TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Storm elsker også føntørreren.

Vi bruger den ved hvert bleskift og efter bad.

Det er et forsøg værd :kram

:ditto og stadig knap 7 måneder gammel er han fan!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Liff sover nemlig ret meget... hvilket er fint nok!

Men når hun så endelig er vågen efter mad og bleskift, virker hun bare generelt utilfreds!

hun kan ikke ligge vågen for sig selv i mere end 20sek. Så vræler hun som en stukken gris. Er hun på arm, er det sådan nogenlunde ok, men det er kun når hun har sut i munden og bliver holdt!

alle gange hun bliver skiftet og vasket, er med lynets hast, fordi hun skriger så snart hun ligger på puslebordet.

Tænker også at det lyder naturligt at Hun har et større behov for tryghed, fordi hun er præmatur og derfor er sådan noget som pusleri og bad meget voldsomt og utrygt for en lille en, der egentligt stadig skulle have ligget trygt inde i maven. Jeg kan godt forstå hvis det er meget hårdt, men tror det bliver bedre med tiden, hvis I giver hende al den tryghed hun har brug for. Har du en strækvikle? For kunne forestille mig at hun ville befinde sig rigtigt godt stramt bundet på brystet af mor eller far - sådan som du beskriver hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura sov også hele tiden da hun var et par måneder, det er også først nu hvor hun er rundet de 3 måneder at hun begynder at være mere vågen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura sov også hele tiden da hun var et par måneder, det er også først nu hvor hun er rundet de 3 måneder at hun begynder at være mere vågen

 

:ditto med Liv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sådan gået og tænkt...

Hvor meget er/bør spædbørn (0-2mdr) være vågne af gangen, altså i forbindelse med mad, bleskift osv? ved godt at ingen børn er ens, men sådan ca?

 

Her var det 1½ time.

 

Tillykke med terminsdato :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi har en vikle, men har faktisk ikke brugt den endnu :)

som sådan er det ikke noget problem at hun har brug for tryghed, og ja det har helt sikkert niget at gøre med at hun er præmatur.

Så snart hun sover, kan hun nemt flyttes over og sove videre i liften ;) og så har jeg jo hænderne fri.

Var bare nysgerrig, for kan ski ikke huske, hvordan det var med Luna. (Som i øvrigt også er en tryghedsnarkoman på mange punkter)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg gør nu har jeg kogt vand i køleskabet...rører pulver i når han melder sig og så i mikro...

Kan jeg godt røre pulveret i på forhånd uden det skiller osv..?

Mit er færdig, altså kogt, blandet osv. Også flaske :) Nogle gange har mit været ret koldt når jeg har blandet det (altså det kogte vand afkølet) og der kan jeg sagtens blande det, jeg har brugt piskeris når det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi har en vikle, men har faktisk ikke brugt den endnu :)

som sådan er det ikke noget problem at hun har brug for tryghed, og ja det har helt sikkert niget at gøre med at hun er præmatur.

Så snart hun sover, kan hun nemt flyttes over og sove videre i liften ;) og så har jeg jo hænderne fri.

Var bare nysgerrig, for kan ski ikke huske, hvordan det var med Luna. (Som i øvrigt også er en tryghedsnarkoman på mange punkter)

Laura er også tryghedsnarkoman, hun vil ikke falde i søvn, alene i liften, og vi skal være der i mens hun sover med mindre hun ligger i barnevognen, hvor hun gerne vil sove...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i dag fået Mie til at sove i sin barnevogn - mens den holdt stille (på hendes værelse) uden at have været ude og gå OG hun blev lagt vågen deri - hun sov 1 time pg er puttet igen og har pt sovet en halv time. Fremskridt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i dag fået Mie til at sove i sin barnevogn - mens den holdt stille (på hendes værelse) uden at have været ude og gå OG hun blev lagt vågen deri - hun sov 1 time pg er puttet igen og har pt sovet en halv time. Fremskridt

Og haft besøg af alletiders SP som mente Mie ikke havde taget nok på, hvorfor der nu skal suppleres op med en flaske ved sengetid - så kan det tænkes at natteputtekampen også forsvinder.

Og bare generelt fantastisk SP besøg åh det var virkelig noget der hjalp i det lille hjem og er glad for at vide hun kommer igen både den 20/1 og 2/2

Dejligt med fremskridt og godt besøg af SP...;-)

Idag har Tobias tabt sit gode sovehjerte da...han har ikke sovet ret meget i forhold til de sidste dage og tror måske det skyldes han ikke er kommet ud i barnevognen pga vejret...

I morgen putter jeg ham i barnevognen indenfor og håber han så vil sove ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med fremskridt og godt besøg af SP...;-)

Idag har Tobias tabt sit gode sovehjerte da...han har ikke sovet ret meget i forhold til de sidste dage og tror måske det skyldes han ikke er kommet ud i barnevognen pga vejret...

I morgen putter jeg ham i barnevognen indenfor og håber han så vil sove ;-)

Håber han får det gode sovehjerte igen og at Mie genfinder sit. Lille trætte pus mangler også lang sammenhængende lur - ikke nemt når man vågner efter max en time og ikke kan få hende til at falde til ro igen. Er alene pga Anders er på job og aner ikke hvornår jeg også skal få spist og putte mælk ud til hendes nat flaske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var flade af grin. Asger kigger meget alvorligt på mig og siger buh.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var flade af grin. Asger kigger meget alvorligt på mig og siger buh.

 

Haha blev du ikke bange ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha blev du ikke bange ;)

Jo så bange at tårerne trillede. Sad og kiggede meget intenst på ham. Har aldrig set det udtryk før. Og så sagde han buh. I guder hvor jeg grinte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm elsker også føntørreren.

Vi bruger den ved hvert bleskift og efter bad.

Det er et forsøg værd :kram

:ditto med Lise og Simon. Og Lise elsker den stadig som knap 3 år nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo så bange at tårerne trillede. Sad og kiggede meget intenst på ham. Har aldrig set det udtryk før. Og så sagde han buh. I guder hvor jeg grinte.

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var flade af grin. Asger kigger meget alvorligt på mig og siger buh.

 

Haha...de er fantastiske vores små babyer :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så sov dog... min arm falder snart af!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har siddet og vugget Tobias på amme puden det meste af natten. Han er blevet forkølet så nu er jeg spændt på om han har smittet Mads...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det normalt at en baby på 6 måneder allerede er mor-syg?

Liv græder når hun f.eks kommet over til Jonas og i går ville hun ikke have grød da Jonas gav hende og hun græd bare. Da jeg så tog hende ville hun gerne spise og var glad hele tiden.

Jeg synes bare det er tidligt Det starter især fordi jeg også har en på 3,5 år der også er mor-syg <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har siddet og vugget Tobias på amme puden det meste af natten. Han er blevet forkølet så nu er jeg spændt på om han har smittet Mads...

:Kram2 øv med forkølelse!

håber ikke de bliver smittet begge to!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:Kram2 øv med forkølelse!

håber ikke de bliver smittet begge to!

Tak, Mads er desværre også begyndt at lyde snottet, men han er jo lidt større så bliver forhåbentlig ikke så hårdt ramt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, Mads er desværre også begyndt at lyde snottet, men han er jo lidt større så bliver forhåbentlig ikke så hårdt ramt.

Det krydser vi for! ellers er saltvand og næsesuger et must!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det krydser vi for! ellers er saltvand og næsesuger et must!

Vi har gudskelov begge dele. Hurra for at være forberedt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bøvlet en del med vampyrbaby her; hun går helt kold om dagen men har festet og spist meget om natten, men vi har lige haft en god nat med sovende baby fra 02-5:45 og fra kl 7-10 :) og hun er blevet mere rolig, hvor hun før var urolig om natten (også i søvne), så jeg håber vi har fået overstået en periode m lidt mavebøvl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER