Oprettet July 22, 2012 Jeg har altid været ret disponibel overfor candida svamp, hvilket jeg har lært at leve med, det har altid været værst i mundhulen da jeg var yngre og fik konstant kæmpe store mundsår, da jeg blev seksuelt aktiv kom det dog til at genere mig yderligere i form af svamp i skeden. Jeg har fundet ud af at hvis jeg kontrollerer mit sukker indtag og sover uden trusser så ofte som muligt, undgår sæbe for neden, bruger bomulds trusser som kogevaskes (ikke altid da jeg godt vil føle mig bare lidt sexet indimellem) og ellers reagerer ved de mindste tegn så kan jeg holde det nede og har måske 1-3 udbrud på et år. MEN her i graviditeten er det gået helt galt, jeg har haft mindst 6 udbrud for neden hvis det da ikke bare er fordi det slet ikke har været væk. Det eneste der plejer at hjælpe når det løber løbsk for mig er en pille man kan få via lægen, den pille må jeg dog ikke tage nu. Den eneste kur der er godkendt til gravide er canesten kuren og ja den har jeg så brugt næsten konstant siden december, kun med 2 pauser på ca 14 dage. Jeg ved mit sukker indtag er ALT for højt for tiden, og jeg spiser flere mælke produkter end jeg nogensinde har gjort før. Jeg er dog i total vildrede for jeg kan VIRKELIG ikke få hold på sukker trangen :hjælp hvilket jeg nok er nød til. Nå men mine spørgsmål er egentlig: Kan jeg smitte min datter når jeg føder? Gør det ekstra ondt i pressefasen når nu man i forvejen er pænt øm dernede? Nogen der har ande gode råd mod svamp? Må man bruge canesten stikpillen nu hvor jeg er omk 14 dage før termin? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 22, 2012 Candida svampen er en sukkergris... og det eneste som rigtig for alvor vil hjælpe tror jeg altså er en sukker fattig kost over min 6 uger. Ud med hvidt brød/pasta/ris, gær, alkohol, eddike og alt med sukkerindhold. Der er jo lige det men, at du selvfølgelig ikke må udrense kroppen mens du er gravid, så de ting man normalt ville ta for at hjælpe processen nok ikke rigtig dur. Jeg er noget i tvivl om hvad man egentlig må når man ammer, jeg tror faktisk heller ikke udrensning der er særlig smart, for hvad med mælken. Men du risikerer altså at din baby får trøske i munden, og at du får problemer med svamp og sår på brystvorterne under amning, så hvis jeg må gi dig et kærligt spark, så pas nu på med det sukker, for din og babys skyld. Og jeg taler desværre af egne erfaringer her, og ved hvor svært det er at slippe sukkeret. Faktisk syns jeg graviditeten er ekstra svær fordi jeg er så sulten og trængende meget af tiden. Rigtig træls problem, desværre uden nemme løsninger <_< :kram :kram :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 22, 2012 Jeg er også selv overbevist om at sukkeret er den største synder :( men vil lige ringe til lægen mandag og spørge om jeg stadig må bruge stik pillen. Det er trods alt ikke på sit værste nu, så tænker at hvis jeg lige sætter hårdt mod hårdt her de sidste uger så hjælper det på det og måske kan jeg være svampe fri til fødslen... og så må jeg få manden til at hjælpe mig med sukker trangen, jeg kan åbenbart ikke selv :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 22, 2012 hej hej.. jeg døjer selv med svamp i underlivet og gjorde det også før jeg blev gravid, men det er helt klart blevet meget værre her i graviditeten og har også smurt canesten på, næsten uafbrudt... så meget, tror jeg, at jeg er blevet immun over for det, så jeg har købt brentan (fåes på apotek) i stedet, og det virker på samme måde... ud over det har jeg læst meget om grunden til svamp.. candida svamp lever jo egentligt naturligt i vores tarmsystem, men når ph-værdien forstyrres (kan være pga. for stort sukkerindtag) så bredder den sig og så sidder man med lorten... jeg har så læst mig frem til at man kan genoprette ph-værdien ved hjælp af et helsekost-middel der enten hedder valleforce eller molkosan (er koncentreret ostevalle, så jeg kan ikke forestille mig at gravide ikke må indtage det) og ved at spise A38.. Begge indeholder mælkesyrebakterier som neutraliserer ph-værdien i vores tarmsystem og videre til underlivet.. Efter en uge med denne "kur", synes jeg faktisk at det går noget bedre hvilket vil sige at det kun klør lidt en gang imellem og at der ellers ikke er nogle tegn på svamp.. det er i hvert fald forsøget værd, især fordi lyden af sukkerafholdenhed bare er urealistisk.. i hvert fald for mig :) hvis baby alligevel ender med at få svamp i munden som så kan smitte brystvorterne, så skal man behandle med brentan-gel eller den creme jeg har købt, og det skulle gerne rette op på sagerne... håber at det kunne bruges til noget.. måske har du allerede undersøgt det selv.. kærlig hilsen fru holden Del dette indlæg Link to post Share on other sites