TroldeMor

Skal vi ikke lave en BK top 10?

29 indlæg i dette emne

Jeg tænkte om det ikke kunne være sjov at lave vores egen top 10, med de allerbedste råd og tips til nybagte mødre.....

Hvis vi nu starter med at komme med forslag i denne tråd, så laver jeg bagefter en afstemning med alle forslagene, og så laver jeg en top 10 til sidst i en ny tråd :)

Vil i være med?

Et råd kunne fx være at det altid kan betale sig at prøve at sove, selv om baby sikkert vågner om lidt, for det kan man ikke regne med.

Oversigt:

*Stol på dig selv - man kan få alverdens råd, men inderst inde ved du selv bedst. Så stol på dine mavefornemmelse.

*Vær ikke for stolt til at bede om hjælp og fortælle hvordan du har det.

*Det kan ALTID betale sig at forsøge at sove lidt.

*Accepter at man ikke har de samme mængder af tid som inden baby kom - prioriter baby og dig selv - rengøring må ofte vente

*Giv den nybagte far lov til at komme på banen.

Selvfølgelig ved du bedst - men han kan altså godt skifte ble og vælge tøj uden du puster ham i nakken hele tiden (så kan du altid skifte tøjet til det du synes er pænest når han er taget på arbejde ;))

*Husk at du stadig er en god mor også selv om dit barn græder meget.

*Husk at fortælle din mand hvordan din dag har været, han er ikke tankelæser, og kan ikke vide at guldklumpen har hylet hele dag.

* Det er helt normalt, at babyer kan have dage hvor de stort set intet spiser - barnet er overraskende god til selv at styre det

* En god mor sidder ikke i brysterne

* Hold øje med om baby har en favorit-side og opsøg i så fald en kiropraktor så hurtigt som muligt, så evt. stivhed/ømhed kan blive fikset

* Baby tager ikke skade af at græde (heller ikke højt og længe ad gangen) - det afgørende er, at de ikke er alene imens

*Find tid til at gøre noget for DIG SELV en gang i mellem - du bliver en bedre mor af det.

*Husk kærestetid med kæresten/manden, så det hele ikke går op i praktiske babyting

*Alle begår fejl. Det vigtigste er at vi lærer af dem!

*For at få en glad baby, kræver det en glad mor! Det kan altså betale sig, at gøre noget for en selv, og sørge for at håndtere og konfrontere de ting som gør en ked af det eller stresset.

*Slap af og NYD at du endelig er blevet mor. :loveshower

*Kig på dit barn og husk at anbefalinger (om mængde mad/søvn) er anbefalinger og ikke endegyldige love der bestemmer om dit barn har det godt eller ej.

* Hvis du er i tvivl om hvorvidt dit barn får hvad det har brug for, så KIG på det fremfor at Google - det bliver man bare bekymret af :rolleyes Hvis dit barn ser ud til at trives, gør h*n det sandsynligvis også!

*Brug babyklar!!! :lovebk der er altid nogen der kan fortælle at det ikke er dig der er åndsvag, give dig et godt råd, hjælpe med et problem og give dig trøstende ord med på vejen!!!

*Når baby skal have mad, så sæt dig med en STOR kande (safte)vand indenfor rækkevidde. Det er nok især vigtigt, hvis man ammer, for at producere mælk, men uanset hvad, er det godt at få masser af væske, og det synes jeg nemt, at man kan glemme med sin "ammehjerne".

*Når du fodre baby, så sørg for at have alting i nærheden - Det kan tage en evighed. -OG SØRG FOR AT FÅ TISSET INDEN ;)

Del dette indlæg

Stol på dig selv - man kan få alverdens råd, men inderst inde ved du selv bedst. Så stol på dine mavefornemmelse.

Vær ikke for stolt til at bede om hjælp og fortælle hvordan du har det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Accepter at du ikke har de samme mængder af tid som inden baby kom - prioriter baby og dig selv - rengøring må ofte vente

Del dette indlæg

Annonce ♥

Giv den nybagte far lov til at komme på banen.

Selvfølgelig ved du bedst - men han kan altså godt skifte ble og vælge tøj uden du puster ham i nakken hele tiden (så kan du altid skifte tøjet til det du synes er pænest når han er taget på arbejde ;))

Del dette indlæg

Annonce ♥

Husk at du stadig er en god mor også selv om dit barn græder meget.

Husk at fortælle din mand hvordan din dag har været, han er ikke tankelæset, og kan ikke vide at guldklumpen har hyldet hele dag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

* Det er helt normalt, at babyer kan have dage hvor de stort set intet spiser - barnet er overraskende god til selv at styre det

* Hold øje med om baby har en favorit-side og opsøg i så fald en kiropraktor så hurtigt som muligt, så evt. stivhed/ømhed kan blive fikset

Del dette indlæg

Annonce ♥

* Baby tager ikke skade af at græde (heller ikke højt og længe ad gangen) - det afgørende er, at de ikke er alene imens!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hørt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stol på dig selv - man kan få alverdens råd, men inderst inde ved du selv bedst. Så stol på dine mavefornemmelse.

Vær ikke for stolt til at bede om hjælp og fortælle hvordan du har det.

Hørt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Find tid til at gøre noget for DIG SELV en gang i mellem - du bliver en bedre mor af det.

Husk kærestetid med kæresten/manden, så det hele ikke går op i praktiske babyting.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Alle begår fejl. Det vigtigste er at vi lærer af dem!

Del dette indlæg

Annonce ♥

For at få en glad baby, kræver det en glad mor! Det kan altså betale sig, at gøre noget for en selv, og sørge for at håndtere og konfrontere de ting som gør en ked af det eller stresset.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Slap af og NYD at du endelig er blevet mor. :loveshower Kig på dit barn og husk at anbefalinger (om mængde mad/søvn) er anbefalinger og ikke endegyldige love der bestemmer om dit barn har det godt eller ej.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kig på dit barn og husk at anbefalinger (om mængde mad/søvn) er anbefalinger og ikke endegyldige love der bestemmer om dit barn har det godt eller ej.

Det var præcis det jeg gik herind for at tilføje, for det har jeg godt nok mærket på egen krop!

* Hvis du er i tvivl om hvorvidt dit barn får hvad det har brug for, så KIG på det fremfor at Google - det bliver man bare bekymret af :rolleyes Hvis dit barn ser ud til at trives, gør h*n det sandsynligvis også!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Opdateret :balloons

Hvor er i gode!! :7:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Brug babyklar!!! :lovebk der er altid nogen der kan fortælle at det ikke er dig der er åndsvag, give dig et godt råd, hjælpe med et problem og give dig trøstende ord med på vejen!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Brug babyklar!!! :lovebk der er altid nogen der kan fortælle at det ikke er dig der er åndsvag, give dig et godt råd, hjælpe med et problem og give dig trøstende ord med på vejen!!!

Meget enig! :loveshower Og oven i hatten vil man ved at bruge babyklar se, at der ofte er forskellige (og alle meget velbegrundede!) holdninger til sagerne - og at du dermed ikke er en dårlig mor, bare fordi du gør noget andet end hvad f.eks. din SP siger ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt lavpraktisk, men et råd, som jeg har været glad for:

Når baby skal have mad, så sæt dig med en STOR kande (safte)vand indenfor rækkevidde. Det er nok især vigtigt, hvis man ammer, for at producere mælk, men uanset hvad, er det godt at få masser af væske, og det synes jeg nemt, at man kan glemme med sin "ammehjerne". (Og jeg har ALDRIG været så tørstig som efter at jeg har født!)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt lavpraktisk, men et råd, som jeg har været glad for:

Når baby skal have mad, så sæt dig med en STOR kande (safte)vand indenfor rækkevidde. Det er nok især vigtigt, hvis man ammer, for at producere mælk, men uanset hvad, er det godt at få masser af væske, og det synes jeg nemt, at man kan glemme med sin "ammehjerne". (Og jeg har ALDRIG været så tørstig som efter at jeg har født!)

Generelt; Når du fodre baby, så sørg for at have alting i nærheden - Det kan tage en evighed.

OG SØRG FOR AT FÅ TISSET INDEN ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Generelt; Når du fodre baby, så sørg for at have alting i nærheden - Det kan tage en evighed.

HØRT!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Noah forstaar vel efterhaanden, at naar mor laegger ham og siger "mor skal lige tisse foerst, saa kommer hun" - saa skal han bare vente et vigtigt oejebliklaugh.gif

Straks vaerre, hvis hun ogsaa skal hente vand og ammepudeboohoo.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg hiver lige tråden op en gang til, hvis der sidder flere med gode råd :loveshower

Og så laver jeg lige en afstemning inden længe, så listen kan komme op :balloon

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hav kamera et synligt sted i stuen, så du husker at få taget billeder. Lige pludselig er den nyfødte lille krøllede kærlighedsklump forsvundet og du står med en lækker baby med dobbelthage istedet. :biglove Så er det dejligt at have billeder fra da bebsen var helt ny :wub

Hvis du har pusleplads andre steder end badeværelset, så køb et plastikunderlag til gulvet til når der sker uheld ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lad det gå ind af det ene øre og ud af det andet, hvis familie og andre synes at de skal på besøg hele tiden og siger, at du/I ikke skal være så pivede og kedelige, og at baby da ikke tager skade af at I får en masse (og lange) besøg.

DU ved bedst, og skidt med om andre synes I er sarte - Det vigtigste er babys behov, ikke de besøgendes ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vær ikke bange for at aflyse planer med undskyldning om, at i har brug for en alene-dag.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER