en time mere. Det synes jeg faktisk er en god måde at gøre det på, da man er ude over "ikke meget liv i løbet af dagen"-problematikken.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er enig med pumpkins, bevægelserne har ændret sig rigtig meget de er der, men føles ikke helt så voldsomt for det er mere møflen end det er spjæt og spark. Derfor kan jeg også blive i tvivl om jeg har mærket, men hvis jeg koncentrerer mig så er det let at mærke. Nogle gange lån jeg se maven bevæge sig uden jeg mærker det særlig kraftigt.

Det ændrede sig omkring uge 37 for mig og jordemoderen sagde det var helt fint hvis bare jeg mærker liv med jævne mellemrum som før.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men jeg er kun 31 uger henne- er det så også okay med så lidt livstegn?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syns det lyder som for lidt, jeg ville nok ringe til fg og høre hvad de syns. :goodluck

Jeg har ikke rigtig mærket baby mindre pånær indenfor de sidste dage, jeg kan ikke engang helt sige om bevægelserne har ændret karakter efterhånden som hun har mindre plads, jeg har generelt bare haft et meget aktivt barn hele graviditeten og tænker, at hun skal gerne blive ved at være nogenlunde lige aktiv, ellers ville jeg ringe til fg.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du er i tvivl så ring til FG - hellere en gang for meget end en for lidt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige været til jordmoderbesøg og hun fortalte mig at omkring uge 32 kan der godt begynde at komme ændring i hendes aktivitet. Hun skal stadig bevæge sig lige så meget som før, men det er bare nogen anderledes bevægelser.

Men hvis du er bekymret så ring og snak med fg, så du kan blive beroliget :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ringede i sidste uge fordi jeg havde det ligesådan, og det var simpelthen så skønt at få tjekket, at lille fister havde det godt. De sagde inde på fg, at det var helt almindeligt, men at de gerne lige ville tjekke. Jeg synes bare at jeg mærkede ham mindre, og at han var sløv...men det var bare fordi han havde vent sig og er blevet stor, fandt de ud af.

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg syns du skal ringe til fg :kram :kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER