Barbamama

Hvilke kosttilskud efter fødslen?

7 indlæg i dette emne

I graviditeten har jeg taget folinsyre (i gravitamin), kalk, fiskeolie (indtil ca. en måned før termin) og jern fra uge 10 af... Så jeg tror nok, at jeg har fulgt anbefalingerne - i hvert fald nogenlunde. :)

Men hvad er anbefalingerne af kosttilskud EFTER fødslen? For mig virker det logisk at fortsætte med at tage jern, når man nu bløder og sådan, men er det også anbefalingerne? Regner også med at begynde at tage fiskeolie igen, er det ikke fornuftigt nok? Og så fortsætter jeg med kalk og multivitamin (regner med at bruge resten af gravitamin-pakken og så skifte til amme-vitamin eller almindelig...)

Hvad har I gjort/Hvad gør I andre? :)

Del dette indlæg

Lad være med at tage jern før du har lavet bummelum første gang. Der kan godt gå et stykke tid og jern hjælper jo ikke ligefrem på den problematik...

Ellers har jeg bare taget en normal vitaminpille.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har heller ikke taget noget særligt. Tager en alm. vitaminpille når jeg husker det :) Jeg tror ikke der er nogen officielle anbefalinger.

Masser af vand og hvile, hvis man ammer ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fortsætter bare med min gravitamin pille, og multivitamin :) Må man tage fiskeolie når man ammer?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rigtigt godt spørgsmål - følger lige med

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man anbefaler at fortsætte med gravitamin og så fiskeolie som er renset for tungmetaller.

Man kan vel i princippet tage en alminelig multivitamin også...

Jeg tager også jern oveni - og hvis man tager hem-jern er der ikke problemer med forstoppelse. Mit system kører fint! ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fiske olie er godt for mælke produktionen. Jeg regner også med at fortsætte på gravitamin til der ikke er flere og så skifte til de der amme vitaminer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER