Nitzen1987

Ingen bonusble i to døgn

14 indlæg i dette emne

Maja er 7 uger gammel i dag og har ikke haft afføring i to døgn nu. På sygehuset fik vi at vide at amme-børn skal have afføring HVER dag indtil uge 8, hvorefter der gerne må gå flere dage i mellem - ja faktisk op til 14 dage... Men nu er Maja jo altså kun 7 uger gammel og har ikke haft afføring siden tirsdag aften - til gengæld har hun pruttet i stor stil, så hun må jo have luft i maven det lille pus - men det er nu ikke noget hun er mærket af :unsure og så har hun haft gode tunge våde bleer :)

Bør jeg være bekymret over den manglende afføring?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke hørt noget om hvornår der gik længere tid imellem.. Men tror det var ca samme tid Silje ændrede afføringsmønster.. Hun gik fra at have dkidt i hver eneste ble til at der gik over en uge uden noget... Jeg ville ikke være bekymret med mindre det virkede til at hun var besværet, lå og pressede uden resultat eller virkede til at have ondt...

Er sikker på du nok skal få en kæææmpe bonusble snart ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun ikke er utilpas, ville jeg ikke tænke over det overhovedet. :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med at de ska ha afføring indtil uge 8 har jeg ikke hørt. Men har derimod hørt at det kan svinge, når det er ammebørn.

Hvis hun er tilfreds og trives, så vil jeg ikk være bekymret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med at de ska ha afføring indtil uge 8 har jeg ikke hørt. Men har derimod hørt at det kan svinge, når det er ammebørn.

Hvis hun er tilfreds og trives, så vil jeg ikk være bekymret.

ditto.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bonusbleen kom her til morgen :yay efter at jeg på mandens kraftige opfordring havde ringet til sundhedsplejersken og var blive forsikret om, at det var helt normalt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Livets nye smaa glaeder wink.gifyay.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille 1 uge gamle pige... Har heller ikke lavet siden igår eftermiddags .... Sidder med samme bekymring. Bleerne er fulde af tis og hun har det godt. Bonusble ønskes i nat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, kan ikke huske om du ammer, men ammebaby kan skide 10 gange om dagen eller hver 10. dag - det er ok :)

Flakseboern skal helst skide hver dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flaskebørn skal af med bæ hver dag, hvorimod ammebørn kan variere. Og det er helt OK ;) (Men jeg kender det. Blev også nervøs da der gik fire dage uden, dengang jeg ammede..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe bliver næsten helt misundelig på jer, hvor der går lang tid imellem. Mads hører bestemt til dem, der skider 10 gange i døgnet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi første gang havde besøg af sundhedsplejersken da Karla var 7 dage, havde hun ikke haft afføring i 3 dage, og da sagde sundhedsplejersken, at så skulle hun også have det den dag. Da hun stadig ikke havde lavet noget dagen efter ringede vi til barselsgangen, som sendte os på apoteket efter laktulose, som kan fåes i håndkøb. Dagen efter (på 5. dagen) lavede hun en ordentlig bæble, og så kørte det ellers bare som det skulle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi første gang havde besøg af sundhedsplejersken da Karla var 7 dage, havde hun ikke haft afføring i 3 dage, og da sagde sundhedsplejersken, at så skulle hun også have det den dag. Da hun stadig ikke havde lavet noget dagen efter ringede vi til barselsgangen, som sendte os på apoteket efter laktulose, som kan fåes i håndkøb. Dagen efter (på 5. dagen) lavede hun en ordentlig bæble, og så kørte det ellers bare som det skulle :)

Laktulose har også reddet os.. Desværre er det 100% sikkert at glemmer vi den, så kommer der ingen bonusble dagen efter :( ØV

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den første måneds tid skal baby helst have afføring hver dag, hvad end der er tale om amme- eller flaskebarn... Her efter kan der godt begynde at gå flere dage i mellem at ammebarnet har bonusble og det er helt normalt man skal bare reagere hvis der går mere end 10 (eller 14) dage alt efter hvem man spørger ;) flaskebarnet skal derimod helst have bonusble hver dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER