Guest

Baby har ikke vendt sig endnu!!

14 indlæg i dette emne

Min baby ligger med hovedet oppe ved mine ribben endnu, altså med enden ned.... den har altså ikke vendt sig endnu... og jeg er 36+5 idag...

Jeg er henvist til Sønderborg sygehus til Undersøgelse/scannning.. og hvis jordemoderens antagelse er rigtig... så skal de nok lave vendings forsøg!!

Jeg var ellers sikker på det sidste ville gå fuldstændig komplikationsfrit, fordi min krop har været så god til at være gravid.... og nu kan jeg så bare gå og spekulere.. indtil jeg får mere at vide i Sønderborg, når de sender mig en tid.

Jeg ved godt at der er løsninger på den slags... om ikke andet så et Kejsersnit... men nej hvor har jeg bare ikke lyst til kejsersnit..... boohoo.gif

Er der andre i min båd, eller er alle i andre heldige at den bare har vendt sig, og også står fast??

Del dette indlæg

Jeg er i samme båd. Skal til jordmoder på mandag for at tjekke om han har vendt sig. Det havde janniks for 2 uger siden.

Jeg går til graviditetsmassage hos en jordmoder hver uge så da jeg var hos hende i sidste uge tjekkede hun. Hun mente desværre at han stadig ikke har vendt sig.

Så nu ligger jeg 2 gange om dagen med numsen i vejret - enten på ryggen med puder under numsen eller på knæene med hovedet hvilende på underarmene (som ligger i gulvet/sengen. Den første kan gøre lidt ondt fordi der får han virkelig lov til at kurre op under dine ribben - men alt for at vende det lille pus :-)

Jeg er begyndt at tænke positivt over at der er en mulighed for kejsersnit. Selvom jeg allerhelst vil føde normalt. På Herlev talte de dog også om sædefødsel men tror ikke jeg har lyst til det som 1. gangsfødende at forsøge en sædefødsel som kan ende i akut kejsersnit.

Håber på positive nyheder på mandag :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er jeg ikke så langt henne som jer og jeg ved ikke helt hvordan baby ligger (der er jo lidt polster omkring), har dog klart på fornemmelsen at hun ikke har sat sig fast endnu. Men har jo også lidt tid at løbe på endnu.

Men så snart jeg er lidt ovenpå min infektion, må jeg også på gulvet med rumpen i vejret nogle gange om dagen. Derudover så tænker jeg meget på at sidde så jeg åbner bækkenet, altså retter mig op og let fremad istedet for at sidde og synke sammen.

Jeg har absolut ikke specielt lyst til at få et kejsersnit, havde virkelig svært ved tanken til at starte med. Men har indstillet mig på at det jo kan blive nødvendigt både planlagt og akut, altså rent hypotetisk. Jeg har været nød til at bearbejde alle mulige scenarier i hovedet og finde ud af hvad jeg rent faktisk var bekymret for og finde en strategi for at håndtere det. Og erkende at jeg måske er nød til at overgive kontrollen til nogle andre (professionelle) på et tidspunkt, men at det jo er for min og barnet skyld.

Sædefødsel ville jeg nok ikke have mod på at gå igennem (hvis det blev aktuelt), ikke som overvægtig førstegangsfødende.

Jeg håber din baby vil se at vende sig snart. :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Denne gang vender min bebs rigtigt, men mit første barn vendte sig aldrig rigtigt, og det endte med et planlagt kejsersnit. Det var helt sikkert en nyhed, jeg lige skulle sluge, for jeg havde altid forestillet mig at føde normalt. Kejsersnit er ikke jordens undergang - Det vigtigste er, at baby kommer sikkert til verden :kram2

Jeg krydser dog fingre for, at din baby når at vende sig rigtigt - Med eller uden hjælp (vendingsforsøg) :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rart at vide der er flere der har det sådan....

jeg tror også jeg er mere til et planlagt kejsersnit end at forsøge at føde og ende i akut Kejsersnit.. men jeg var bare så sikker på at alt ville gå helt efter bogen... og det må jeg jo så ligt ændre lidt holdning til nu....

Selvfølgelig er det vigtigste at baby kommer godt ud, og alle har det godt...loveshower.gif jeg skal bare lige vende mig til tanken om, at det kan ende med det kejsersnit som ikke har haft lyst til... men jeg kan jo starte med at vente på tiden fra sygehuset... og se hvad der sker derballoons.gif

tak for respons i hvertfaldwink.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men prøver de ikke på at vende barnet??? Min søsters svigermor fik vendt den ene af sine og det var helt ok - hun syntes det var en sjov følelse men slet ikke smertefuldt eller noget. jeg ved godt nogle børn vender sig tilbage, men det er da et forsøg værd.

Jeg har også hørt om dem der vender sig inden for den sidste uge!

Jeg har selv INGEN idé om hvordan min vender - jeg er helt lost i hoved og hale - men alle gange jeg har været til undersøgelse har hovedet vendt nedad så jeg håber da virkelig det stadig gør det (det kan jo så bare lige passe at hun driller og vender sig forkert her til sidst <_< )

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hos mig ligger begge drenge med hoved ned så det kan næsten ikk være bedre de siger dog at jeg kan risikere at nr 2 vender sig efter nr1 er kommet ud men så må jeg tag den derfra vil helst føde normalt :glad

Håber det lykkes jer andre at få vendt jeres små pus :7himmel

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo jeg regner da med de prøver at vende min lille baby.... balloons.gif det er bare mig der tænker langt videre end det.... og forhåbentlig lykkes det dem vel også....wink.gif Jeg kan bare ikke helt slippe tanken om, hvis det ikke lykkes0009.gif jeg er sortseer mange gange....!!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo jeg regner da med de prøver at vende min lille baby.... balloons.gif det er bare mig der tænker langt videre end det.... og forhåbentlig lykkes det dem vel også....wink.gif Jeg kan bare ikke helt slippe tanken om, hvis det ikke lykkes0009.gif jeg er sortseer mange gange....!!!!

Det kender jeg godt, men tror du kan tage det roligt... der kan nå at ske meget endnu :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg været til Scanning på sygehuset.... og heldigvis havde baby vendt sig/eller jordemoderen taget fejl... for baby vendte lige som den skulle med hovedet ned i bækkenetloveshower.gif så lettelse.dk slap jeg for vendingsforsøg, og får forhåbentlig en normal fødsel eller i hvertfald håbet om den er intaktballoons.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke tillykke. Kan godt forstå du er glad for det :-)))))

Jeg var desværre ikke så heldig. Var til vendingsforsøg idag - som desværre ikke lykkedes :-(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke tillykke. Kan godt forstå du er glad for det :-)))))

Jeg var desværre ikke så heldig. Var til vendingsforsøg idag - som desværre ikke lykkedes :-(

ØV da osse, det var da virklig kedeligt....sad.gif Jeg håber du finder den rette beslutning mht. fødselwink.gif

Jeg er meget lettet, over at jeg selv slap.... men ja jeg føler virklig med digunsure.gif har jo selv haft alle mulige tanker i hovedet!!!!

Men det skal nok gå, du vil få din baby ud til dig, sund og velskabt, det er jeg sikker påballoons.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

ØV da osse, det var da virklig kedeligt....sad.gif Jeg håber du finder den rette beslutning mht. fødselwink.gif

Jeg er meget lettet, over at jeg selv slap.... men ja jeg føler virklig med digunsure.gif har jo selv haft alle mulige tanker i hovedet!!!!

Men det skal nok gå, du vil få din baby ud til dig, sund og velskabt, det er jeg sikker påballoons.gif

Tak :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg været til Scanning på sygehuset.... og heldigvis havde baby vendt sig/eller jordemoderen taget fejl... for baby vendte lige som den skulle med hovedet ned i bækkenetloveshower.gif så lettelse.dk slap jeg for vendingsforsøg, og får forhåbentlig en normal fødsel eller i hvertfald håbet om den er intaktballoons.gif

Det var dejligt at høre at den lille ligger rigtigt.

Så det bare at glæde sig til den lille kommer ud!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER