GrønFrø

Jerntilskud

11 indlæg i dette emne

Lægen har fortalt mig, at jeg skal tage jerntilskud fra uge 10, men må jeg starte på det allerede nu? Jeg er simpelthen så træt hele tiden og tænker at jerntilskud måske kan hjælpe.

Hvis jeg må tage det allerede nu, hvor meget skal jeg tage? Og evt. hvilket mærke?

Del dette indlæg

Jeg blev sat 2 uger tilbage i forhold ved NF, og det vidst jeg og min læge godt, at jeg ville blive. Jeg fik alligevel at vide, at jeg skulle starte som 10+0, selv om jeg jo kun var 8+0..

Hvis der var noget galt i at tage dem fra uge 8, vill min læge nok ikke have sagt det :)

Men jeg tror alle gravide kan nikke genkende til trætheden i første trimester. Det har ikke nødvendigvist noget med jernmangel at gøre, det er bare din krop, der arbejdet på at producere et helt nyt menneske. Jeg synes ikke, jeg lavede andet end at sove i første trimester, særligt efter 7.-8. Uge ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pga lav blodprocent tager jeg altid jernvitamin. Det har jeg derfor også altid gjort fra starten af i alle mine graviditeter.

Det kan du sagtens gøre.

Men jeg kan hilse og sige at det ikke hjælper på trætheden. Jeg kan næsten ikke hænge sammen på arbejde når kl nærmer sig 14. Når jeg har hentet pigerne får jeg gerne en lur inden jeg skal lave aftensmad :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også hele tiden taget Jern, da jeg ikke optager min kost, vitaminer og jern pga min gastri bypass som alle andre gør.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var på apoteket og købe jerntilskud i dag, så må jeg se om det hjælper på trætheden. Det kræver selvfølgelig meget energi at lave et nyt lille menneske, men hvis jerntilskuddet kunne hjælpe bare en lidt, så ville det jo være dejligt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bliver noget imponeret hvis jern tilskud kan hjælpe på træthed..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bliver noget imponeret hvis jern tilskud kan hjælpe på træthed..

Engang for mange år siden havde jeg en periode, hvor jeg var rigtig træt. Der var jeg ved lægen, og det viste sig at jeg manglede jern. Da jeg fik tilskud af jern, blev jeg helt frisk igen. Det var derfor at jeg tænkte, at det måske også kunne hjælpe nu :-) men det må komme an på en prøve.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Engang for mange år siden havde jeg en periode, hvor jeg var rigtig træt. Der var jeg ved lægen, og det viste sig at jeg manglede jern. Da jeg fik tilskud af jern, blev jeg helt frisk igen. Det var derfor at jeg tænkte, at det måske også kunne hjælpe nu :-) men det må komme an på en prøve.

Det er også rigtigt nok. Men jeg tror ikke det skyldes så meget jernmangel, men at kroppen arbejder så meget på højtryk. Men det er da et forsøg værd :blush

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har nu taget jerntilskud i 4 dage, og det lader altså til at virke. Jeg er stadig møg træt, men ikke helt så slemt som tidligere.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg regner med først at starte på jern næste mandag hvor jeg er 10+0, for jern kludrer altid min mave <_< indtil da spiser jeg bare godt med grøntsager med høj jern indhold

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har slet ikke haft problemer med maven - heldigvis :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER