MissingLink

Madøre

5 indlæg i dette emne

Karoline begyndte at spise grød efter vi kom hjem.fra sygehuset i begyndelsen af maj måned.

Men jeg skal love for, at hun har taget revanche ;)

Morgenmad: 200 ml vælling

Formiddagsmad: Havregrød eller frugtgrød ca. 150 ml

Frokost: Grød eller mos ca 200 ml

Eftermiddag: MME ca 150-200 ml

Aftensmad: Mos af ( og hold nu fast) 1,5 alm. størrelse kartofler, 1,5 gulerød, en halv dl ærter, en dampet rødspættefilet og 60 mm MME. Og hun spiser op!

Puttetid: 200 ml vælling

Derudover får hun lov at gnaske i agurker uden skræl, fuldkornsboller, ærter, majs og hvad der nu ellers lige er til at have for små fingre at gøre.

Skemaden spiser hun altid op. Det virker ikke som om hun har nogen stopklods ;)

Hun vejer så også 10 kg ;)

Hvor meget og hvad spiser jeres? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op hvor hun spiser :o

Det varierer meget hvad Ronja spiser. Nogen dage kan hun guffe løs og andre spiser hun stort set ikke noget.

Når hun er hjemme ser det ca. sådan her ud:

Meget tidlig morgen: ammes

Morgenmad: Havregrød eller 5-gryns-grød ca. 3/4 portion (laver af 1 dl. mælk og 1 dl. gryn)

Frokost: ca. 1 skive rugbrød med pålæg.

Eftermiddag: 1 halv bolle og noget frugt

Aftensmad: F.eks. lasagne spiser hun en ordentlig portion, næsten voksen-portion. Fiskefilet kan hun spise næsten en hel selv og lidt grønt ved siden af. Men kartofler gider hun bestemt ikke!

Puttetid: frugt + ammes

Men som sagt varrierer det meget! Hun har så hellere ikke ramt de 10 kg. endnu tror jeg;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow hun spiser godt den lille (store ;))

Jeg tror bestemt hun spiser mere end Theo. Han er 11 mdr. og vejer 10,4 kg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jøsses, hvor spiser hun meget! :o :o

Anna svinger RIGTIG meget og hendes måltider ligger stadig ikke helt fast, men en gennemsnitlig dag ser vel pt sådan her ud:

Sen nat/tidlig morgen: 100-150ml MME

Morgen: 1/4 dl yoghurt med lidt hjemmelavet marmelade eller frisk frugt og vand i kop

Formiddag (kl. 10): Havregrød/øllebrød (af maks 1/4 dl gryn/brød) og lidt MME og/eller vand af kop

'Frokost' (kl. 13-14): Pulvergrød af ca. 20g pulver. MME af kop (ca. 20-30ml) og lidt frisk frugt

Eftermiddag (kl. 16): Pulvergrød, yoghurt eller flaske (ca. 100-140ml)

Aftensmad: Tja... nogengange 3 skefulde - andre gange har hun spist svarende til 1 kartoffel, grønt, 30ml MME, lidt kød og sovs.

Til putning (kl. 19-20): 250ml majsvælling

Nogengange et tidligt natmåltid omkring midnat på 140-170ml MME.

Hun spiser ikke ret meget... Hun har tabt sig meget de sidste 1-2 uger - man kan tydeligt mærke hendes ribben nu :( Hun vejer ca. 8,3kg og er 70-71cm lang... Jeg håber GODT nok det er pga. tænder og at det vender! For nu har jeg besluttet, at være fuldstændig cool og så lade SP komme med en vurdering, når hun kommer om 3 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op et madøre :mam

Her er det meget forskelligt hvad og hvor meget han spiser, men det ser ca. sådan her ud:

Morgen: Ammes.

Formiddag: Grød/brød med pålæg og frisk frugt.

Før middagslur: Ammes.

Frokost: Grød/øllebrød/rugbrødmad.

Eftermiddag: Ammes, evt. lidt frugt.

Aftensmad: Grød eller mos.

Sengetid: Ammes.

Han får altid vand til sine måltider og ammes også i løbet af natten, det svinger meget hvor meget det bliver til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER