Oprettet July 24, 2012 Jeg er aldrig blevet vaccineret mod røde hunde, og jeg var faktisk ikke opmærksom på, at det kunne blive et problem før jeg var ved lægen og få lavet vandrejournal. Når jeg kommer hjem fra ferie, skal jeg op til lægen og have taget nogen flere blodprøver, hvor de lige skal tjekke at jeg ikke er vaccineret eller har haft sygdommen. Herefter skal de åbenbart holde lidt ekstra øje med, at jeg ikke går hen og bliver smittet under graviditeten. Er der nogen andre, der har prøvet det? Hvordan tjekker de, at jeg ikke bliver smittet? Er det blodprøver undervejs? Eller? Hvad hvis jeg mod forventning skulle få røde hunde? Hvad kan de gøre? Ps. Det er ikke et bevidst valg fra min side ikke at blive vaccineret. Min mor fravalgte vaccinen for mig, pog jeg har faktisk aldrig skænket det en tanke - altså før nu. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 24, 2012 Jeg er blevet vaccineret men i min blodprøve kunne min læge se at jeg ikke havde nok antistoffer. Så lige som dig skulle jeg passe på. Men det eneste jeg har fået besked på er at holde mig fra syge børn - også bare hvis de viser de mindste tegn på sygdom. Men jeg er ikkeblevet fuldt ekstra. Så vidt jeg husker (og er virkelig ikke sikker) er lægerne opmærksomme på alt dette pga større risiko for problemer i første trimester for fostere. Men er som sagt ikke sikker. Synes ikke du skal bekymre dig for meget. Bare tænk over ikke at komme i nærheden af syge børn :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 24, 2012 Tak for dit svar - jeg troede faktisk, at hvis man var vaccineret som barn, så var man beskyttet resten af livet. Men sådan er det åbentbart ikke.. Man bliver hele tiden klogere. Lægen sagde, at sygdommen er sjælden og at risikoen er meget lille, så jeg prøver ikke at tænke så meget over det. Nu har jeg undgået smitte i 30 år, så jeg satser på at jeg også klare de næste 7 måneder. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 24, 2012 Er sikker på du nok skal undgå det :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 24, 2012 Jeg har heller ikke haft røde hunde, ej heller vaccineret. Det er noteret og det var så det. Sygdommen er så sjælden, at risikoen for at få røde hunde er lille. Men ja, et godt råd er at holde sig fra syge børn... Del dette indlæg Link to post Share on other sites