Besvaret November 6, 2014 Hehe ja når de vokser så godt så ved man da ihvertfald at de trives :lol håber at Alba snart vokser lidt langsommere, har købt så meget tøj i str 68 som hun næsten ikke har fået brugt, og jeg har ikke helt så meget i str 74! Er jeres børn varme eller kolde børn? Alba er så ofte kold, og jeg prøver ellers virkelig at pakke hende ind, men alligevel har hun ofte sådan lidt blålige hænder og er kold i nakken :unsure den sidste måned har hun haft langærmet uld/bomuld body på under tøjet og tæppe på over dynen om natten, men det er åbenbart ikke nok.. Gad vide hvad jeg skal gøre til vinter når det bliver rigtig koldt :unsure Emil kan sagtens holde varmen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2014 Super dygtig pige jeg har mig. Bortset fra at hun var utrøstelig, mens oldefars begravelse foregik. Så tog hun mindehøjtideligheden i stiv arm trods meget larm og folk roste hende. Mor er stolt. Dejligt :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 6, 2014 Adam er også virkelig varm. Jeg synes det er vildt svært at klæde ham på nu når det er ved at blive koldere, for jeg tænker at jeg burde give ham hue og en ekstra trøje på når jeg ligger ham ud for at sove, men så koger han og får ikke sovet Det er det samme med Emil! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 nogen der ved om man må hsve barnevognen med på messe i bella center? Og hvordan de har det i fht amning? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 Super dygtig pige jeg har mig. Bortset fra at hun var utrøstelig, mens oldefars begravelse foregik. Så tog hun mindehøjtideligheden i stiv arm trods meget larm og folk roste hende. Mor er stolt. Dygtig pige :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2014 Liv vil åbenbart ikke tage flaske mere så nu er det slut med Jonas kan tage en nat en gang imellem og jeg kan tage væk lidt længere tid :( Jeg tror vi prøver en gang mere men jeg tror ikke rigtig på det :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2014 Liv vil åbenbart ikke tage flaske mere så nu er det slut med Jonas kan tage en nat en gang imellem og jeg kan tage væk lidt længere tid :( Jeg tror vi prøver en gang mere men jeg tror ikke rigtig på det :unsure Hvilken str sutter har I på flasken? Tænker bare hvis det stadig er str 1 kan det måske være derfor :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2014 Hvilken str sutter har I på flasken? Tænker bare hvis det stadig er str 1 kan det måske være derfor :) Det er nr 2. Hun prøver ikke engang. Hun lukker ikke munden om den og lægger bare og kigger. Men tak for forslaget :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2014 Laura er gået fuldstændig amok på sin flaske de sidste 2 dage, hun har taget ca. 70-80ml. og så vil hun bare ikke spise mere, og er fuldstændig hysterisk. hun plejer at spise ml. 110-130 pr. måltid. Kan det være et tigerspring, hun er 7 uger og 2 dage, det stresser mig nemlig en del! :klap Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2014 Laura er gået fuldstændig amok på sin flaske de sidste 2 dage, hun har taget ca. 70-80ml. og så vil hun bare ikke spise mere, og er fuldstændig hysterisk. hun plejer at spise ml. 110-130 pr. måltid. Kan det være et tigerspring, hun er 7 uger og 2 dage, det stresser mig nemlig en del! :klap Der lægger et spring ca 7,5 uge efter termin så ja det kan det godt. Prøv evt at hente app'en "vidunderlige uger" så kan du følge med i springene der :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2014 Der lægger et spring ca 7,5 uge efter termin så ja det kan det godt. Prøv evt at hente app'en "vidunderlige uger" så kan du følge med i springene der :) Det er en super god app.Min søn er lige gået igang med det første spring, og det hjælper helt vildt at kunne læse om symptomerne, for vi troede han havde kolik med al den pylren og gråd :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2014 Ja jeg kan da se at Laura ligger lige i et spring, er bare glad for at det startede i weekenden hvor jeg ikke er alene med hende. Vi skal til fødselsdag idag, så er sq spændt på at se hvordan det går. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2014 Puha, en uge tilbage på barsel. Det føles meget mærkeligt. Kommer godt nok til at savne lillefisen når jeg skal være væk fra hende hele dagen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2014 Liv vil åbenbart ikke tage flaske mere så nu er det slut med Jonas kan tage en nat en gang imellem og jeg kan tage væk lidt længere tid :( Jeg tror vi prøver en gang mere men jeg tror ikke rigtig på det :unsure Freja gjorde det samme da hun i en periode ikke havde fået sutteflaske. Men vi prøvede et par gange over de næste dage og så gik det fint. Herefter sørgede vi for at give hende flaske ca en gang om ugen, så hun ikke glemte det igen.Det gjorde heldigvis at der ingen problemer var da der nærmest fra den ene dag til den anden ikke var mere mælk i mine bryster Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2014 Det er nr 2. Hun prøver ikke engang. Hun lukker ikke munden om den og lægger bare og kigger. Men tak for forslaget :) :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 9, 2014 Freja gjorde det samme da hun i en periode ikke havde fået sutteflaske. Men vi prøvede et par gange over de næste dage og så gik det fint. Herefter sørgede vi for at give hende flaske ca en gang om ugen, så hun ikke glemte det igen. Det gjorde heldigvis at der ingen problemer var da der nærmest fra den ene dag til den anden ikke var mere mælk i mine bryster Jeg tror også vi skal have prøvet igen et par gange. I dag har bare været l*rte dag så der blev det ikke til nået. Dejligt at høre nogen lærer det igen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 10, 2014 Lad nu være med at kaste din mælk op Asger. Sidst var vi indlagt i 6 dage. Ih der skal ingenting til at sætte mine nerver på højkant. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 10, 2014 Lad nu være med at kaste din mælk op Asger. Sidst var vi indlagt i 6 dage. Ih der skal ingenting til at sætte mine nerver på højkant. Stakkels Asger :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 10, 2014 Lad nu være med at kaste din mælk op Asger. Sidst var vi indlagt i 6 dage. Ih der skal ingenting til at sætte mine nerver på højkant. :kram2 :kram :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 10, 2014 Lad nu være med at kaste din mælk op Asger. Sidst var vi indlagt i 6 dage. Ih der skal ingenting til at sætte mine nerver på højkant. :kram Åh stakkels jer. Rigtig god bedring med ham. Håber ikke I behøver indlægges igen, men forstår virkelig godt at dine nerver sidder udenpå med jeres historie. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 10, 2014 Hm, Dennis har en kollega der lige er kommet tilbage fra 4 ugers barsel. Det er deres første barn. Nå men efter en uge opgav de amning fordi de troede at deres baby havde forstoppelse, og det er selvfølgelig deres valg, men hold op hvor prikker misundelse til mig :( jeg ville give min højre arm for stadig at amme! Men det der egentlig virkelig får mig til at tænke "hmmm.....", er at kollegaen fortalte Dennis hvordan de gør sutteflasker rene... De skylder dem i varmt vand og så smider dem i mikroovnen - og det er det! :O Dennis prøvede at fortælle kollegaen at det altså ikke var nok, de skal vaskes op og skrubbes med salt! Men kollegaen var totalt højrøvet omkring det, for det havde han da helt styr på, og det er selvfølgelig Dennis, som er far til 2, som ikke ved en dyt! :O Jesus altså! Og så sagde han endda at det da selvfølgelig er vores skyld at Thea er så ofte syg, når vi er så bakterie forskrækkede! :O Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 10, 2014 Hm, Dennis har en kollega der lige er kommet tilbage fra 4 ugers barsel. Det er deres første barn. Nå men efter en uge opgav de amning fordi de troede at deres baby havde forstoppelse, og det er selvfølgelig deres valg, men hold op hvor prikker misundelse til mig :( jeg ville give min højre arm for stadig at amme! Men det der egentlig virkelig får mig til at tænke "hmmm.....", er at kollegaen fortalte Dennis hvordan de gør sutteflasker rene... De skylder dem i varmt vand og så smider dem i mikroovnen - og det er det! :o Dennis prøvede at fortælle kollegaen at det altså ikke var nok, de skal vaskes op og skrubbes med salt! Men kollegaen var totalt højrøvet omkring det, for det havde han da helt styr på, og det er selvfølgelig Dennis, som er far til 2, som ikke ved en dyt! :o Jesus altså! Og så sagde han endda at det da selvfølgelig er vores skyld at Thea er så ofte syg, når vi er så bakterie forskrækkede! :o Dumme arrogante mand! :box Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 10, 2014 Hm, Dennis har en kollega der lige er kommet tilbage fra 4 ugers barsel. Det er deres første barn. Nå men efter en uge opgav de amning fordi de troede at deres baby havde forstoppelse, og det er selvfølgelig deres valg, men hold op hvor prikker misundelse til mig :( jeg ville give min højre arm for stadig at amme! Men det der egentlig virkelig får mig til at tænke "hmmm.....", er at kollegaen fortalte Dennis hvordan de gør sutteflasker rene... De skylder dem i varmt vand og så smider dem i mikroovnen - og det er det! :O Dennis prøvede at fortælle kollegaen at det altså ikke var nok, de skal vaskes op og skrubbes med salt! Men kollegaen var totalt højrøvet omkring det, for det havde han da helt styr på, og det er selvfølgelig Dennis, som er far til 2, som ikke ved en dyt! :O Jesus altså! Og så sagde han endda at det da selvfølgelig er vores skyld at Thea er så ofte syg, når vi er så bakterie forskrækkede! :O Vores bliver altså heller ikke skruppet med salt? Og de bliver også steriliseret i microen? Nu har vi de der mam anti colic flasker som kan skilles, så de rengøres i en skål med sæbevand, skylles og ryger i microen - alt sammen efter foreskrifterne i folderen der var med til flaskerne! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 10, 2014 Vores bliver altså heller ikke skruppet med salt? Og de bliver også steriliseret i microen? Nu har vi de der mam anti colic flasker som kan skilles, så de rengøres i en skål med sæbevand, skylles og ryger i microen - alt sammen efter foreskrifterne i folderen der var med til flaskerne! :ditto til det første - og jeg spurgte endda SP flere gange da vi gik på flasker, om det nu var godt nok. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 10, 2014 Vi bruger også mikroovns sterilisator, det er slet ikke det der er problemet :rolleyes Problemet er, at de slet ikke vasker dem op - OVERHOVEDET! De skyller dem i varmt vand, og det er det.. Og bakterier fra varmt vand bliver ikke dræbt af at blive kogt! De vasker ikke op med børste eller putter dem i opvaksemaskine.. Man ville jo ikke forvente at en tallerken er hel ren og fri for snavs og bakterier, hvis man kun skyller den og så stiller den på plads i skabet bagefter :) Og hvis i kan undgå fedtede belægninger uden salt, så vil jeg meget gerne høre hvad jeres magiske trick er :D Jeg har lige taget et billede af to sutter, som begge lige er kommet ud af opvaskemaskinen. Den til venstre blev vasket med salt før den blev steriliseret sidst, det gjorde den til højre ikke: Den til venstre er helt gennemsigtig, men det er den til højre ikke :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites