TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

:kram Har I fået tjekket om hun har noget i klemme efter fødslen? Og kejsersnitbørn er de mest stressede.... Blev godt nok overrasket, da Marius var til kranio sakral terapi over hvor hård en medfart han har haft...

Nej men har overvejet det flere gange, bare for at tjekke at alt er ok. Der var bare intet med hende den første måned. 00.45 blev den i nat, hvor vi havde forsøgt siden 21.30. En halv time efter var hun faldet i søvn svøbt som en pølse i sin dyne, men sov kun 5 min efter jeg lagde hende i liften og så var hun bundulykkelig i lang tid.

Del dette indlæg

Årh er total overskudsforladt.. Føler mig overhovedet ikke tilstrækkelig.. :unsure Synes det er hårdt med to børn i de her dage hvor Max har været syg.. Og Mille er virkelig bare så god, men lider under det.. De dage hvor manden har lange vagter (og det er han tit!), får hun meget lidt tid med mig, fordi lillebror skriger eller lign. og jeg bare er træt..

Glæder mig til iaften hvor vi skal til gymnastik og jeg kan få lov at putte og massere hende ved puttetid som jeg plejer! Og så tror jeg snart det er tid til en mor/datter tur.. :gp

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej men har overvejet det flere gange, bare for at tjekke at alt er ok. Der var bare intet med hende den første måned. 00.45 blev den i nat, hvor vi havde forsøgt siden 21.30. En halv time efter var hun faldet i søvn svøbt som en pølse i sin dyne, men sov kun 5 min efter jeg lagde hende i liften og så var hun bundulykkelig i lang tid.

I følge kiropraktoren Mie går ved, kan de den første tid ikke nødvendigvis mærke de har ondt. Jeg kan virkelig ikke huske hvordan hun forklarede det, men det var virkelig logisk, noget med at de nerver ikke er aktiveret eller sådan noget.

Jeg er VIRKELIG glad for at vi kom afsted med Mie, tror vi har sparet os selv for en hel masse. Hun gik fra næsten ikke at sove, til at sove ca 18-20 timer de første mange dage + hun blev meget mere tilfreds. hun sover stadig meget mere end i starten. så jeg vil klart anbefale at i får hende kigget igennem - de gør ikke noget hvis der ikke er noget. Bor du ikke i nærheden af Anita? Så kunne du jo bruge den samme terapeut som hun har så gode erfaringer med.

Del dette indlæg

Annonce ♥

I følge kiropraktoren Mie går ved, kan de den første tid ikke nødvendigvis mærke de har ondt. Jeg kan virkelig ikke huske hvordan hun forklarede det, men det var virkelig logisk, noget med at de nerver ikke er aktiveret eller sådan noget.

Jeg er VIRKELIG glad for at vi kom afsted med Mie, tror vi har sparet os selv for en hel masse. Hun gik fra næsten ikke at sove, til at sove ca 18-20 timer de første mange dage + hun blev meget mere tilfreds. hun sover stadig meget mere end i starten. så jeg vil klart anbefale at i får hende kigget igennem - de gør ikke noget hvis der ikke er noget. Bor du ikke i nærheden af Anita? Så kunne du jo bruge den samme terapeut som hun har så gode erfaringer med.

Det lyder egentlig ganske fornuftigt! Jeg hører Anita ad :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh er total overskudsforladt.. Føler mig overhovedet ikke tilstrækkelig.. :unsure Synes det er hårdt med to børn i de her dage hvor Max har været syg.. Og Mille er virkelig bare så god, men lider under det.. De dage hvor manden har lange vagter (og det er han tit!), får hun meget lidt tid med mig, fordi lillebror skriger eller lign. og jeg bare er træt..

Glæder mig til iaften hvor vi skal til gymnastik og jeg kan få lov at putte og massere hende ved puttetid som jeg plejer! Og så tror jeg snart det er tid til en mor/datter tur.. :gp

:kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sundhedsplejersken har været i dag... Nu ramte Cicilie de 4 kg :glad og hun er vokset ca. 1cm i ugen siden hun blev født.

Nu har jeg været ude og trille med barnevognen en times tid, dejligt.

I morgen har jeg lidt branddåb efter at min mand er startet på arbejde i dag... Jeg skal til tandlæge og have lavet et hul, så den lille dame skal pakkes i barnevognen og så skal vi med bussen indtil byen.

Det tager kun 20 min ved tandlægen så håber at jeg kan få det lavet så hun sover det meste af tiden...plejer jo at kunne få hende til at sove ca. 2 timer midt på dagen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har købt primigi støvler til Carl - mon de er gode nok? Det var dem, der passede hans fod bedst?

Vi synes, de er rigtig fine - der er plads til tæerne, de støtter godt i anklerne og der er en god fleksibel sål. Derudover er de også fint solide, når skosnuderne kravles på og skrabes på scooter osv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Marius var også en 3-4 uger før han begyndte at være vanskelig. Men det har hjulpet og nu sover han noget bedre og skriger MEGET mindre.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har virkelig hygget mig idag. Har gået et par km med en fra mødregruppen ud til resten af flokken og vi har virkelig fået snakket. Det er sådan nogle skønne kvinder :) den ene sundhedsplejerske havde også sagt efter åbent hus at det var en god gruppe, for de kunne jo ikke få et ord indført :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fik slået over på Den lille doktor på prærien, eller hvad den nu hedder, og blev helt rørt over at se en fødsel der var en tv serie værdig.... Og kom til at savne mIn datter der sover til middag.

Tænk at mor rollen vækker så mange store følelser, at jeg nu kan tude til dårlige tv serier, men årh hvor jeh elsker min datter :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har været i babybio og efterfølgende cafe med Silke Elia og en veninde. Super hyggeligt :loveshower og Silke Elia klarede det til perfektion og afleverede desuden den største bonusble til dato :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Marius var også en 3-4 uger før han begyndte at være vanskelig. Men det har hjulpet og nu sover han noget bedre og skriger MEGET mindre.

Så passer det jo godt med, hvornår Silke Elia's problemer startede.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er helt færdig..

Camille har SÅ meget energi.. Og det har mor altså bare IKKE <_< Vi har været i mødregruppe i dag, og kan godt mærke at når hendes lure er i barnevognen når vi går, så får jeg ikke de "pauser" i løbet af dagen.. Mit hoved eksplodere snart tror jeg :rolleyes

Heldigvis kommer Christian hjem om lidt over en time :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så passer det jo godt med, hvornår Silke Elia's problemer startede.

Vi var afsted da hun var 3 uger, altså før problemerne rigtig startede. Men vi var obs pga sugekop fødslen og så tegn på at hun ikke ville se til den ene side og meget lidt søvn.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm... min datter NÆGTER pure at sidde i viklen - har fået en blank afvisning - at sidde i skråstolen og "hjælpe" far med madlavningen vandt stort... det strider mod alt jeg har lært om babyer!!! Det er 4 gang vi forsøger og 4 gang hun skriger indtil hun kommer ud... tror den skal sælges....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm... min datter NÆGTER pure at sidde i viklen - har fået en blank afvisning - at sidde i skråstolen og "hjælpe" far med madlavningen vandt stort... det strider mod alt jeg har lært om babyer!!! Det er 4 gang vi forsøger og 4 gang hun skriger indtil hun kommer ud... tror den skal sælges....

Sofia er heller ikke fan af viklen overhovedet! Jeg har opgivet, og håber i stedet hun accepterer den stokke sele vi fik i dåbsgave

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sofia er heller ikke fan af viklen overhovedet! Jeg har opgivet, og håber i stedet hun accepterer den stokke sele vi fik i dåbsgave

Mie kan fint sidde i baby bjørn selen, den er bare ond ved ryggen og ikke særlig god til hendes ryg og skam ben

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pyhhh ha, lyder ikke rart. Men dejligt der ingenting var.

Puh ha :kram er du ok?

Ja det var ike sjovt. Er ok men følelserne hænger godt nok ude på tøjet :-(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det var ike sjovt. Er ok men følelserne hænger godt nok ude på tøjet :-(

Kan jeg VIRKELIG godt forstå :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

:yay nu er sengene vendt i soveværelset så nu ligger Mie i "lillesengen" ved siden af mig og Anders og jeg har nu hovedet i samme ende! Før stod Mie for enden af sengen, Anders har så den sidste uge lagt med fødderne mod hendes seng mens jeg lå med hovedet den vej :rolleyes men han sov bare så dårligt på den måde, han mente han fik træk(?) og hans fødder ramte muren hele tiden.

Men NU er vi samlet på række alle 3 :loveshower (og sjovt så meget det kan løfte mit humør) - det FØLES bare bedre

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhhhhh, skøn dag! Med en skovtur med hunde og Caroline, for derefter skønt og sjovt besøg af en dejlig veninde, der bare elsker Caroline :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

For hulen - det går ikke at være i sommerhus og så ha besøg af svigere og nevøerne. Lasse sover alt for sent og finder ikke ro før vi går for os selv.

Det gør det jo heller ikk nemmere at jeg er træt og har hovedpine.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fremgang. Silke Elia sover 'allerede' ser det ud til. Nu måtte hun gerne tage 7 timer i streg indtil vi/jeg skal op, så vi kan komme til kranio sekral terapi i morgen formiddag.

Sov godt piger :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

4 timers søvn i streg, det må gerne blive en ny vane hos lille damen :glad :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er trætte i det lille hjem... Valdemar har appetitspring og kræver ofte mad med kun 2 timers mellemrum - også om natten :zzz

Tilgengæld synes jeg ikke, at jeg mærker noget til tigerspring :blink Det synes jeg heller ikke rigtig at vi gjorde ved 8 ugersspringet. :unsure Gad vide, hvor de bliver af, de tigre? :huh

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER