Oprettet July 26, 2012 Jeg er i dag 36 uger henne og var til scanning. Det var bare så dejligt drengende har det godt derinde og vejer nu 2200 og 2500 også fik jeg at vide jeg bliver sat igang d.9/8 hvis de ikk selv er kommet før så 14 dage tilbage :) Blev dog sendt en tur på svagergangen efter jeg var blevet scannet for at få kørt en kurve da jeg sagde til lægen at jeg synes de har været lidt stille de sidste par dage men ingen problemer der :) jordemor der kiggede på kurven synes dog jeg havde rigtig mange plukveer og ja det har jeg da og ja de niver da nogen gange men sådan har det været længe nu :) men ni må vi se hvor længe de bliver derinde endnu men ham som leder (ligger nederst) har ikk sat sig fast endnu så tror da der går lidt tid . Skal de ikk stå fast i bækkenet før de kommer?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 26, 2012 Dejligt med et tidspunkt for hvornår det hele sker. Også en go vægt de har :-) Til det med at stå fast... Nej det behøver de ikke. Det kan godt gå igang alligevel. Det eneste de sige på hospitalet er at hvis bebs ikke står fast skal man ligge sig ned hvis vandet går og ringe til fødegangen. Det er pga der en en meget meget meget lille risiko for at navlesnoren kan ryge lidt ud sammen med bandet og hvis bebs så sætter sig som en prop kan navlesnoren blive klemt. Men som sagt lille bitte risiko men jeg fik den besked da lillemanden jer ikke står fast :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 27, 2012 Hvor er det dejligt at høre dine drenge er så store nu - du må da også være enorm med så meget baby osv i maven? Pyha :respekt til tvillingemødre :D Jeg er også ret glad for at ha fået slut dato sat for graviditeten nu, så kan helt følge dig der. Men det ku da lyde som om du går i fødsel snart med alle de plukveer :goodluck Som LittleMiss skriver behøver baby ikke stå fast før man er klar. Er du og din kæreste også ved at føle jer helt klar til at blive forældre nu? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 27, 2012 Dejligt med et tidspunkt for hvornår det hele sker. Også en go vægt de har :-) Til det med at stå fast... Nej det behøver de ikke. Det kan godt gå igang alligevel. Det eneste de sige på hospitalet er at hvis bebs ikke står fast skal man ligge sig ned hvis vandet går og ringe til fødegangen. Det er pga der en en meget meget meget lille risiko for at navlesnoren kan ryge lidt ud sammen med bandet og hvis bebs så sætter sig som en prop kan navlesnoren blive klemt. Men som sagt lille bitte risiko men jeg fik den besked da lillemanden jer ikke står fast :-) Jeg har ellers fået at vide, at det kun er hvis de ligger på tværs at man skal ligge sig ned. Så længe den har hovedet ned ad bør det ikke være et problem, men det kan være jeg er fejl informeret. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 27, 2012 Jeg har ellers fået at vide, at det kun er hvis de ligger på tværs at man skal ligge sig ned. Så længe den har hovedet ned ad bør det ikke være et problem, men det kan være jeg er fejl informeret. Det gælder også hvis barnet "står højt" - det får man jo at vide ved JM kontrol så er det bare at spørge hvad man skal gøre hvis vandet går. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 27, 2012 Yes som Saga siger gælder det også hvis hovedet står højt = ikke fast :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 27, 2012 Det gælder også hvis barnet "står højt" - det får man jo at vide ved JM kontrol så er det bare at spørge hvad man skal gøre hvis vandet går. OK tak :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 27, 2012 Spændende og rart med en slutdato! Krydser fingre for, at du går igang selv lige inden igangsættelsen :goodluck :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 28, 2012 Uh det bliver spændende :loveshower Det gælder også hvis barnet "står højt" - det får man jo at vide ved JM kontrol så er det bare at spørge hvad man skal gøre hvis vandet går. De 4 jordemødre jeg har haft til henholdsvis fødselsforberedelse og jordemoder gruppe siger at det KUN er hvis barnet er i underkropsstilling eller ligger på tværs. Risikoen er simpelthen så ekstremt lille at de er gået fra den anbefaling - det er oftest kun hos førstegangsfødende at hovedet står fast alligevel, for derefter er der "banet vej" og bækkenet er så udvidet at det ikke nødvendigvis kan lade sig gøre at hovedet kommer til at stå fast. Men det er måske kun i Herning og Holstebro at anbefalingen er sådan, så spørg endelig jordemoderen hvad praksis er hos dem. Del dette indlæg Link to post Share on other sites