Forunderligt

Så fik jeg en slut dato

15 indlæg i dette emne

Ja som overskriften siger - sidste kontrol på Skejby i forbindelse med min graviditetssukkersyge gik fint, baby skønnes til 3220g og hun og jeg har det fint, så jeg skal først sættes i gang en uge over termin, og har fået tid d. 10. august hvor jeg er 40+5.

Syns bare det er skønt at vide der er en slut dato for graviditeten nu - selv om jeg jo håber at gå i fødsel selv inden da, og gerne snart! :)

Hvad med jer andre - hvordan går det med tålmodigheden? Og bare ud af teoretisk nysgerrighed, hvornår ville I ta imod igangsættelse, hvis det var en valgmulighed? Så vidt jeg ved er det et tilbud til alle som er 10 dage over termin, men det diskuteres vist om man bør tilbyde det allerede 7 dage over termin. Jeg havde egentlig ikke troet jeg ville ønske igangsættelse med mindre det var livsnødvendigt, men lige nu syns jeg bare tanken er rar, så jeg ved hvornår jeg slipper for at gå og vente længere.

:balloons

Del dette indlæg

Uh hvor er det spændende, at du nu har en "seneste slut dato" :loveshower

Jeg er i dag 37+3, og da jeg ramte de 37+0 blev jeg med det samme MEGET utålmodig! Jeg lægger pludselig mærke til ALLE de tegn min krop kommer med - har jeg for mange plukveer? bliver de pludselig lidt for regelmæssige? begynder de at nive lidt? er det bare babys hoved der giver en murrende og stikkende fornemmelse fordi han står så dybt i mit bækken, eller er der gang i noget? IIH altså, overfortolkning!! :P

Jeg går jo bare og håber på han snart kommer ud, men samtidig ved jeg godt, at der kan gå 4 uger før der sker noget som helst <_< Hvis bare man kunne vide på forhånd hvilken dato den lille ville komme ud :P

Jeg vil selvfølgelig allerhelst gå i gang af mig selv (og helst lidt før termin :P ), men hvis jeg blev tilbudt igangsættelse når jeg var gået 7 dage over termin, så tror jeg jeg ville sige ja tak :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da super, at I begge har det så godt :) :loveshower

Mht igangsættelse - jeg vil også allerhelst gå i gang af mig selv, men efter en uge tror jeg måske, at jeg nok ville sige ja alligevel. Uh ved det ikke helt - der er jo ikke noget farligt i det. Håber bare sådan at min krop selv siger til :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt med slutdato så man har noget at forholde sig til :-)

Jeg skal til tjek hos jordmoder når jeg er 40+3 og ved at sidste dato på Herlev er 41+3 pg tror at jeg på det tidspunkt vil være mere end klar på en igangsættelse. Dvs d 13/8

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har stadig masser af tålmodighed her 37+2, men jeg ville bestemt ikke klemme benene sammen, hvis hun ville ud nu :D

Ang. igangsættelse skal jeg jo snakke med min speciallæge om netop det 1. august pga. min medicin, så jeg ender måske også med en "slut dato". Jeg håber dog, at min krop starter af sig selv - Det er trods alt det mest naturlige :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også været til JM i dag, hvor jeg fik lovet, at jeg senest ville blive sat i gang 41+2, hvis jeg ikke var gået i gang af mig selv. Nu ikke pga. noget som sådan fysisk besvær, men mere tanker, der rumsterer i mit hoved (mere om det i min graviditetstråd d.d.).

41+2 er sådan ok... Synes det er en svær balancegang. Vil da allerhelst have, at hele graviditeten inkl. fødsel er så naturlig som mulig. Og hvis jeg skulle ende med et vedrop ved igangsættelse, kan jeg ikke komme i kar, som jeg bare rigtig gerne vil.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ve drop er nok også det jeg frygter mest, jeg har prøvet det i forbindelse med at min livmor ikke trak sig sammen efter fødslen, og det var hammer ubehagligt (men af flere grunde selvfølgelig). Men jeg tænker også at er man først et stykke over terminen er kroppen sikkert også så meget mere klar at der skal mindre til at sætte fødslen i gang - eller det håber jeg!

Men overvejer da lige om jeg sku få en tid mere til zoneterapi nær termin, hvis det nu ku sætte gang i noget virker det på mig som en mildere måde at gøre det på end de ting de tilbyder på hospitalet.

:stork

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal til tilvækstscanning og samtale på sygehuset den 2. august, der skal vi tale om fødslen osv. Tror de sætter mig i gang (hvis det er nødvendigt) senest en uge over termin, men må lige se hvad de siger. Jeg har det egentligt fint med at blive sat i gang hvis baby ikke kommer af sig selv (hvilket jeg virkelig håber på). Er lidt hysterisk mhp risiko for komplikationer når man går for langt over tid når man er overvægtig som jeg.

Vildt at det er så tæt på for så mange af jer. :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er SÅ vildt at vi kan snakke om igangsættelse nu... det er godt nok tæt på!..loveshower.gif

Jeg tror ikke at jeg vil igangsættes selvom jeg går meget over tid... jeg vil simpelthen at min krop skal klare det selv og gøre det når den vil... jeg er sikkert ved at springe i luften til den tid, men sådan har jeg det bedst. jeg vil også aller helst undgå medicinske indgreb af nogen art under fødslen..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh ha Saga det er vildt :blink :loveshower det er jo lige om lidt.

Jeg er 38+0 i dag og som Sofiee overfortolker jeg også alle kroppens tegn, håber virkelig ikke jeg skal gå for længe.

Hvis jeg bliver tilbudt igangsætelse så tror jeg det kommer meget an på hvilken form de tilbyder, ve drop og ballon kateter er ikke lige i min favorit bog. Men der er jo mange andre muligheder. Jeg tror ikke på at man kan sætte noget i gang (udover med ve drop) med mindre kroppen allerede er godt på vej, så for mig kan det for så vidt godt bare være lidt ekstra kærlighed, sex, massage, god mad, afslapning m.m. det kan være den udløsende faktor. Det er de samme hormoner kroppen udskiller i forbindelse med det, som de bruger i stikpiller og piller, og de samme hormoner der bliver udløst når man løsner hinder og prikker hul på vandet.

Jeg ville som dig Saga også foretrække at zoneterapi kunne hjælpe på det, fordi det er mildere, men igen så er det jo i bund og grund de samme hormoner. (det er det forøvrigt også i droppen, men kan bare ikke lide indgrebet og at de direkte sprøjter hormoner ind i kroppen. Hvis man får en pille hjælper det bare tingene lidt på vej, mens droppen kontinuerligt "tvinger" kroppen i gang. )

Men jo jeg ville sige ja tak til igangsætning når de tilbyder det!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ved at være godt utålmodig, men samtidig synes jeg også det kommer skræmmende tæt på nu. Jeg har nogle ting jeg gerne vil nå inden, fx et babyshower d. 2. August, og min mand tager på festival d. 1-5 august. Men derefter må baby godt komme!

I Hillerød bliver man sat igang 41+5, og det er der 31 dage til. Så det må ligesom være deadline. Synes 31 dage er om laaaang tid..

Vil helst gerne føde naturligt, men er egentlig ikke imod igangsættelse. Jeg vil bare utroligt gerne undgå drop af nogen art, det er virkelig et skrækscenarie for mig.

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg håber at gå i gang selv, men jeg vil sættes igang når jeg har gået det over tid som de siger man må... jeg håber dog at være heldig ikke at gå for meget over tid... fordi vi skal til et vigtig bryllup 1 september.. og der SKAL bare lade sig gøre... så jo før jeg føder nu jo bedre....whistling.gif Jeg tolker også alle ting med min krop....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg bliver tilbudt igangsættelse i morgen, ville jeg sige pænt JA tak - hvis det kan ske om en uge. Jeg er 37+0 i morgen og derfor indenfor termin. Hvis jeg skulle gå igang af mig selv inden terminen, vil jeg bare blive rigtig glad (dog håber jeg Baby K kan vente indtil den 3. august efter 17.30, for så er mandens kollega kommet hjem fra ferie (og han har derved MEGET bedre muligheder for at tage fri)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg bliver tilbudt igangsættelse i morgen, ville jeg sige pænt JA tak - hvis det kan ske om en uge. Jeg er 37+0 i morgen og derfor indenfor termin. Hvis jeg skulle gå igang af mig selv inden terminen, vil jeg bare blive rigtig glad (dog håber jeg Baby K kan vente indtil den 3. august efter 17.30, for så er mandens kollega kommet hjem fra ferie (og han har derved MEGET bedre muligheder for at tage fri)

Men du får måske også en igangsættelses tid på et tidspunkt pga graviditetssukkersyge - eller hvordan?

Krydser fingre for du føder d. 4. august så ;) :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men du får måske også en igangsættelses tid på et tidspunkt pga graviditetssukkersyge - eller hvordan?

Krydser fingre for du føder d. 4. august så ;) :goodluck

Taaaaark :D

Ved ikke om jeg bliver sat igang. Den idiot til mediciner, jeg snakkede med sidst var en klaphat af format. Nu ser jeg. Skal til scanning (og mediciner - håber bare det er en anden) den 9. august, men hååååååber sgu jeg har født inden.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER