TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Efter en weekend hvor Mie har kunne falde i søvn selv, gerne har ville ligge selv, har ville tage sut er vi i dag tilbage igen med tryghedssøgende baby som sidder klistret til sin mor, vil have brystet i munden og kun vil sove på mig og ellers vågner med hjerteskærende skrig og græder fordi hun ikke ligger på mig.

Åh hvor hurtigt man ellers vænner sig til at nyde friheder såsom toiletbesøg og få noget at spise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skrigebabymedluftimaven.dk :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu må meget overtræt baby godt falde til ro og lade mor og far sove længe ovenpå al dramaet i dag. Trænger til :zzz

Håber hun snart falder til ro- eller allerede er faldet til ro :kram2

Drama i dag :O Det lyder ikke sjovt :( :kram2

Fandt det- puha søde :( Sikke en forskrækkelse :kram2 :kram2 Håber du har det bedre :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter 8 nætter i streg hvor Adam har sovet 20-6, er stimen brudt og jeg har lige været oppe og give ham flaske <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sov nu søde skat :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sov nu søde skat :boo

Desværre samme problem her :( hun er tæsketræt men bliver alligevel ved med at vågne :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liff fik mad kl. 22.15 Ca... var ked med luft i maven men faldt til ro ca. 23.30 og så har hun sovet indtil for en halv time siden! :o (5.30)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe :kram til alle jer med babyer der ikke sover om natten.

Leonora har været eksemplarisk i nat og sovet fra lidt over 22 til 6.30 :O :yay Tiltrængt for os alle efter i går med drama og meget lidt søvn til Leonora fra kl 11.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber hun snart falder til ro- eller allerede er faldet til ro :kram2

Drama i dag :O Det lyder ikke sjovt :( :kram2

Fandt det- puha søde :( Sikke en forskrækkelse :kram2 :kram2 Håber du har det bedre :kiss

Tak for kram, søde

Det var lidt voldsomt, men jeg har det ok. Er glad for manden bliver hjemme i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for en nat :( 

 

Liv ville overhovedet ikke finde ro i går så selvom hun var kommet i seng, kom hun lidt med ned på sofaen for ligesom at starte forfra. Omkring kl. 22 gik jeg op med hende igen og fik hende til at sove, men brugte næsten 45 min før hun fandt rigtig ro. Hun valgte så kun at sove 45 min. og begyndte så forfra med at græde og ikke kunne finde ro :( Det eneste sted hun fandt ro var at lægge med hovedet helt inde mod mig. Det endte med at jeg satte mig til rette i sengen og sad med hende indtil omkring midnat. Der prøvede jeg så at lægge hende mellem os i sengen, men hun begyndte at græde med det samme. Til sidst prøvede jeg at give bryst og hun faldt til ro. Da jeg så ville pakke hende i dynen og sidde med hende igen faldt hun faktisk i søvn. Jeg fik så forsigtigt lagt hende mellem os og lå så ellers med en hånd på hende. Hun vågnede så omkring kl. 4.15 og ville have mad så det fik hun, og heldigvis faldt hun hurtigt til ro. Ronja valgte så at kalde kl. 5.45 og ville faktisk gerne op men det sagde jeg nej til og hun kom ind til os hvor hun så faktisk faldt i søvn igen. Jeg nåede også lige at døse hen, da jeg så fik hendes gips-arm i hovedet <_< Jeg faldt heldigvis i søvn igen, men så vågnede Liv kl. 6.40 og lige efter Ronja. Så var løbet ligesom kørt selvom vi havde aftalt vi ville lægge til kl. 7.15 pga. den dårlige nat. Så typisk! 

 

Nu er jeg mega træt og skal i mødregruppe lige om lidt. Har så meget overvejet at melde fra men trænger også til at komme lidt ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for en nat :( 

 

Liv ville overhovedet ikke finde ro i går så selvom hun var kommet i seng, kom hun lidt med ned på sofaen for ligesom at starte forfra. Omkring kl. 22 gik jeg op med hende igen og fik hende til at sove, men brugte næsten 45 min før hun fandt rigtig ro. Hun valgte så kun at sove 45 min. og begyndte så forfra med at græde og ikke kunne finde ro :( Det eneste sted hun fandt ro var at lægge med hovedet helt inde mod mig. Det endte med at jeg satte mig til rette i sengen og sad med hende indtil omkring midnat. Der prøvede jeg så at lægge hende mellem os i sengen, men hun begyndte at græde med det samme. Til sidst prøvede jeg at give bryst og hun faldt til ro. Da jeg så ville pakke hende i dynen og sidde med hende igen faldt hun faktisk i søvn. Jeg fik så forsigtigt lagt hende mellem os og lå så ellers med en hånd på hende. Hun vågnede så omkring kl. 4.15 og ville have mad så det fik hun, og heldigvis faldt hun hurtigt til ro. Ronja valgte så at kalde kl. 5.45 og ville faktisk gerne op men det sagde jeg nej til og hun kom ind til os hvor hun så faktisk faldt i søvn igen. Jeg nåede også lige at døse hen, da jeg så fik hendes gips-arm i hovedet <_< Jeg faldt heldigvis i søvn igen, men så vågnede Liv kl. 6.40 og lige efter Ronja. Så var løbet ligesom kørt selvom vi havde aftalt vi ville lægge til kl. 7.15 pga. den dårlige nat. Så typisk! 

 

Nu er jeg mega træt og skal i mødregruppe lige om lidt. Har så meget overvejet at melde fra men trænger også til at komme lidt ud...

Øv for en hård nat :kram

Jeg har kun et barn men kender til de dårlige søvnløse nætter.

Der er jeg ikke bleg for at rydde kalenderen den næste dag og fokusere på mig selv.

Hvis ikke for at sove så ihvertfald for at koble helt af.

Skulle have været til babysvømning igår, men vi var begge så trætte ovenpå weekenden, så vi blev hjemme, og selvom jeg ikke fik sovet, så gjorde det en kæmpe forskel.

Men kan sagtens følge gerne at ville afsted.

Håber dagen bliver god uanset hvad du vælger :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for en hård nat :kram

Jeg har kun et barn men kender til de dårlige søvnløse nætter.

Der er jeg ikke bleg for at rydde kalenderen den næste dag og fokusere på mig selv.

Hvis ikke for at sove så ihvertfald for at koble helt af.

Skulle have været til babysvømning igår, men vi var begge så trætte ovenpå weekenden, så vi blev hjemme, og selvom jeg ikke fik sovet, så gjorde det en kæmpe forskel.

Men kan sagtens følge gerne at ville afsted.

Håber dagen bliver god uanset hvad du vælger :kram2

 

Jeg har også indlagt fridag mandag, onsdag og fredag så vi netop kan koble af og lave ingenting hvis det er det der er brug for. Tirsdag og torsdag har vi mødregruppe og babysvømning og weekenden har vi som regel aftaler og vi er alle hjemme, så der er mandag faktisk min og Livs "weekend". ;) 

 

Jeg tager af sted i dag og så kan jeg altid tage tidligt hjem hvis det er :) 

 

Tak for kram :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre samme problem her :( hun er tæsketræt men bliver alligevel ved med at vågne :boo

Det samme her :( Han vågnede med et hyl efter ti minutter søvn igennem hele natten :( mor her er træt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram, søde

Det var lidt voldsomt, men jeg har det ok. Er glad for manden bliver hjemme i dag.

Har jeg misset noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melder mig i klubben med skodnætter :( Malou har egentlig sovet udemærket, men Maja har ikke sovet alverden i nat :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram, søde

Det var lidt voldsomt, men jeg har det ok. Er glad for manden bliver hjemme i dag.

  

Har jeg misset noget?

Hmm... Tænker jeg også :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Tænker jeg også :unsure

Tumlepigen røg akut til op i går pga rester fra moderkagen.

Håber det er ok jeg svarer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler mig meget privilegeret. Vi kender ikke rigtig til dårlige nætter. Asger sov fra 20.30-7.45 med en spisningen. Felix sov fra 20-7. Men det et skønt. Er alene med begge børn og hovedet kører på højtryk. Så er selv træt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tumlepigen røg akut til op i går pga rester fra moderkagen.

Håber det er ok jeg svarer :)

Sikke da noget - det er længe hun har gået med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tumlepigen røg akut til op i går pga rester fra moderkagen.

Håber det er ok jeg svarer :)

Det er helt ok :)

Jeg begyndte pludselig at bløde voldsomt i går ved frokosttid, så måtte ringe 112. Kom med ambulance på Hvidovre og det viste sig, at der var rester fra moderkagen i livmoderen. Det mistænkte de allerede ved fødslen, men jeg troede ikke der var noget nu der næsten er gået 6 uger. Jeg måtte have en udskrabning for at få det sidste ud. Kom hjem i går aftes og har det ok.

Nok om mig i en tråd der handler om babyer ;) :btopic

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler mig meget privilegeret. Vi kender ikke rigtig til dårlige nætter. Asger sov fra 20.30-7.45 med en spisningen. Felix sov fra 20-7. Men det et skønt. Er alene med begge børn og hovedet kører på højtryk. Så er selv træt.

Jeg føler mig også heldig i dag.

Kæmpe :kram til jer andre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for en nat :(

 

Liv ville overhovedet ikke finde ro i går så selvom hun var kommet i seng, kom hun lidt med ned på sofaen for ligesom at starte forfra. Omkring kl. 22 gik jeg op med hende igen og fik hende til at sove, men brugte næsten 45 min før hun fandt rigtig ro. Hun valgte så kun at sove 45 min. og begyndte så forfra med at græde og ikke kunne finde ro :( Det eneste sted hun fandt ro var at lægge med hovedet helt inde mod mig. Det endte med at jeg satte mig til rette i sengen og sad med hende indtil omkring midnat. Der prøvede jeg så at lægge hende mellem os i sengen, men hun begyndte at græde med det samme. Til sidst prøvede jeg at give bryst og hun faldt til ro. Da jeg så ville pakke hende i dynen og sidde med hende igen faldt hun faktisk i søvn. Jeg fik så forsigtigt lagt hende mellem os og lå så ellers med en hånd på hende. Hun vågnede så omkring kl. 4.15 og ville have mad så det fik hun, og heldigvis faldt hun hurtigt til ro. Ronja valgte så at kalde kl. 5.45 og ville faktisk gerne op men det sagde jeg nej til og hun kom ind til os hvor hun så faktisk faldt i søvn igen. Jeg nåede også lige at døse hen, da jeg så fik hendes gips-arm i hovedet <_< Jeg faldt heldigvis i søvn igen, men så vågnede Liv kl. 6.40 og lige efter Ronja. Så var løbet ligesom kørt selvom vi havde aftalt vi ville lægge til kl. 7.15 pga. den dårlige nat. Så typisk! 

 

Nu er jeg mega træt og skal i mødregruppe lige om lidt. Har så meget overvejet at melde fra men trænger også til at komme lidt ud...

 

Øv en hård nat, jeg håber, at Liv snart kommer igennem tigerspringet....

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Mie 7 uger og vi har lige haft besøg af sp. Min "lille" pige er nu 60 cm og 4900 gram - så gun havde taget 500 gram på i løbet af 10 dage og er oppe på sin vægt kurve igen. Lange slanke smukke pige.

Sp var helt tilfreds med hendes trivsel og hvad hun kan.

Der er sket en klar forbedring i hendes sind når hun er vågen, efter jeg supplere med flaske et par gange om dagen hun er glad og tilfreds og smiler og pludre meget og vil gerne lege på aktivitetstæppet.

Hun er blevet bedre til at ville falde i søvn selv - især barnevognen - stillestående er nu et hit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Mie 7 uger og vi har lige haft besøg af sp. Min "lille" pige er nu 60 cm og 4900 gram - så gun havde taget 500 gram på i løbet af 10 dage og er oppe på sin vægt kurve igen. Lange slanke smukke pige.

Sp var helt tilfreds med hendes trivsel og hvad hun kan.

Der er sket en klar forbedring i hendes sind når hun er vågen, efter jeg supplere med flaske et par gange om dagen hun er glad og tilfreds og smiler og pludre meget og vil gerne lege på aktivitetstæppet.

Hun er blevet bedre til at ville falde i søvn selv - især barnevognen - stillestående er nu et hit og sutten begyndte hun at tage imod i lørdags og den er hendes gode ven og giver tryghed det er dejligt at se hun har det bedre og er gladere min lille skat.

Far har det også bedre og er ikke nær så deprimeret og prøver flere ting med hende. Dog er det mig der har hende 98% af tiden ihvertfald.

Jeg selv kan godt mærke at jeg kæmper, hende er jeg virkelig glad for og elsker højt men hold op jeg er ked af det meget af tiden alligevel. Græder hver dag og ofte flere gange om dagen. Kunne godt hører min sp var lidt bekymret. Det er bare hårdt at have alt ansvaret selv og føle man skal gå på æggeskaller konstant omkring sin mand - samtidig med at acceptere og komme videre med skuffelsen over hvordan han har håndteret at blive far.

Åh undskyld min munddiarre havde bare lige brug for luft.

 

Vi er her netop til det, søde!

 

Hold nu op, jeg bliver trist af dit indlæg :( Fordi jeg kan kende mig selv fra sidst i det med ked-af-det-hed og gråd og jeg havde ikke en gang en mand med efterfødselsreaktion. F*ck jeg forstår godt, du synes, det er hårdt!! :kram :kram :kram

 

Dejligt at høre, at Mie er blevet gladere! Er du ok med at give hende flaske som supplement?

 

Ville gerne skrive mere, men Leonora er vågen...

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt ok :)

Jeg begyndte pludselig at bløde voldsomt i går ved frokosttid, så måtte ringe 112. Kom med ambulance på Hvidovre og det viste sig, at der var rester fra moderkagen i livmoderen. Det mistænkte de allerede ved fødslen, men jeg troede ikke der var noget nu der næsten er gået 6 uger. Jeg måtte have en udskrabning for at få det sidste ud. Kom hjem i går aftes og har det ok.

Nok om mig i en tråd der handler om babyer ;) :btopic

  

Godt at du er ok! :kram

Det er da både relevant og passende at skrive om det herinde, det er jo et resultat af din graviditet og fødsel, og ikke noget urelateret til babyer.

Jeg fik selv en udskrabning efter fødslen pga moderkage rester, men det var så allerede 2-3 uger efter, da det blev opdaget pga jeg havde smerter og blev ved at bløde.

Så er Mie 7 uger og vi har lige haft besøg af sp. Min "lille" pige er nu 60 cm og 4900 gram - så gun havde taget 500 gram på i løbet af 10 dage og er oppe på sin vægt kurve igen. Lange slanke smukke pige.

Sp var helt tilfreds med hendes trivsel og hvad hun kan.

Der er sket en klar forbedring i hendes sind når hun er vågen, efter jeg supplere med flaske et par gange om dagen hun er glad og tilfreds og smiler og pludre meget og vil gerne lege på aktivitetstæppet.

Hun er blevet bedre til at ville falde i søvn selv - især barnevognen - stillestående er nu et hit og sutten begyndte hun at tage imod i lørdags og den er hendes gode ven og giver tryghed det er dejligt at se hun har det bedre og er gladere min lille skat.

Far har det også bedre og er ikke nær så deprimeret og prøver flere ting med hende. Dog er det mig der har hende 98% af tiden ihvertfald.

Jeg selv kan godt mærke at jeg kæmper, hende er jeg virkelig glad for og elsker højt men hold op jeg er ked af det meget af tiden alligevel. Græder hver dag og ofte flere gange om dagen. Kunne godt hører min sp var lidt bekymret. Det er bare hårdt at have alt ansvaret selv og føle man skal gå på æggeskaller konstant omkring sin mand - samtidig med at acceptere og komme videre med skuffelsen over hvordan han har håndteret at blive far.

Åh undskyld min munddiarre havde bare lige brug for luft.

Du skal ikke undskylde :kram Det er det forummet og vi er her for.

Dejligt at det så småt er ved at blive bedre med både Mie og din mand. Selvom det stadig er hårdt, er det et skridt videre i den rigtige retning. Din mand skal nok komme efter det efterhånden som Mie bliver ældre :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER