Caddie

Baby 10 måneder med på ferie

6 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg søger jeres erfaringer om hvor man kan rejse hen med en baby på 10 måneder?

Min mand har barsel sammen med mig i januar måned næste år, og han vil meget gerne at vi skal ud og rejse alle 3.

Jeg er godt klar over rejsen skal foregå stille og roligt i baby tempo, men hvor langt tid kan en baby på 10 mdr fx bade i løbet af dagen?? Og hvad med varmen, og flyve tiden?? Og helt ærligt får man noget ud af at rejse på ferie med en baby på den alder??

(er på fra mobilen, derfor lidt kort formuleret :-))

Del dette indlæg

Vi var i Alicante med Erica da hun var ti mdr. 3 timers flyvetid var ok, vi var der i maj, så vejret var lækkert uden at være FOR varmt. Vi var så heldige at det var et oppustelig soppebassin som vi jo så fyldte med lidt varmere vand til hende (poolen var al for kold) men tror ikke hun var i mere end 2*15 min ca.

Hvis baby kan kravle, så er man meget på, da stedet jo ikke er børnesikret, så det kræver noget ekstra opmærksomhed!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var i Thailand for et par år siden. Der mødte vi et par med en så vidt jeg husker ca 6 mdr gammel baby (måske endda yngre) De var afsted i 3 mdr. De sagde at der var ingen problemer for dem.

Thailand er (hvis i ikke har været der) et utroligt hjerteligt land og alle thai'er elsker børn. I vil endda uden problemer finde hoteller som har nannys hvis i eksempelvis vil på en tur alene et par timer.

Jeg kan anbefale øen Koh Lanta. Den bliver kaldt svensker øen fordi der er en del svenskere som tager til øen. Det er også øen hvor der er mest ro. Mange stedet i Thailand kan man opleve prostituerede på gaderne men på Koh Lanta er det næsten ikke eksisterende da øen er primært er muslimsk.

Det er en fantastisk ø med masser af hygge. Skriv en PM hvis du vil høre nærmere om tips og hvordan man kan spare penge ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

By the Way er januar den bedste periode at rejse til

Thailand i hvis i ønsker sol og varme. Alt tættere på danmark er koldt og vådt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var på Mallorca da Xander var 11 mdr.

Vi nød poolen og at slappe af :)

Når i skal afsted så tænk på et sted hvor der hverken er for koldt eller for varmt.

Husk turen er på baby's betingelser. Baby er fuldstændig ligeglad med om i er hjemme, i sommerhus eller på den anden side af Jorden - så længe i er sammen og har tid og overskud. Så tag afsted fordi i voksne har brug for at slappe af og komme lidt væk fra det hele.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar :-) vi har haft så meget sygdom her i huset de sidste 2 uger, så der har ikke været meget ferie i tankerne..

Jeg tror vi venter og ser tiden an. Vi har 6 ugers barsel sammen, så vi kan jo nærmest rejse fra den ene til den anden dag hvis vi får lyst og finder et godt tilbud.

Faktisk har jeg Thailand i tankerne, så tak for gode ideer :-)

Men med det sommervejr vi har pt så trænger jeg til sol og ferie NU! Før vi fik baby rejste vi hele tiden, så det er luft uvant bare at være hjemme - uden at jeg på nogen måde vil bytte min skønne baby for noget som helst!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER