ChaosCat

økonomi

28 indlæg i dette emne

Vi har 100 % fælles økonomi og havde det tidligt i forholdet.

Del dette indlæg

Vi har så lidt som muligt tilfælles, fordi det har vi det bedst med :)

Dvs. vi har et fast beløb, som vi begge sætter ind på en budgetkonto, hvorfra der trækkes husleje, indboforsikring, strøm, internet og andre ting som vi bare uundgåeligt er fælles om. Og fra den trækkes også et beløb over på en anden konto, som vi så hæver fra når vi skal have mad og toiletting og sådan noget. - Når vi har betalt vores faste beløb, så er resten af vores indtægt vores EGEN. :)

Vi betaler iøvrigt det samme ind, selvom Brian pt. tjener over dobbelt så meget som mig. Det synes vi begge er fair, fordi vi jo hver især har valgt vores retning og dermed vores løn og arbejdsbyrde. Brian tjener mest nu, men arbejder også hårdere. Og på et tidspunkt kan det være at jeg kommer til at tjene mere end ham, og så vil jeg gerne "have lov" til også at have flere penge, fordi så har jeg jo knoklet i flere år på su for at få den højere løn :)

Tilgengæld er Brian enormt sød til at tage uventede ekstraregninger (ekstra elregning, huslejestigning, mad sidst på måneden) ligesom jeg gladeligt betalte ekstra, dengang vi flyttede sammen og jeg havde flere penge end ham :)

Så vi deler fællesudgifter 50/50 og har ellers helt og aldeles selvstænding økonomi, men hjælper hinanden. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har delvis fælles økonomi. Vi har 2500,- til os selv (lommepenge) pr. mdr. som vi kan gøre med hvad der passer os. Men derudover betaler vi fælles til hus, opsparing mm. Bilen er dog alene mandens post, da han er ene ejer af den, men den næste bil bliver fælles! Manden betaler mere til fælles puljen end jeg kan pt. pga. dagpenge.

Vi har været meget enige om fra starten af, at det var mest fair at gøre det på denne måde, da han tjerner væsentlig mere end jeg gør pt. og hvad jeg har mulighed for at gøre pt. Vi er ligeledes enige om, at den fritid vi har er vi fælles om at dele dvs. skal der gøres rent i huset så er det ofte mig, da vi så har fritiden fælles, i stedet for jeg beder ham om at gøre rent når han kommer træt hjem efter arbejdet, mens jeg måske ikke har lavet det store i løbet af dagen. Men vi har tilgengæld ikke lyst til at have total fælles økonomi, hvor vores tøjbudget og lign. bliver betalt over den fælles konto, det ville jeg ikke, hvorfor jeg konstant ville have dårlig samvittighed over at bruge lidt mere på fx. tøj end manden gør hvorfor så han ville komme til at betale noget af mit tøj forbrug...

Det er sådan lidt både og vi ser på det, derfor som skrevet har vi delvis fælles økonomi :balloon

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER