Barbamama

Vand til baby?

13 indlæg i dette emne

Stakkels lille varme Valdemar er liiiiiidt hysse her i varmen. :baby3

Vi prøver at fikse det med at holde lejligheden så kølig som mulig og lade ham nøjes med at have ble på. Men han vil lægges til MEGET. Ca. en gang i timen. Og han tager ofte kun lige et par minutter. Jeg er ikke længere bekymret for, om han får nok at spise og om der er mælk nok, for der er nogle gode bleer med både det ene og det andet i ;) Men jeg forestiller mig at hans pattelyst skyldes tørst. Det snakkede vi med SP'en om igår, og hun mente også at det var tørst og foreslog at vi kunne give ham lidt kogt afkølet vand.

I løbet af vores første par dage med Mar opdagede jeg jo virkelig, at der kan være forskellige og modstridende holdninger og råd fra sundhedspersonale, så jeg er måske lidt ekstra "på vagt". Og jeg kan ikke rigtig finde ud af, om det er en god idé med det vand :unsure På den ene side tænker jeg, at det må være dejligt for ham med lidt "ren" væske, men omvendt er der et eller andet instinktivt i mig, der siger, at han har bedre af at få mælken, og at min krop vil tilpasse mælken til hans behov. Men det er jo omvendt også synd, hvis han bliver så propfuld af mælk at han får ondt i maven :unsure :help

Hvad siger I? Giver I vand uden bekymring er det bare 100% en god idé eller???

Del dette indlæg

Personligt ville jeg ligge han til det han vil.

Når det drejer sig om et par minutter er det den tynde mælk han får.

Det slukker tørst men mætter ikke så meget :balloons

Personligt syntes jeg han er or lille til at få vand, måske det kun er mig.

Hvis han var flaske barn ville jeg fortynde mælken :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Soede du, jeg er ikke i tvivl om, at din maelk er det eneste rigtige - naar du har det! Og det har du, som jeg forstaar det, Naturen har indrettet dig saadan, at i varmen bliver din maelk tyndere og saa er din babyskat indrettet saadan, at han selv vil efterspoerge det, han har behov for. Altsaa indretter udbud sig efter efterspoergsel. Soerg selv for at drikke RIGELIGT vand - hvilket muligvis er svaert. Saa drik endelig ogsaa lidt juice, evt. fortyndet. Selv drikker jeg rigeligt ren vand, men ogsaa danskvand og aeblejuice - og i ny og nae en Coca Cola.

Jeg ville stole paa, at alt er i den fineste orden - Noah tager ogsaa sine smaa taare, som ikke indgaar i maaltidsregnskabet og leverer tissebleer og fontanellen er ikke indsunken.

balloons.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville ikke give vand ved siden af.. asom de andre siger er den første mælk tynd, så den slukker tørsten, så det virker til at Valdemar har helt styr på det ved at drikke kort og hyppigt.. Er sikker på at det er helt fint på den måde...

Her får Silje intet at drikke i løbet af dagen andet end når hun får grød, ellers bliver hun bare lagt til lidt oftere :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke give vand. Alt hvad man giver en baby ud over MM - om det så er vand, kamillete, sukkervand, MME mv. - vil mætte i en vis udstrækning og derfor vil babys efterspørgsel efter MM falde og ens mælkeproduktion vil derfor også falde, da udbud følger efterspørgsel :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

følger lige med.. er nemlig selv i tvivl om det samme, for her har Lucas også kun lige taget en 5 min ad gangen et par gange idag.. men skifter du/i så bryst hver gang eller hvordan??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mærker efter hvilket bryst der føles mest fuldt og så får hun derfra...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak piger!!! :tak Jeg vidste at jeg kunne regne med jer kloge kvinder! :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower Jeg følger min mavefornemmelse og patter videre :super Selvom stakkels Mar godt nok er lidt pylret... Men det må man vel bare tage med i varmen, eller er der andet, jeg kan gøre for ham?

Måltidsregnskabet kikser i øvrigt lidt for mig, når det er sådan her. Har simpelthen ikke hjerne til at få skrevet ned hver gang. :( Men jeg fokuserer på i hvert fald at skrive bleerne ned, og der har da været i 3 afføringsbleer og 5 (eller var det 6?) tissebler siden midnat. Det er vel ok? Han sover bare ikke ret meget, det lille pus. :unsure

og fontanellen er ikke indsunken.

Hvordan sikrer jeg, at den ikke er det? :help Jeg synes ikke at han har nogle "dybe huller" i hovedet... Har faktisk mærket efter den der fontanel, men synes ikke at jeg kan finde den :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak piger!!! :tak Jeg vidste at jeg kunne regne med jer kloge kvinder! :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower Jeg følger min mavefornemmelse og patter videre :super Selvom stakkels Mar godt nok er lidt pylret... Men det må man vel bare tage med i varmen, eller er der andet, jeg kan gøre for ham?

Måltidsregnskabet kikser i øvrigt lidt for mig, når det er sådan her. Har simpelthen ikke hjerne til at få skrevet ned hver gang. :( Men jeg fokuserer på i hvert fald at skrive bleerne ned, og der har da været i 3 afføringsbleer og 5 (eller var det 6?) tissebler siden midnat. Det er vel ok? Han sover bare ikke ret meget, det lille pus. :unsure

Hvordan sikrer jeg, at den ikke er det? :help Jeg synes ikke at han har nogle "dybe huller" i hovedet... Har faktisk mærket efter den der fontanel, men synes ikke at jeg kan finde den :unsure

Der findes en app til mobilen - tror den hedder ammeven som kan hjælpe dig med at holde regnskab :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når han kun har diet i to minutter ved det ene bryst, bør du lægge ham til det samme bryst igen, så han bliver mæt næste gang. Han kan nemlig godt få ondt i maven, hvis han får det tynde mælk skiftevis det meste af tiden.

Jeg ville også bare amme ham.

Kan du finde fontanellen, hvis du starter cirka midt på issen og så bevæger en finger forsigtigt hen mod forhovedet, så kan du mærke et blødt punkt. Hvis der bare er blødt der og den ikke er nedsunken, er det jo fint. Men børn kan også mangle væske, selvom fontanellen ikke er nedsunken, de skal være noget dehydrerede, før fontanellen synker.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du skal give vand, så må du ikke give mere end 100 ml om dagen..

Camille får jo kun bryst morgen og aften, og MME resten af tiden, og hun begyndte også pludselig at ville spise HELE tiden - Så vi giver vand. Dog måd et ikke overstige et måltid, så derfor max 100 ml om dagen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der findes en app til mobilen - tror den hedder ammeven som kan hjælpe dig med at holde regnskab :-)

Godt tip, men det fungerer nok ikke på min oldtids-nokia :blush

Når han kun har diet i to minutter ved det ene bryst, bør du lægge ham til det samme bryst igen, så han bliver mæt næste gang. Han kan nemlig godt få ondt i maven, hvis han får det tynde mælk skiftevis det meste af tiden. Jeg ville også bare amme ham.Kan du finde fontanellen, hvis du starter cirka midt på issen og så bevæger en finger forsigtigt hen mod forhovedet, så kan du mærke et blødt punkt. Hvis der bare er blødt der og den ikke er nedsunken, er det jo fint. Men børn kan også mangle væske, selvom fontanellen ikke er nedsunken, de skal være noget dehydrerede, før fontanellen synker.

Jeg tror ikke at han på noget tidspunkt har diet under 7 minutter :)

Jeg synes ikke, at jeg kan finde den fontanel :unsure Kan han holde op med at have den allerede? :blink Ellers må den gemme sig under noget af alt håret :wub Men altså, jeg kan ikke mærke noget nedsunkent i hvert fald...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stakkels lille varme Valdemar er liiiiiidt hysse her i varmen. :baby3

Vi prøver at fikse det med at holde lejligheden så kølig som mulig og lade ham nøjes med at have ble på. Men han vil lægges til MEGET. Ca. en gang i timen. Og han tager ofte kun lige et par minutter. Jeg er ikke længere bekymret for, om han får nok at spise og om der er mælk nok, for der er nogle gode bleer med både det ene og det andet i ;) Men jeg forestiller mig at hans pattelyst skyldes tørst. Det snakkede vi med SP'en om igår, og hun mente også at det var tørst og foreslog at vi kunne give ham lidt kogt afkølet vand.

I løbet af vores første par dage med Mar opdagede jeg jo virkelig, at der kan være forskellige og modstridende holdninger og råd fra sundhedspersonale, så jeg er måske lidt ekstra "på vagt". Og jeg kan ikke rigtig finde ud af, om det er en god idé med det vand :unsure På den ene side tænker jeg, at det må være dejligt for ham med lidt "ren" væske, men omvendt er der et eller andet instinktivt i mig, der siger, at han har bedre af at få mælken, og at min krop vil tilpasse mælken til hans behov. Men det er jo omvendt også synd, hvis han bliver så propfuld af mælk at han får ondt i maven :unsure :help

Hvad siger I? Giver I vand uden bekymring er det bare 100% en god idé eller???

Vores lille pige på syv uger er på modermælks erstatning. Hun spiser mere end normalt her i varmen. men en gang om dagen giver jeg hende kogt afkølet vand med lidt sukker i. for det sagde sp. og hun nævnte også at vi måtte give kamille the. så længe de ikke får vandet lige inden et måltid, for vil de også have taget noget af sulten med vandet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER