Oprettet July 11, 2012 Sabrina's kager - her vil jeg smide billeder af de kager jeg kommer til at bage/lave i fremtiden :) Opskrift - Rabarber/jordbær muffins med hvid chokolade Kanel Muffins Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 11, 2012 MUMS! Det ser godt nok lækkert ud! :sandie Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 11, 2012 Mums. Kommer der så også opskrifter hvis man vil forsøge sig selv? ;-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 11, 2012 uhhh det bliver en farlig tråd denne :) det ser allerede vildt godt ud Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 11, 2012 Jorbær/rabarber muffins med hvid chokolade Ca. 22 muffins Nu brugte jeg jo bare lidt af mine egne rarbarber i haven og de var ikke så store. 55g Rabarber (man kan sagtens bruge mere) 100g Friske danske jordbær 100g Hvid chokolade ( jeg brugte hvid rittersport chokolade med nødder) 200g Blødt smør 400g Rørsukker 6 æg 200g Hvedemel 100g Kokosmel Fremgangsmåde: 1)Skær top og bund af rabarberne og skær derefter rabarberne ud i små skriver på ca. ½cm i tykkelsen. 2)De kommet os i en skål/fad og drysses med rørsukker og skal så stå og trække sødmen i sig i 15-20 min. 3)Skær jordbærene ud i små tern. 4)Hak chokoladen groft. 5)Rør blødt smør og rørsukker grundigt sammen og tilsæt derefter 1 æg af gangen, rør så grundigt før næste æg kommes i, da dejen ellers kan skille. 6)Tilsæt mel og kokosmel, dejen skal nu røres godt sammen til den bliver glat. 7)Tilsæt så chokoladen og rør lidt rundt, når det er gjort tilsættes rabarberne og jordbærene. 8)Fyld dejen i muffins formene ca 3/4 del af formen, da de ikke hæver. 9)De skal bages ved 180 grader midt i ovnen i ca. 25 min (tiden kan være forskellige fra ovn til ovn= - De er færdige når de er gyldne på toppen, så hold øje med dem :) Velbekommen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 11, 2012 Mums. Kommer der så også opskrifter hvis man vil forsøge sig selv? ;-) Så er der kommet en opskrift på dem :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 11, 2012 De ser lækre ud :) MUMS! Det ser godt nok lækkert ud! :sandie Måms :sandie uhhh det bliver en farlig tråd denne :)det ser allerede vildt godt ud Tusind tak, hvor er i bare søde :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 11, 2012 Wauh altså den lyder lækker den opskrift Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 11, 2012 Kanel Muffins Ca. 12 muffins 150g blødt/smeltet smør 150g sukker 150g hvedemel 3 æg 0,75dl mælk 1 tsk. bagepulver 1 ½ spsk. kanel Fremgangsmåde: 1)Smør og sukkeret røres sammen i en skål. 2)Derefter piskes æggene i en af gangen. 3)Mælk, mel, bagepulver og kanelen piskes i dejen. 4)Dejen fyldes halvt op i formene 9)De skal bages ved 200 grader nederst i ovnen i ca. 15-20 min (tiden kan være forskellige fra ovn til ovn= - De er færdige når de er gyldne på toppen, så hold øje med dem :) Velbekommen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 15, 2012 Har lige bagt jordbær/rabarber muffins med hvid chokolade, og MUMS hvor er de bare gode! :sandie Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2012 Har lige bagt jordbær/rabarber muffins med hvid chokolade, og MUMS hvor er de bare gode! :sandie Ihh hvor dejligt du synes de smagte godt :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites