Guest Louise22

øv øv øv

15 indlæg i dette emne

Tror jeg uheldigt nok har vundet mig en omgang blærebetændelse :(

Del dette indlæg

Av av det lyder ikke sjovt :(

Go bedring.

Del dette indlæg

Annonce ♥

øv øv øv... det er jo desværre en af graviditetens risikoer... God bedring!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bare meget ubehageligt.. det værst om morgenen og så nu i aften også :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Af sted til læge med dig imorgen tidlig - det tager max 15 min ved lægen at få afklaret. Du skal bare ringe og sige at du er gravid og har mistanke om blærebetændelse. Ved min læge klarer sekretærerne testen så det er simpelthen så hurtigt overstået!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har jeg også tænkt mig.. Havde bare håbet at jeg slap for at få det.. :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har jeg også tænkt mig.. Havde bare håbet at jeg slap for at få det.. :(

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, hvor,er det ærgeligt. Hader også blærebetændelse! Desvæære er det meget normalt, når man er gravid - også derfor det i mange år hed honeymoon disease i england ;)

Håber ikke det er det, der driller :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

I nat og til morges var der intet.. Skal til JM i morgen så snakker jeg lige med hende om det.. <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

JM testede blærebetændelse negativ i går.. men igen i dag er den bare helt gal og tilmed mave agtige kramper som om jeg ikke kan komme af med noget bag til nu også.. Men har lige spist noget rugbrød og det plejer at sætte gang i mine tarme.. men blæren gør stadig ondt og jeg ligger med sådan en svie i underlivet som gør at jeg føler trang til at presse..

Går det ikke over, hedder det en tur til læge i morgen..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu spørger jeg nok lidt dumt, men hvorfor er man mere udsat for at få

en blærebetændelse når man er gravid ??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu spørger jeg nok lidt dumt, men hvorfor er man mere udsat for at få

en blærebetændelse når man er gravid ??

ifølge de 2 nedenstående hjemmesider har jeg fundet frem til at man ikke er mere udsat end ikke gravide men en blærebetændelse kan komplicere en graviditet.

Blærebetændelse er vist bare en betegnelse for at have bakterier i urinen, hvis man ikke har symptomer behandler man det vist ikke normalt. (hvilket jeg ikke helt forstår, for mener det er halv farligt!!!)

http://www.apoteket.dk/Sygdomsleksikon/SygdommeEgenproduktion/Blaerebetaendelse%20Cystitis.aspx

http://babyinfo.dk/blaerebetaendelse-under-graviditeten.8.ahtml

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså jeg havde blærebetændelse 2 gange i løbet af min graviditet - og det var uden symptomer, men min læge var meget obs på at få mig i behandling med det samme! Den ene gang skulle vi vente på dyrkning af urinprøve for at få det bekræftet, men lægen ville behandle mig med det samme uden at vente på svar, da hun sagde at hvis jeg nu havde det kunne det ikke vente til vi fik svar.

Men når det så er sagt har man altid lidt bakterier i urinen - det er meget normalt. Det der gør forskellen til om man behandler det er ikke om man har symptomer, men derimod hvor mange bakterier man har i urinen og hvilken slags det er.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min læge siger at man behandler blærebetændelse meget tidligere end hvis man ikke var gravid. Noget med at hvis man ikke er gravid skal der være mere end 100.000 bakterier på 1 ml hvor der som gravid kun skal være 1.000.

Han sagde dog til mig at man er mere udsat. Måske fordi det hele dernede bliver lidt mere blødt og udvider sig, og bakterier derfor lettere kan komme op i blæren? Og så selvfølgelig også at som gravid kan det være svært at tømme blæren helt, og derved kan blærebetændelse hurtigere få fat.

Se det giver.meget bedre mening for mig, end det jeg læste i mine links :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeps jeg mener altså også at det er lettere at få som gravid. Jeg fik det ihvertfald selv 2 gange under min graviditet og en fra min mødregruppe fik det 3 gange. Så der må være noget om det. Minnies forklaring lyder meget plausibel :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER