Guest

Man ved man er ved at være klar når...

24 indlæg i dette emne

tråden har været i Gravid på et tidspunkt, men syntes den er ret så relevant for os efterhånden kom med jeres bud på hvornår man ved man er ved at være klar til fødslen.

Man ved man er ved at være klar til at føde:

når man drømmer man har haft tegn blødning og faktisk bliver skuffet når man vågner og opdager det er en drøm

Nå muren i maven hilses velkommen og man begynder at heppe på sin bækken bund "ja det er godt, kom så, udvid dig lille ven kom så, bare et par milimeter"

Når man tjekker papiret/bindet efter hvert toilet besøg for at se efter noget så uchermerende som slimprop og tegnblødning

Man ved man er klar til ikke at være gravid mere når:

hver en bevægelse udløser plukveer, forpustethed og svedeture

når det at stå ud af sengen er en større udfordring og man tænker det egentlig bør optages som en OL disciplin

Når den varme sommer som alle har ventet på er fandens værk, bare tanken om 22 grader kan udløse et krampagtigt anfald af gråd fordi man ved hvad det betyder for en

Når ens ellers lidt for store kondisko ikke længere er mulige at snørre

Når man vælger at droppe bukserne fordi man ikke kan overskue at tage dem på længere

Del dette indlæg

Den med bukserne er bare lige mig. Sidder i øjeblikket i trusser og silkebluse :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når 2 par ballerinasko på en uge giver op, fordi ens fødder er så vandopsvulmede

Når alle aftaler man laver slutter på "hvis ikke jeg føder inden"

Når man starter alle telefonopkald med "nej, jeg har ikke født, jeg ville bare lige.."

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når man går i klipklapper ligemeget hvor man skal hen...

Når det er en hel kraft anstrengelse at tørre sig mellem tærene efter et bad..

Når man efterhånden går mere på tv om natten end at sove..

Når man går forbi vuggen, pludslepladsen og barnevognen, og tænker, hmm gid baby var komme igårloveshower.gif

Når folk spørger om det er snart...

Når man ikke magter at rejse sig af sofaen for at få sig noget at spise midt på dagen....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når man vågner for 3 gang i løbet sf natten og kl ikke engang er 3...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når man begynder at tude, fordi man har tabt nøgler eller andet på gulvet (havde selv sådan en tur i går, fordi jeg skulle samle strømper op fra gulvet. Det var bare SÅ hårdt at skulle helt der ned :lolhit )

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når man begynder at tude, fordi man har tabt nøgler eller andet på gulvet (havde selv sådan en tur i går, fordi jeg skulle samle strømper op fra gulvet. Det var bare SÅ hårdt at skulle helt der ned :lolhit )

Åååh det er SÅ meget mig! :lolhit

Min kæreste er begyndt at komme rendende med det samme, når han kan høre jeg taber noget på gulvet :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når man dagligt leder efter tegn på kommende fødsel og analyserer alt kroppen gør :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når ens mand bliver degraderet til snørrebåndsbinder når man er på tur.

Når man hopper (læs tumler ud af sengen med en elegance som en groggy elefant) når mandens vækkeur ringer for man skal helst nå ud at tisse inden han går derud...

når man efterhånden begynder at have svært ved at nå til at tørre sig efter toilet besøg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når man får en mega svedetur af at sætte tøj over til vask og lægge vasketøj sammen efterfølgende <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når ens mand bliver degraderet til snørrebåndsbinder når man er på tur.

Når man hopper (læs tumler ud af sengen med en elegance som en groggy elefant) når mandens vækkeur ringer for man skal helst nå ud at tisse inden han går derud...

når man efterhånden begynder at have svært ved at nå til at tørre sig efter toilet besøg

Oh yes ... Især den sidste synes jeg begynder at blive et problem :-/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når varme udløser en opsvulmet krop der desværre har en lighed med Harry potters tante Marge lige inden hun flyver væk.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når varme udløser en opsvulmet krop der desværre har en lighed med Harry potters tante Marge lige inden hun flyver væk.

:haha :haha :haha :haha :haha :haha

So true!

-Når man sveder mellem fingrene og tæerne (på trods af, at man ikke laver noget)

-Når man nærmest har opgivet at skrive sms'er fordi ens vandfyldte og spænde fingre ikke er venner med ens smartphonetastatur, og det man skriver bliver noget volapyk

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når man overvejer om man kan gå i hi indtil baby kommer ud, så man slipper for de sindssyge stik og jag i underlivet, den konstant tyngende fornemmelse på bækkenet og de mange plukveer :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

-Når man skal handle aftensmad ind til 2 dage og kommer hjem med mælk til havregrynene og 2 frysepizzaer.

-Og man får mega mange plukveer af at bære dem 15 meter fra bilen til døren.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når det går op for en at man ikke har haft strømper på i et par måneder

Når man kan lave huller i sine fødder og ben ved at presse en med en finger det samme sted i ca 15 sekunder.

Når man tudende siger til manden at man bare gerne vil føde om så det gør nok så ondt man vil bare gerne have sin egen krop igen

Når man er blevet total ligeglad med udseendet - det slag er alligevel tabt på forhånd!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når det går op for en at man ikke har haft strømper på i et par måneder

Når man kan lave huller i sine fødder og ben ved at presse en med en finger det samme sted i ca 15 sekunder.

Når man tudende siger til manden at man bare gerne vil føde om så det gør nok så ondt man vil bare gerne have sin egen krop igen

Når man er blevet total ligeglad med udseendet - det slag er alligevel tabt på forhånd!

Åh ja.. Det er faktisk ved at være hver eneste dag den kommentar kommer fra mig - og hver anden kommer den stortudende <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man ved bare man er SÅ klar til at føde, når man tager sig i at Google "kan man selv sætte fødslen igang?" :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man ved bare man er SÅ klar til at føde, når man tager sig i at Google "kan man selv sætte fødslen igang?" :whistling

Du må godt lige dele hvis du fandt noget godt :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du må godt lige dele hvis du fandt noget godt :lol

Det mest brugbare jeg fandt, var sex og nulring af brystvorter i 1 time (3 gange dagligt) :lol Ellers var der bud som

- Spis blomkål/stærk mad/frisk ananas. Det på dåse mangler noget .. øh det har jeg glemt, men det skulle være frisk (hmm... ja??)

- drik en masse kaffe/amerikansk olie/hindbærbladthe (meget lidt sansynligt de 2 første vil sætte fødslen igang)

- akupunktur/akupressur/zoneterapi (det kunne jeg godt gå hen og tro på)

- hovedrengøring (altså udover hjemmet så er rent, er jeg sikker på jeg vil lægge død - ikke bare kvæstet men DØD - i 14 dage, og det er ski ikke smart lige op til en fødsel, hvor man skal være frisk og klar)

Jeg har så informeret manden om, at når han går fra arbejde fredag den 3. august, skal vi dyrke en masse sex. Jeg har forinden drukket mindst 2 kopper kaffe (UH det bliver hårdt men jeg KAN godt), 3 kopper hindbærbladthe (skal vist ind og købe noget i morgen og så starte op på det allerede), ha' ædt et blomkål og en ananas, samt jeg har nulret mine bryster 3x1 time (gad vide, hvor ømme de så er blevet?) den dag. Til sidst slutter vi af med stærk mad (som jeg så HELLER ikke er stor fan af) og så skal i se, så kommer baby senest den 5. august. 2 dage i helvede men skidt med det :lolhit

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det mest brugbare jeg fandt, var sex og nulring af brystvorter i 1 time (3 gange dagligt) :lol Ellers var der bud som

- Spis blomkål/stærk mad/ananas (hmm... ja??)

- drik en masse kaffe/amerikansk olie/hindbærbladthe(meget lidt sansynligt de 2 første vil sætte fødslen igang)

- hovedrengøring (altså udover hjemmet så er rent, er jeg sikker på jeg vil lægge død - ikke bare kvæstet men DØD - i 14 dage, og det er ski ikke smart lige op til en fødsel, hvor man skal være frisk og klar)

puu ha, hvis jeg skulle gøre hovedrent... nej nej nej, tør slet ikke tænke tanken færdig.... sidste jeg støvsugede og vaskede gulv, havde jeg så ondt jeg ikke kunne gå bagefter... og det var i hvertfald ikke af veer....lol_hitting.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

- Spis blomkål/stærk mad/ananas (hmm... ja??)

- drik en masse kaffe/amerikansk olie/hindbærbladthe(meget lidt sansynligt de 2 første vil sætte fødslen igang)

Ok så umiddelbart står valget mellem:

- sex (eller nemmere forsøg på sex) hvor manden og jeg desperate forsøger at finde en stilling som ikke gør ondt - hvilket resulterer i at lysten total er væk :-/

- ømme dutter efter nulring. Skal nok blive smertefulde hvis det så endelig lykkes at få sat fødslen igang og lillemanden skal ligges til...

- er ret sikker på jeg vil ende op med kvalme og/eller halsbrand med den mængde der sikkert skal spises af de forskellige madvarer

- kaffe og olien vil nok bare resultere i ondt i røven med de mange gange jeg skal på potten samt evt en overgearet pregzilla som pga hvalkrop ikke kan komme af med den energi kaffen giver.

- akupunktur har ikke virket for mig men måske skulle man forsøge sig med Zoneterapi. Håber bare ikke jeg skræmmer terapeuten væk med elefantfødderne...

- rengøring eller aktivitet i det hele taget virker bare lidt urealistisk. Kan knap nok bevæge mig rundt mellem seng, sofa og toilet. Så vil det også hjælpe hvis jeg beder manden om det og så kigger på? ;-)

Nej tror jeg holder mig til min Hindbærbladte. Det er lige til at overskue ;-)))

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Den med brystvorterne er god nok - det virker bare bedst hvis man allerede har plukveer. Man behøver ikke gøre vold på dem - faktisk kan jeg nøjes med at røre lidt mens jeg forestiller mig en sulten/suttende baby og mælk som løber. Måske er det fordi jeg har ammet før jeg ved det ikke, men jeg får masser af råmælk og mere eller mindre regelmæssige plukveer på den måde. Det har jo så ikke ligefrem ført til at jeg er gået i fødsel, men jeg tror det er en helt udmærket naturlig måde at stimulere (pluk)veer på.

Tvivler på det med sexen, men det skader jo ikke, men har det som Anne, syns det er ret svært at nyde sex på det her tidspunkt.

For ikke at nævne hovedrengøring ej helt ærligt, lidt aktivitet er sikkert ikke dårligt, men vi skal da passe på vores gravide kroppe! :rolleyes

Hindbærbladtheen tror jeg altså ikke rigtig på - sorry. Ej heller at spise ting som sætter gang i maven. Jo jeg får ondt når mine tarme er urolige, men det gir altså ikke "gode" plukveer.

Jeg vil prøve at få en tid til zoneterapi i morgen. Jeg følte mig så godt tilpas efter sidste gang, så selv hvis det ikke sætter gang i noget syns jeg det er umagen værd at prøve :7himmel

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER