micro

Jeg er faktisk ret skuffet!

31 indlæg i dette emne

De sidste 10-15 år jeg jeg sendt 25-30 julekort og vi plejer at modtage ca. lige så mange. Sidste år var vores første jul i Frankrig og der modtog vi ikke ret mange, men jeg holdt skuffelsen ud og tænkte at der nok var nogle, der ikke havde adressen osv. Jeg sendte alligevel. I år vi fået 4!!! julekort! 4! Sig mig engang, mister man retten til at modtage julekort bare fordi man flytter til udlandet? Jeg synes da netop, at det er nu det ville være rart at få dem.

Øv, hvor er jeg skuffet! Det er ligefør, jeg har lyst til at komme med et surt opstød på FB, så alle mine venner kan se det!

:gal

Del dette indlæg

Kan sagtens forstå du :kiss

Netop af den grund er jeg stoppet med at skrive julekort- jeg gider ikke sidde at bruge meget tid og gøre mig rigtig umage med at skrive dem, for enten slet ikke at få nogen tilbage, eller at få et kort hvor der står " i ønskes en god jul samt et godt nytår" så kan man ligeså godt lade vær :blush

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan godt forstå du er irreteret...

Syntes det er sååå ærgeligt at det er en tradition der er ved at forsvinde... for det er da hyggeligt.. og specielt når man er langt væk fra sin familie og venner..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må indrømme at det nok er sidste år jeg sender julekort

For det vare ikke længe så kommer det til at koste 8 kr pr frimærke og så synes jeg faktisk ikke det er sjovt mere.. Og prisen er bare for at sende rundt her i DK, at sende til Frankrig bliver nok også halvpebret *ss*

Men træls at folk så i det mindste ikke sender nogle søde mails til jer i stedet for

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det gør man åbenbart. Da jeg flyttede til USA, stoppede de også med at skrive og ringe osv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå du er skuffet ..

Jeg har i år sendt 10 julekort ud og har modtaget 2 :blink :blink Så hvis ikke vi får flere, så er det også sidste år jeg sender ud..Vi får trods alt lavet julekort med billede på, så det koster os 100 kroner for 10 stk og så kommer frimærke udover..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har i år sendt 10 julekort ud og har modtaget 2 :blink :blink Så hvis ikke vi får flere, så er det også sidste år jeg sender ud..Vi får trods alt lavet julekort med billede på, så det koster os 100 kroner for 10 stk og så kommer frimærke udover..

Jeg har også send specieldesignede julekort igen i år og har indtil nu kun modtager 1!!!! julekort igen....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja! Og prisen? Ja, gu er det da dyrt, men jeg sender altså ALLE mine kort på forhøjet takst til udlandet aka Danmark, så det er jo ikke fordi jeg sparer...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Måske skal vi lave en julekortklub, så alle der er med forpligter sig til at sende til de andre :balloon Jeg synes det ser så flot ud, når der hænger mere end 4 kort på min ranke.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kan da nå det endnu ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå dig, jeg har i år sendt 23, jeg har modtaget 1 ind til vider.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kunne så være mig der havde skrevet det. Antal og det hele passer ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg er så nok en af dem i ville blive irriteret over :) for jeg sender ingen julekort (jo et til min datters bedsteforældre i irland)

hvis jeg modtager et ringer jeg selvfølgelig og siger pænt tak :) men jeg nægter altså at blive tvangsindlagt til at skulle sende et tilbage og derfor stresse over ikke at få det gjort, jeg ville også være ked af at modtage et kort fra en som bare sendte det af pligt :)

jeg syntes det er lidt synd at de som sender julekort, forventer at få et tilbage og ikke bare gør det uden bagtanke og for at glæde et andet menneske :(

jeg er super dårlig til at skrive til folk, men nok den i min omgangskreds der er bedst til lige at gribe telefonen og ringe og høre hvordan minne venner og veninder har det.

Så med julekort har jeg det som med gaver, man skal give/sende til folk fordi man har lyst og ikke fordi man forventer at få noget igen :)

:balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg er så nok en af dem i ville blive irriteret over :) for jeg sender ingen julekort (jo et til min datters bedsteforældre i irland)

hvis jeg modtager et ringer jeg selvfølgelig og siger pænt tak :) men jeg nægter altså at blive tvangsindlagt til at skulle sende et tilbage og derfor stresse over ikke at få det gjort, jeg ville også være ked af at modtage et kort fra en som bare sendte det af pligt :)

jeg syntes det er lidt synd at de som sender julekort, forventer at få et tilbage og ikke bare gør det uden bagtanke og for at glæde et andet menneske :(

jeg er super dårlig til at skrive til folk, men nok den i min omgangskreds der er bedst til lige at gribe telefonen og ringe og høre hvordan minne venner og veninder har det.

Så med julekort har jeg det som med gaver, man skal give/sende til folk fordi man har lyst og ikke fordi man forventer at få noget igen :)

Helt enig. :jul11:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nok også mere det at man ikke får så meget som en sms med tak for kortet... Ikke engang fra mandens mor... har da fået et par sms'er og lidt på FB, men synes sq det er ringe at ens egen familie ikke kan sende en lille besked...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhhh ja...det er så én af priserne man betaler når man flytter til udlandet.... :( Been there! Og det gør ondt....men folk derhjemme synes jo man er flyttet langt væk og derfor bliver man ikke regnet med i dagligdagen mere...ja sur røv kan godt forstå du er skuffet hvis der er nogle du bare VED at de skriver HVERT år no matter what...

Resten har bare ikke været rigtige venner! :( Jeg har fået 1 julekort i år i alt og det var fra totalt uventet side!! Blev bare så glad så glad netop fordi det var uventet! Jeg har sendt 6 afsted, bl.a. til min far....han har ikke hverken ringet eller skrevet og sagt tak :s men to har skrevet og sagt tak...plejer at få mange flere, men tænker at folk af en eller

anden årsag ikke har haft tid, så det går mig ikke på. Er dog stadig ikke kommet mig af glæde over det ene jeg har fået især fordi det var uventet!!! :D :loveshower:

U know who u r and u r LOVELY!!!!!!!!! :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nok også mere det at man ikke får så meget som en sms med tak for kortet... Ikke engang fra mandens mor... har da fået et par sms'er og lidt på FB, men synes sq det er ringe at ens egen familie ikke kan sende en lille besked...

jeg ville ALTID ringe og sige tak, det syntes jeg er det mindste man kan gøre, men jeg må se i øjnene jeg ikke får sendt nogen julekort ud og har aldrig gjort det

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg sidder så og får super dårlig samvittighed :( Jeg er nemlig én af dem der ikke har fået lavet et eneste julekort i år. Specielt i år har jeg bare ikke haft overskuddet. Rigtig dårlig undskyldning sikkert. Jeg har til gengæld heller ikke fået nogen endnu, hvilket jeg jo selvfølgelig heller ikke har forventet ;)

At jeg ikke skriver julekort, betyder ikke, at jeg ikke tænker på folk. Jeg har det nok bare med at ringe i stedet for- også selvom det skulle være udenlands :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg er helt enig med dig :blush

Men til gengæld kan jeg også godt forstå at du Micro, er skuffet over at de som PLEJER at skrive kort til jer, ikke længere gør, nu hvor i bor i udlandet... Også fordi i måske har mere brug for det nu end nogensinde...

Men det er en helt anden sag synes jeg :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan godt se du er blevet skuffet.. men modtager du heller ingen tak for dem du sender..? for så vil jeg da også være ligelgad med at sende...

I år er første år vi sender ud og kun lige til nærmeste familie.. men dem der ikke siger tak enten ved sms/opkald elelr ved besøg de får ikke næste år.

Jeg forventer ikke at få af nogle af dem der sender ud.. jeg sender jo ud fordi jeg vil vise min dejlige datter frem og skrive hvor fantastisk år vi har haft...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi sender julekort stort set hvert år, og modtager også en del men ikke nær så mange, som vi sender.

Men for mig ligger glæden i at skrive til vores venner og familie, jeg bliver ikke (og det er helt ærligt) skuffet eller ked af det, hvis jeg ikke får kort tilbage. Vi har da flere på vores liste, som vi aldrig får julekort fra og nogle, der aldrig siger tak, men derfor vil jeg gerne sende til dem alligevel. Jeg må indrømme, at jeg heller ikke lige får sagt tak for julekortet til dem, jeg ikke taler med regelmæssigt. Jeg ringer altså ikke op blot for at sige tak for et julekort, men snakker jeg med folk af anden anledning, så husker jeg at nævne det.

Jeg har svært ved at tro, at folk ikke vil ofre den ekstra porto for at sende julekort til udlandet? Måske dine venner simpelthen bare ikke i gider sende julekort i år?

Som en anden skriver, så synes jeg bestemt ikke, at man skal føle sig forpligtet til at sende kort retur, man har jo ikke aftalt at være på julekort med hinanden, det er bare noget, man gør - og hvis man ikke gider mere, så bør man kunne trække sig ud af det. En part skal jo være den første til at sige stop.

:rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Micro gad vide om I sådan er blevet afskrevet efter jeres flytning....

Jeg har skrevet en 10 stykker og fået 1 igen, og det gør mig absolut ingenting. Jeg har skrevet til dem, som jeg ved enten vil blive sådan rigtig glad (forældre fx. - sådan et julekort bliver jo skamudnyttet som julepynt hele december fordi de bare er sååå glade over at få kort - søøødt) og sådan nogle som vil føle det er lidt specielt, lidt gammeldags og lidt hyggeligt at få et julekort - det er fx. veninder og kusiner.

Når jeg ikke får nogen igen, så overraskes jeg på ingen måde. Mine forældre tror jeg mest bruger julekort som den årlige hilsen til fjern familie, men os ser de en gang om ugen - alligevel bliver de selv glade for at få. Min gode veninde er jeg sååå dårlig til at ringe op til i fht. hvad hun gør til mig. Hun ringer mig op 75% af de gange vi taler telefon, men julekort skriver hun ikke - men jeg ved hun bliver glad for mit kort.

Grundlæggende tror jeg vi alle er gode til hver vores.

Micro, jeg tror jeg ville føle mig glemt og afskrevet hvis julekortene bare sådan stoppede, hvis jeg plejede at få og jeg ikke kunne finde anden naturlig årsag til at kortene ikke længere skulle komme.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm... Mine kort er som regl bare en almindelig hilsen med ønsker om en glædelig jul og en fantastisk nytår, men "sender" den nu alligevel. Hvad skriver I egentlig i jeres da?.. I år blir den sendt lidt sent :whistling: :oops fordi jeg først har fået bestilt kortene for sent...

Jeg forventer ikke at få nogen tilbage... Sender dem fordi JEG vil og ikke fordi JEG forventer at få en retur...

Men derfor forstår jeg da godt at du trådstarter er lidt øv over at blive "glemt" bare fordi I er flyttet

Knus Grethe

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg sidder så og får super dårlig samvittighed :( Jeg er nemlig én af dem der ikke har fået lavet et eneste julekort i år. Specielt i år har jeg bare ikke haft overskuddet. Rigtig dårlig undskyldning sikkert. Jeg har til gengæld heller ikke fået nogen endnu, hvilket jeg jo selvfølgelig heller ikke har forventet ;)

At jeg ikke skriver julekort, betyder ikke, at jeg ikke tænker på folk. Jeg har det nok bare med at ringe i stedet for- også selvom det skulle være udenlands :)

Du har intet ar have dårlig samvittighed over, i har vist haft rigeligt andet i hovedet end julekort :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan godt se du er blevet skuffet.. men modtager du heller ingen tak for dem du sender..? for så vil jeg da også være ligelgad med at sende...

I år er første år vi sender ud og kun lige til nærmeste familie.. men dem der ikke siger tak enten ved sms/opkald elelr ved besøg de får ikke næste år.

Jeg forventer ikke at få af nogle af dem der sender ud.. jeg sender jo ud fordi jeg vil vise min dejlige datter frem og skrive hvor fantastisk år vi har haft...

Jo, min mor har da ringet og sagt tak... thats it!

Og nej, jeg gør det ikke fordi jeg forventer noget den anden vej, men fordi jeg har lyst, men når ikke engang de jeg ellers altid får fra, gider sende mig et, så synes jeg det er lidt trist. Og bare en mail, en sms eller andet ville da være rart, men heller ikke det.

Men jeg har da fået et fra Tante Inger i dag, så nu er vi helt oppe på 5! WOW

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER