tazdiginez

Hvornår er det for sent?

8 indlæg i dette emne

Hvprnår er det for sent at lære dem at bruge sut?

Maliva har aldrig gidet dem også selvom vi har prøvet og prøvet.

De sidste par mdr. Har vi så ikke prøvet mere, da jeg føler lidt at kampen er tabt og at jeg er sutten :rolleyes - men er den det?

Hvornår er det for sent at lære et barn at bruge sut?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har opgivet med Esther- hun nægter at se det der plastik som andet end legetøj der bliver spyttet ud igen :rolleyes

Det svarede godt nok ikke på dit spørgsmål, men jeg kan se at din datter snart er 1 år gammel- jeg ville nok bare glemme alt om det, og så prøve at finde en anden ting hun kan finde tryghed ved istedet for. Fx et nussedyr/klud som hun altid får med i seng... Min datter er lige blevet 6 mdr. og jeg har også tænkt tanken hvad de gør oppe i vugestuen når hun skal starte der.. Så jeg tror jeg vil introducerer en nusseklud eller en bamse, som hun kan få med..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter på nu 7 brugte ikke sut fra starten, vi prøvede men gav til sidst op. Da hun var lige knap 12 mdr var hun syg og jeg sad oppe med et grædende barn det meste af en nat, på et tidspunkt gav jeg hende sutten, da intet alligevel hjalp, og efter hun havde spyttet den ud de første 15 gange blev den pludselig siddende, og siden brugte hun den hver dag til at falde i søvn som om hun aldrig havde gjort andet. Så ved ikke hvornår det er for sent, men jeg vil da sige, sikkert ikke før de er så store at de ikke længere finder trøst i flaske, bryst eller fingre osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvornår det er for sent. Men hvis jeg var dig, så havde jeg nok givet op nu, tror jeg :unsure

Og så ville jeg se at vænne hende fra at bruge dig som sut (muligvis stoppe helt med amningen, men det er jo op til én selv :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fra min mødregruppe har i dag opdateret på Facebook om at det aldrig er for sent at begynde med et billede af hendes 14 måneder gamle søn sovende med en sut :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fra min mødregruppe har i dag opdateret på Facebook om at det aldrig er for sent at begynde med et billede af hendes 14 måneder gamle søn sovende med en sut :)

:super

Så er det da bare med at klø på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fra min mødregruppe har i dag opdateret på Facebook om at det aldrig er for sent at begynde med et billede af hendes 14 måneder gamle søn sovende med en sut :)

Så er der jo håb forude!

Det kan være sutten skal præsenteres igen, når hun skal lære at falde i søvn selv (= når natamningen/amningen stopper)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn var først 15-16 måneder, så det kan SAGTENS lade sig gøre. Normalt ville han heller ikke, hvis jeg præsenterede ham for den, men en dag gjorde jeg det, og han blev DYBT forelsket i dem og har ikke sluppet dem endnu.

Jeg tror også, det handler om at præsentere sutten og ikke gøre så meget ud af det. Måske give en pakke sutter som gave, lade hende åbne den selv og ikke sige noget, men bare se, hvad hun gør. Måske lægger hun den fra sig for så at vende tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER