Naturegirl

sove på maven

5 indlæg i dette emne

jeg håber i kan hjælpe mig, er stødt på lidt af et problem....

Astrid har fået en ny ide når hun bliver puttet om aftenen i sin seng.... det er meget normalt at hun, inden hun falder i søvn, lige ligger og roder lidt rundt, kaster med hovedet, 'svømmer med benene....

de sidste par nætter er hun så begyndt at trille om på maven i sengen.... hun har længe trillet rundt fra ryg til mave og tilbage, men kun i kravlegården og på legetæppet.... nu er det åbenbart også sjovt i tremmesengen....

og jeg vender hende tilbage på ryggen igen og kan gøre det 20 gange, og på den måde bliver puttetiden bare trukket vildt meget i langdrag.... i aften holdt jeg en hånd på hendes mave så hun ikke kunne vende sig, og så faldt hun i søvn, men ikke helt uden brok.... flere gange så det faktisk ud som om at hun var ved at falde i søvn på maven....

mit spørgsmål til jer: skal jeg blive ved med at vende hende om til hun har lært det..?? eller bare lade hende falde i søvn på maven..?? jeg ved jo at spædbørn ikke må lægges til at sove på maven men på ryggen.... men Astrid er 6 måneder nu, hun er en meget stærk pige, hun kunne tidligt trille rundt og meget tidligt løfte hoved og overkrop højt op når hun lå på maven, hun kan rejse sig selv op når vi holder i hendes arme, så hun er faktisk utrolig stærk og også meget mobil....

men åh, jeg vil jo ikke risikere noget.... hvad ville i gøre..?? har nogle af jer været ude for noget lignende..??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis hun selv kan trille frem og tilbage så ville jeg mene at det er i orden :) Jeg ville selv ikke have noget problem med det. Men hvis du er urolig kan du jo evt. lade hende falde i søvn på maven og så måske vende hende når hun sover?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man plejer jo at sige at de gerne må sove på maven når de selv kan trille derom.

Men jeg vil sige som Lone. Hvis du er utryg, så lad hende falde i søvn som hun vil og vent med at vende hende om til hun er faldet i søvn. Det andet er jo ikke så hyggeligt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De må gerne sove på maven når de selv kan trille, så ingen grund til bekymring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siger som de andre, kan hun selv trille så er der ingen fare!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER