Natascha Arnvig Nielsen

Tager ikke rigtig på

8 indlæg i dette emne

Vores pige på snart 8 uger tager ikke rigtig på.....

Hun får MME og har fået det fra dag et, kender godt til MME da vores store pige også fik det, så jeg ved at jeg blander det rigtigt og alt det der.

Om dagen spiser hun ca hver 3 time og mellem 100 - 125 ml af gangen

Hun vejede ved fødslen 3475 g og sidst hun blev vejet var hun 7 uger vejede hun 4480 g

og det synes jeg ikke er meget på 7 uger, hun vokser fint i længden og er alderede i en str 62 i tøj.

Hun har ikke på noget tidspunkt tabt sig, hun tager bare ikke så meget på af gangen.'

Til dagligt er hun glad og veltilpads, livlig med en masse vågentid,

dog døjer hun lidt med maven.

Måske et lidt rodet indlæk, men er der nogen der har ider til hvad vi evt kan gøre?????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du talt med din SP om det? Det er vist noget med, at de helst skal tage 150-250 gram om ugen, så det er din datter jo rimelig tæt på at have så spørgsmålet er om der er noget galt i hendes kanp så høje vægtøgning :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SP er ikke bekymret fordi hun tager på, og ikke taber sig, og fordi hun er glad og veltilpads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SP er ikke bekymret fordi hun tager på, og ikke taber sig, og fordi hun er glad og veltilpads.

Så ville jeg ikke ligge noget i det - tænker at de 150-250 gram om ugen er en rettesnor, men der vil jo altid være nogen der falder udenfor, uden at det nødvendigvis er skidt :) Der er jo lige så stor forskel på babyer som der er på vi voksne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var dig ville jeg forsøge at lade være med at bekymre dig. Jeg synes det lyder som en fin vægtstigning selvom det er i den lave ende :) som du siger er hun glad og tilfreds og det er jo det vigtigste.

Jeg ved det er svært ikke at bekymre sig for jeg har selv og står egentlig stadig i situationen. Ronja tager ikke så meget på og har aldrig rigtig gjort det og har enkelte gange tabt sig. Nogen gange har hun derimod også lavet nogen hop og tager 400 g på på en uge. Jeg prøver at lade være med at tænke for meget på det for hun er en glad og meget livlig pige og det er jo det vigtigste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke være bekymret hvis sp ikke er det... Her tager min Silje ikke så meget på, hun har taget 2 kg på siden fødslen, men min sp siger at det er meget normalt for dem. Det med kurver og vægt er jo bare vejledende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre at jeg ikke skal være bekymret. tænker nok bare for meget over det, men er lidt svært at lade være når man har en meget gammeldags svigermor, der har det med at stille spørgsmål ved meget af det vi gør, sådan gode hun jo ikke og sådan noget. specielt det med flasken har hun haft meget svært ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De "gamle" har altid en holdning til hvad man gør og ikke gør. Prøv at ignorere det og stol på dig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER