TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Hvorfor irriterer det fra i går mig mere i dag end det gjorde i går? - "bedsteforældre - back off!!!" skal vist have gang i nogle "få tankerne på noget andet aktiviteter" - nogen forslag?

(inden i spørger så er der en laaaang forklaring i min mor tråd)

Del dette indlæg

Har en dreng som ikke gider og sove, og som kun vil hænge ved Mutti.. Hmm.. Bliver en lang dag når manden først er hjemme kl 22.30..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor irriterer det fra i går mig mere i dag end det gjorde i går? - "bedsteforældre - back off!!!" skal vist have gang i nogle "få tankerne på noget andet aktiviteter" - nogen forslag?

(inden i spørger så er der en laaaang forklaring i min mor tråd)

Jeg har nogle takkekort fra vores bryllup du gerne må skrive ;) Ej, har du ikke en god bog? En tv-serie/film du kan se? Lave ønskeseddel til Mie?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har nogle takkekort fra vores bryllup du gerne må skrive ;) Ej, har du ikke en god bog? En tv-serie/film du kan se? Lave ønskeseddel til Mie?

Tjoh jeg kunne se en gammel dansk film jeg har haft lyst til at se i laaang tid - lige nu undrer jeg mig over at Mie ikke vågner og er sulten, det er snart 5 timer siden sidste måltid... :blink hun har sovet i snart 3 timer!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super dejlig dag med mg trods en små-sur dreng.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjoh jeg kunne se en gammel dansk film jeg har haft lyst til at se i laaang tid - lige nu undrer jeg mig over at Mie ikke vågner og er sulten, det er snart 5 timer siden sidste måltid... :blink hun har sovet i snart 3 timer!

Nå problemet blev løst, faldt i søvn på sofaen :blush efter amningen og er først lige vågnet, Mie faldt i søvn på puslebordet :blink og sover endnu men hun ligger og prutter for vildt så skal nok snart se til bleen!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Billede?;)

Ville gerne, men har desværre en aftale med farmand om at jeg ikke tager billeder af ham, når han sover :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gad godt at Narius havde 2 forskellige lyde til sult og søvn... Det er sommetider svært hvad han vil...

Der er faktisk et universielt babysprog som alle babyer benytter i starten - det falder så bort hvis de ikke oplever respons på deres behov og så falder det naturligt bort efter nogle måneder, mener det er ved en 4-5 mdrs alderen, men hæng mig ikke lige op på det ;)

Så nu ved jeg ikke om det er for sent med din Marius, når nu han allerede er 1½ mdr, men du kan da prøve at lytte efter det og se om det kan hjælpe dig.

Lise var utrolig tydelig i starten særligt med mad-lyden, bøvs-lyden og prut-lyden, så jeg havde stor gavn af det.

De siger at lydene er nemmest at høre i starten når baby bare brokker sig lidt. Når det først bliver til fuldbyrdet gråd eller skrig kan det nærmest være umuligt at høre forskel.

Mad-lyden har en n-lyd. Det kan være "neh" eller "nah". Bare lyt efter om han starter med et n. Lyden kommer sig af at de sætter tungen op i ganen, som de gør når de sutter - hvilket de begynder at gøre når de er sultne.

Søvn-lyden har lidt en o-lyd, såsom "Owh". Lidt ligesom når man gaber. Kig efter en oval formet mund. Den er lidt sværere synes jeg.

Du kan selv gå ind og søge lidt på det for at høre eksempler på babyer der siger lydene og få uddybet lidt mere omkring det. Der er 5 lyde ialt - sulten, træt, har en bøvs på tværs, skal skide/prutte/ondt i maven og tilsidst generelt ubehag (såsom ligger ubehageligt, har lort i bleen, har det varmt, tøjet kradser osv).

Hende der har "opdaget" fænomenet hedder Priscilla Dunstan og har også været med i Oprah, hvor hun fortalte om det og de testede det på nogle babyer i showet. Der er en del videoer om det på youtube, bare søg på babylanguage og/eller dunstan :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Leger sutteleg med Valdemar.

Det er sådan en sjov lille leg, som knægten har fundet på, der går ud på at han griber efter sutten med munden, og jeg giver ham sutten, så tager han den, jeg siger "dygtiiiiiiiig", og så spytter han den ud stor kraft og griner. Og så starter vi forfra.

:rolleyes :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er faktisk et universielt babysprog som alle babyer benytter i starten - det falder så bort hvis de ikke oplever respons på deres behov og så falder det naturligt bort efter nogle måneder, mener det er ved en 4-5 mdrs alderen, men hæng mig ikke lige op på det ;)

Så nu ved jeg ikke om det er for sent med din Marius, når nu han allerede er 1½ mdr, men du kan da prøve at lytte efter det og se om det kan hjælpe dig.

Lise var utrolig tydelig i starten særligt med mad-lyden, bøvs-lyden og prut-lyden, så jeg havde stor gavn af det.

De siger at lydene er nemmest at høre i starten når baby bare brokker sig lidt. Når det først bliver til fuldbyrdet gråd eller skrig kan det nærmest være umuligt at høre forskel.

Mad-lyden har en n-lyd. Det kan være "neh" eller "nah". Bare lyt efter om han starter med et n. Lyden kommer sig af at de sætter tungen op i ganen, som de gør når de sutter - hvilket de begynder at gøre når de er sultne.

Søvn-lyden har lidt en o-lyd, såsom "Owh". Lidt ligesom når man gaber. Kig efter en oval formet mund. Den er lidt sværere synes jeg.

Du kan selv gå ind og søge lidt på det for at høre eksempler på babyer der siger lydene og få uddybet lidt mere omkring det. Der er 5 lyde ialt - sulten, træt, har en bøvs på tværs, skal skide/prutte/ondt i maven og tilsidst generelt ubehag (såsom ligger ubehageligt, har lort i bleen, har det varmt, tøjet kradser osv).

Hende der har "opdaget" fænomenet hedder Priscilla Dunstan og har også været med i Oprah, hvor hun fortalte om det og de testede det på nogle babyer i showet. Der er en del videoer om det på youtube, bare søg på babylanguage og/eller dunstan :balloons

Ville bare sige, at På et tidspunkt har Unicorn linket til en lille sekvens om det :) Kan bare ikke huske om det er i dette underforum :unsure Vi bruger det også- dog er Melissa klart tydeligst ved mad/bøvse/prutte :) Sovelyden har hun kun brugt når hun er overtræt ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Linket ligger under min egen tråd ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også brugt dunstan babysprog, og det virker ret godt i de fleste tilfælde. Hun er tydelig omkring sult og bøvs, og nogenlunde omkring ondt i maven. Jeg har ikke høre lyden for ubehar endnu, mem henddd træthedslyd lyder ret meget som en miaven :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

sejt - jeg har ikke lige selv læst om Dunstan, men tror jeg har lært hendes lyde - kan i hvert fald se forskel på

- sult - hun lyder som en hest og æder hendes fingre

- prut - hun brummer og æder hendes fingre (her hjælper sutten) - de to lyde kan dog nemt forveksles

- træthed - her bruger jeg mest hendes kropssprog, når øjnene sidder helt oppe i panden er det dog ved at være for sent.

men fandt det her ved at søge på google: http://www.babybusiness.dk/hvorfor-graeder-babyer-laer-at-forstaa-de-5-grundlaeggende-typer-for-graad.html

der er sikkert bedre sider.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv så kom tiderne vist på besøg :unsure hun.græder hjerteskærende når jeg går med hende, men hun SKRIGER når jeg ligger hende... lige nu sover hun, men hvor længe? 4 timers søvn i nat når man ligger de halve timer sammen - jeg er BRUGT!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv så kom tiderne vist på besøg :unsure hun.græder hjerteskærende når jeg går med hende, men hun SKRIGER når jeg ligger hende... lige nu sover hun, men hvor længe? 4 timers søvn i nat når man ligger de halve timer sammen - jeg er BRUGT!

Øv øv. Men kan du så få lagt dig ned og sove sammen med hende :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Frøen har taget 650 g på på 2 uger. Så er der da ikke noget at sige til han har fået lidt Michelin look ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv øv. Men kan du så få lagt dig ned og sove sammen med hende :kram2

Jeg fik 10 min - ved ikke om interval sovning gør mere skade end gavn...

Hun lyder hæs nu, kan manden have smittet hende med ondt i halsen? Jeg har ikke ondt og hun får jo modermælk og bør være dækket ind af mine antistoffer...

Så ved ikke lige helt hvad jeg selv tror.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik 10 min - ved ikke om interval sovning gør mere skade end gavn...

Hun lyder hæs nu, kan manden have smittet hende med ondt i halsen? Jeg har ikke ondt og hun får jo modermælk og bør være dækket ind af mine antistoffer...

Så ved ikke lige helt hvad jeg selv tror.

Mon ikke hun bare har lidt mælk siddende i halsen. De kan jo ikke rømme sig :( Her kan frøen ihvertfald godt pibe lidt engang imellem

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mon ikke hun bare har lidt mælk siddende i halsen. De kan jo ikke rømme sig :( Her kan frøen ihvertfald godt pibe lidt engang imellem

Stemmen kom igen så jo mon ikke - hun virker også langt mere tilpas nu så jeg ved ikke lige helt hvad det er, det kan være ALT!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige taget min vielses ring på :yay :glad :balloon den sidder stadig lidt stram, men den KAN sidde der :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige taget min vielses ring på :yay :glad :balloon den sidder stadig lidt stram, men den KAN sidde der :yay

Nøj hvor er eg misundelig... Tillykke :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

En hård dag i morskabet... nu skal Mie bare finde ud af at sove så vi kan være friske imorgen - hun har sovet omk 3-4 timer i dag halvdelen af tiden i mine arme, en time i barnevognen så jeg har haft en time til at få tøj på og spise - min ryg er smadret og jeg er dødtræt efter den hårde nat også! heldigvis stoppede gråden så er i tvivl om det er tigeren, men ønsker mig min lille mus tilbage!

Del dette indlæg

Annonce ♥

En hård dag i morskabet... nu skal Mie bare finde ud af at sove så vi kan være friske imorgen - hun har sovet omk 3-4 timer i dag halvdelen af tiden i mine arme, en time i barnevognen så jeg har haft en time til at få tøj på og spise - min ryg er smadret og jeg er dødtræt efter den hårde nat også! heldigvis stoppede gråden så er i tvivl om det er tigeren, men ønsker mig min lille mus tilbage!

:kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

IH! Hader hader hader at Camille er begyndt at få trælse aftner :(

De sidste tre aftner, har været FORFÆRDELIGE, med en lille pige der er urolig, og som ikke ved hvad hun vil; Så vil hun have te, så vil hun have mad, så vil hun sidde, så vil hun gåes, så vil hun leges med, så vil hun spise, så vil hun.. ÅH!

Og kan slet ikke få hende til at falde til ro :(

De sidste tre aftner, har hun grædt sig selv i søvn :boo

I går, uden at få nat-flaske, fordi hun bare nægtede... :(

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER