Baby4me-please

Ny herinde og frustreret over problemer med Projekt baby

11 indlæg i dette emne

Hejsa

Vi har nu haft gang i projekt baby i over 1 år, og jeg er ved at være frustreret over at der bare ikke sker noget!

Det skal siges at jeg har en noget underlig cyklus, føler ikke rigtig min krop samarbejder med mig. Jeg blev gift med min drømmeprins for en lille måned siden, og er rigtig lykkelig over det. Men håber sådan at der snart sker noget på babyfronten. Det ville være så rart, for det virker som om hele verden har bestemt sig til at blive gravide, mens jeg selv står på sidelinjen og bare venter på noget der ikke sker. Min omgangskreds siger at jeg skal slappe af, og huske at nyde at jeg ikke har nogle forpligtelser lige nu. Men hvor er det svært at forblive optimist når nu testen er negativ måned efter måned. Ved ikke hvor jeg skal gøre af mig selv med mine tanker. Det er som om ingen forstår hvor svært det er, at man så gerne vil være gravid, men at det ikke går så let som forventet :-(

Jeg troede (måske lidt naivt) at børn bare var noget der kom, når man gerne ville have dem. Men sådan skal det åbenbart ikke være. Der er nogen der mener at 1 år ikke er lang tid, men siden jeg mødte min mand for 4 år siden, har jeg bare vidst at det var ham jeg ville have børn med. Så fulgte en lang periode hvor han ikke var klar til at få barn, og nu hvor vi endelig er klar begge to, sker der ingenting!Så nu har jeg fundet vej herind, i håbet om at finde andre der også har problemer, og derfor ved hvad jeg går og tumler med. Har brug for at tale med andre i samme situation. Kan slet ikke holde ud at tænke på at det måske aldrig lykkes :huug

Del dette indlæg

Jeg kan ikke lige sige, at jeg ved hvad du går og tumler med, eller har været i samme situation, men jeg synes dine følelser er meget forståelige, og er bestemt enig i at 1 år er lang tid! Altså der er jo nogen, der har kæmper ENDNU længere, men jeg tror de fleste af os har det sådan, at når man gerne vil være gravid, så skal det være NU og helst igår! :P Og det er jo også, når man har forsøgt et år, at de fleste læger gider prøve at undersøge en, for at se om de kan hjælpe... Og det der med at få at vide, at man skal slappe af... Altså det kan da godt være, at det passer at det ville hjælpe, men det er nok ikke lige verdens mest realistiske råd ;)

Har desværre ikke rigtig nogle gode råd til hvordan det kan gå hurtigere. Har I prøvet Æl-test? Zoneterapi? Akupunktur? Snakket med lægen? Nogle (inkl. mig selv) tror også på at positive tanker kan hjælpe (ikke at det er en mirakelkur, men måske er det liiiiige det sidste der mangler ;)). Altså ikke noget med "baaaaaaare" at slappe af, men om at visualisere nogle positive billeder. Vi er i hvert fald to herinde, der blev gravide, hvor at vi ved undfangelsen forestillede os at vores underliv var som en lotus blomst, der åbnede sig og bød sædcellerne velkomne. :7himmel Og ja, det lyder ENORMT langhåret og du må gerne ryste på hovedet af det. Men det kan jo omvendt ikke skade at prøve dét også, og jeg tænker at det er mere realistisk end "bare at slappe af". :rolleyes

Nå, ville egentlig bare lige sende forståelse, kram, held og lykke og velkommen til herfra :balloons Håber at du bliver glad for at være her, her er utroligt mange søde piger - både dem som kæmper og dem som ikke kæmper :) Og så håber jeg, at heldet snart er med jer! :goodluck :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

sender også et :kram og ja det er dybt frustrerende, når projekt baby ikke bare lige lykkes. Mit råd er at søg læge, og vær´ åben omkring det, så andre ikke træder i jeres problem uden at vide, at de sårer jer. Når i har forsøgt i et år, så vil lægen helt sikkert være lydhør for undersøgelser.

Og ja zoneterapi har hjulpet nogle, så måske i skal forsøge det. Jeg fik i hvertfald total styr på min mens. efter bare 2 gange med zoneterapi, og mit vægttab gik meget nemmere... Vi valgte så en anden vej til vores barn

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kender bestemt godt dine tanker - og enig i, at du skal søge læge, nu hvor I har prøvet så længe, at alle læger burde gå med til videre undersøgelse (ellers skal du skifte læge).

Hvis din cyklus er underlig og du har uregelmæssige menstruationer, findes der også råd for det - det er jo svært at time sex i uregelmæssige cykli hvis man aldrig kan regne med hvornår æglæsning er der. Og det er samtidig en god ide at din mand får tjekket sine svømmere så I ved om han ligesom fungerer.

Jeg er helt sikker på at det nok skal lykkes for jer en dag - for nogle af os er vejen bare lidt længere, fordi det skal være den helt perfekte baby :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kender godt til alle de tanker man går med når man er igang med PB....vi er selv igang efter 7 mdr...og det er cyklus nr. 5 siden p-pille stop...men tiden føles uendelig lang til de 2 streger....og ja det er en rutschebanetur rent følelsesmæssigt må man sige...

Så lige et :kram herfra... og held og lykke....

Krydser fingre for det snart er vores tur :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Afsted til lægen med dig :)

Da min mand og jeg havde prøvet i ca. et år, gik vi til lægen, og blev henvist til en fertilitetsklinik. De konstaterede hurtigt at jeg har pcos, og vi kom derfor i behandling, iui-h. Da de først havde fået styr over min mens blev jeg gravid ved første inseminering.

Så.... op med humøret og afsted til lægen for at bede om en henvisning.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er blevet undersøgt for omkring et par år siden, og der blev det konstateret at jeg havde rigeligt med æg, og at jeg ikke har PCOs så det er i hvert fald ikke det der er galt. Men glæder mig til at vi finder ud af hvad der så kan være i vejen, og håber på resultat:) Tak for de mange besvarelser, det er rart at man ikke er alene i verden :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Blev du testet mens du var på p piller? For der kan kroppen godt skjule at man har PCO. det kan også være din mands sæd er dårlig, en ægleder der er lukket eller så meget andet. Som de andre siger, så tag en snak med lægen.

Hilsen en der har været i gang med PB i snart 3 år

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har ikke noget klogt at sige udover

Velkommen :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har aldrig brugt P-piller, så det kan ikke have haft en indvirkning på det. Nu må vi se hvad lægen finder ud af. Glæder mig rigtig meget til at få en afklaring, og evt. komme i gang med behandling hvis det bliver nødvendigt. Håber dog inderligt at det ender med en "hjemmelavet" baby. Krydser fingre....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER