TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Puha :( godt det ikke var mig og et kæmpe kram til dig :)

 

 

Stakkels dig :kram

 

Tak for medfølelsen :kram2

 

Jeg synes stadig det stinker af bæ i hele huset, selvom jeg har luftet ud :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ahhh.. Alene på sofaen! A sover og Theo er oppe ved mormor i nogle timer. :7himmel

 

Argh dit heldige asen :P

Jeg kunne virkelig også godt klare et par timer på sofaen uden bøllebaby til at lave ulykker! :bed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh, jeg er godt nok nervøs for i morgen :unsure

 

Svigermor holder fødselsdag... På fin restaurant... Klokken 19!!! :shooter

Thea plejer at blive puttet klokken 19, såeh.. det skal nok blive spændende <_<

 

Svigermor ved godt at Thea skal sove klokken 19. Vi har prøvet at overtale hende til enten at de kan komme herhjem og vi laver mad/bestiller udefra eller at vi kan komme over til hende lørdag formiddag i stedet. Men hun mener at når det er hendes fødselsdag, så kan det ikke være rigtigt at hun skal tage hensyn til nogen - heller ikke hendes barnebarn :huh Og det er aldeles uacceptabelt hvis vi ikke kommer.

 

Svigermor mener så, at hvis der bliver problemer, så kan JEG jo bare gå udenfor og trille med Thea i barnevognen.. Ikke Dennis, ikke hende, ikke andre.. Kun mig  :klap  Det lyser jo langt væk hvor meget svigermor holder af mig, og hvor meget hun mener jeg er en del af familien :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh, jeg er godt nok nervøs for i morgen :unsure

 

Svigermor holder fødselsdag... På fin restaurant... Klokken 19!!! :shooter

Thea plejer at blive puttet klokken 19, såeh.. det skal nok blive spændende <_<

 

Svigermor ved godt at Thea skal sove klokken 19. Vi har prøvet at overtale hende til enten at de kan komme herhjem og vi laver mad/bestiller udefra eller at vi kan komme over til hende lørdag formiddag i stedet. Men hun mener at når det er hendes fødselsdag, så kan det ikke være rigtigt at hun skal tage hensyn til nogen - heller ikke hendes barnebarn :huh Og det er aldeles uacceptabelt hvis vi ikke kommer.

 

Svigermor mener så, at hvis der bliver problemer, så kan JEG jo bare gå udenfor og trille med Thea i barnevognen.. Ikke Dennis, ikke hende, ikke andre.. Kun mig  :klap  Det lyser jo langt væk hvor meget svigermor holder af mig, og hvor meget hun mener jeg er en del af familien :chin:

Whaaaat :o Den var jeg godt nok ikke gået med til! Jeg var slet ikke taget afsted..

 

Pyh, søde. :kram2 Hvad siger Dennis til alt det??

 

Jeg er godt nok helt mundlam.. Herhjemme kører alt jo efter Theos sengetid, så der er bare ikke noget med at være ude på den tid af dagen. Shit, jeg forstår slet ikke dine svigermor, altså.. :chin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi plejer at gå op med Theo kl. 19 - så får han nattøj på, får børstet tænder (alle to ;)) og får så en flaske før han bliver langt i sengen. Normalt skal man lægge ham ned nogle gange før han falder til ro. Det nytter ikke noget at lægge ham med det samme, han skal lige op i sengen og brænde noget energi af. Men det tager lidt tid, og klokken bliver gerne lidt over 20 før han sover ordenligt og man kan gå ned igen.

 

I går da jeg puttede var jeg nede igen allerede kl. 19.40, og det samme var A i dag :o :o :o

 

I går var jeg slet ikke inde og lægge Theo ned, og A måtte kun gøre det en enkelt gang i dag..

 

Det er jo crazy!!! Det kunne være rart med lidt nemmere putninger, men jeg har en kraftigt skepsis :P

 

Må i øvrigt lige tilføje, at nætterne er liiiiidt trælse igen - bare så nogle af I skønne kvinder ikke bliver alt for provokerede :P Vi er så småt oppe på en håndfuld gange jeg må ind til ham. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fru-Nielsen:

 

Yay, fedt med nemmere putninger. Jeg er bare SÅ glad for at jeg som regel kan putte William ved bare at ligge ham i sengen, og så måske give sut 0-3 gange. Det giver energi til SKOD nætterne ;)

 

De der tænder der, William har jo fået en lille bitte en - børster man tand med tandpasta endnu? Jeg synes det virker sådan lidt voldsomt, men han skal jo ikke have huld i sin allerførste tand vel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fru-Nielsen:

 

Yay, fedt med nemmere putninger. Jeg er bare SÅ glad for at jeg som regel kan putte William ved bare at ligge ham i sengen, og så måske give sut 0-3 gange. Det giver energi til SKOD nætterne ;)

 

De der tænder der, William har jo fået en lille bitte en - børster man tand med tandpasta endnu? Jeg synes det virker sådan lidt voldsomt, men han skal jo ikke have huld i sin allerførste tand vel ;)

Vi fik for noget tid siden en folder fra børnetandplejen i Skive, hvor der stod noget om hvordan og hvorledes. Og de skriver, at det er vigtigt at børste tænder allerede fra første tand. De skriver at det er bedst at barnet ligger ned, og at man holder barnets læber væk for at man bedre kan se osv.

De skriver at man skal bruge tandpasta svarende til barnets lillefinger negl. :)

 

At Theo så ikke vil ligge ned og bestemt ikke vil lade os børste tænderne er så en anden sag :P haha. Han sidder op og får lov til selv at sutte på tandbørsten. Og så kan vi måske lige i et halvt sekund få lov at børste.. Det er ikke optimalt, men det nytter jo heller ikke noget at tvinge ham. :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for besvarelsen søde du. Og nej, jeg tror heller ikke at det er smart at blive uvenner om tandbørstningen nu. William har de sidste mange måneder gumlet på sin tandbørste når vi pusler, så den er i hvert fald ikke fremmed for ham - men han er altså heller ikke vild medgørlig med sådanne ting ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh, jeg er godt nok nervøs for i morgen :unsure

 

Svigermor holder fødselsdag... På fin restaurant... Klokken 19!!! :shooter

Thea plejer at blive puttet klokken 19, såeh.. det skal nok blive spændende <_<

 

Svigermor ved godt at Thea skal sove klokken 19. Vi har prøvet at overtale hende til enten at de kan komme herhjem og vi laver mad/bestiller udefra eller at vi kan komme over til hende lørdag formiddag i stedet. Men hun mener at når det er hendes fødselsdag, så kan det ikke være rigtigt at hun skal tage hensyn til nogen - heller ikke hendes barnebarn :huh Og det er aldeles uacceptabelt hvis vi ikke kommer.

 

Svigermor mener så, at hvis der bliver problemer, så kan JEG jo bare gå udenfor og trille med Thea i barnevognen.. Ikke Dennis, ikke hende, ikke andre.. Kun mig  :klap  Det lyser jo langt væk hvor meget svigermor holder af mig, og hvor meget hun mener jeg er en del af familien :chin:

Oh gee... Hvor mange skal med på den restaurant?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for besvarelsen søde du. Og nej, jeg tror heller ikke at det er smart at blive uvenner om tandbørstningen nu. William har de sidste mange måneder gumlet på sin tandbørste når vi pusler, så den er i hvert fald ikke fremmed for ham - men han er altså heller ikke vild medgørlig med sådanne ting ;)

Theo fik også sin tandbørste for lææææænge siden. :P Ingen vild effekt her. Haha.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Whaaaat :o Den var jeg godt nok ikke gået med til! Jeg var slet ikke taget afsted..

 

Pyh, søde. :kram2 Hvad siger Dennis til alt det??

 

Jeg er godt nok helt mundlam.. Herhjemme kører alt jo efter Theos sengetid, så der er bare ikke noget med at være ude på den tid af dagen. Shit, jeg forstår slet ikke dine svigermor, altså.. :chin

Jeg har virkelig heller ikke lyst til at vi skal med :boo

Der har bare været SÅ meget fnidder med den familie det sidste års tid, så vi tør ikke at melde afbud.. Hvis vi gør det, bliver der drama - BIG TIME! :unsure

 

Dennis er så træt af det hele.. Han er efterhånden derude, hvor han siger at han slet ikke orker at have kontakt til dem mere :unsure

 

Her kører alt normalt også efter Theas dagsrytme. Men det har været et problem lige siden vi fik Thea, at svigerfamilien ikke vil tage hensyn til hende, og de har ingen forståelse for at vi altså skal tage hensyn til Theas behov :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh gee... Hvor mange skal med på den restaurant?

Vi bliver kun 6 incl. Thea.. Men det gør det bare endnu svære, hvis vi bliver nød til at smutte fordi Thea er ked. Så sidder der jo kun tre tilbage :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste lige dit indlæg op for manden som bad mig ønske dig tilykke med din mors 2 års fødselsdag :lol :lol

Kæft hun er barnlig!!! Så kunne hun da måske have foreslået i mødtes tidligere hvis hun absolut vil på restaurant så i kunne nå at spise og så køre hjem til kl 19.

Haha, din mand rammer 100% plet!!! :lol

Ej, men seriøst... Jeg undrer mig virkelig ofte over hvordan en voksen kvinde kan opføre sig, som hun gør.

Et lille eksempel på hvor slemt det er: Sidste år havde Dennis omgangssyge på hendes fødselsdag, så vi meldte afbud. Så lagde hun sig ind i sengen og flæbede hele dagen, og vi fik grimme sms'er fra svigerfar og Dennis's lillesøster om hvor forfærdelige vi var, at vi dog kunne finde på ikke at komme når hun havde fødselsdag!!! :blink

Det burde jeg nok ikke skrive om i åbent forum, men altså.. Så kan hun vel bare opføre sig som et normalt voksent menneske :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo fik også sin tandbørste for lææææænge siden. :P Ingen vild effekt her. Haha.

 

 

Øhem.. Måske skulle vi også begynde at børste Theas tænder :badgirl

Jeg havde slet ikke overhovedet overvejet at hun skulle have børstet tænder :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh min lille pige krabber rundt på gulvet.. Måtte fiske hende ud fra under sofaen et par gange :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha en LORTEDAG for at sige det mildt. Jeg sidder fuldstændig kvæstet i sofaen! Og William kæmper i søvnen, jeg har været inde ved ham 4 gange på en time. Stakkels lille pus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har virkelig heller ikke lyst til at vi skal med :boo

Der har bare været SÅ meget fnidder med den familie det sidste års tid, så vi tør ikke at melde afbud.. Hvis vi gør det, bliver der drama - BIG TIME! :unsure

 

Dennis er så træt af det hele.. Han er efterhånden derude, hvor han siger at han slet ikke orker at have kontakt til dem mere :unsure

 

Her kører alt normalt også efter Theas dagsrytme. Men det har været et problem lige siden vi fik Thea, at svigerfamilien ikke vil tage hensyn til hende, og de har ingen forståelse for at vi altså skal tage hensyn til Theas behov :(

Åhh for hulen :( Det er godt nok træls.. Hvor er det vildt, at det er kommet så vidt, at Dennis måske ikke orker kontakten til dem længere..

 

Hold op hvor er det altså bare ærgerligt, at det skal være sådan! :kram2

 

Øhem.. Måske skulle vi også begynde at børste Theas tænder :badgirl

Jeg havde slet ikke overhovedet overvejet at hun skulle have børstet tænder :oops

Hehe. Man kan ikke tænke på alt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha en LORTEDAG for at sige det mildt. Jeg sidder fuldstændig kvæstet i sofaen! Og William kæmper i søvnen, jeg har været inde ved ham 4 gange på en time. Stakkels lille pus.

Puha øv.. Kæmpe kram til dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der købt Biogaia dråber.. Håber det kan hjælpe lidt på Elliots mavekneb.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver kun 6 incl. Thea.. Men det gør det bare endnu svære, hvis vi bliver nød til at smutte fordi Thea er ked. Så sidder der jo kun tre tilbage :unsure

Aaaaaaaaarmen, så fatter jeg da hat... Jeg kunne bedre forstå, at man ikke ville planlægge et stort selskab efter ét barn...

Men svimse kan så ikke fejre fødselsdag under andre former for at tage en smule hensyn til sit lille (eneste?) barnebarn..? Charmerende kvinde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok op ad bakke med lillemanden søvn lige for tiden. Han vågnede vel 10-15 gange i nat. Og skreg som besat da jeg puttede ham i barnevognen. Han har det ikke nemt for tiden min stakkels dreng, og jeg synes det er så svært at hjælpe ham :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok op ad bakke med lillemanden søvn lige for tiden. Han vågnede vel 10-15 gange i nat. Og skreg som besat da jeg puttede ham i barnevognen. Han har det ikke nemt for tiden min stakkels dreng, og jeg synes det er så svært at hjælpe ham :(

Det er da godt nok træls, søde :( Hvad er problemet, tror du? Tiger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det så???

Ja det er jeg godt nok også nysgerrig efter at høre om!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bah - endnu en skod nat... det har så med få dages undtagelse nu varet i 5 mdr.... bliver det bare aldrig bedre????

Vi har jo også haft skodnætter nærmest altid, men her er det altså blevet bedre. Vi er da gået fra to til tre amninger i løbet af natten plus diverse opvågninger hvor der skulle gives sut, til ingen amning eller flaske om natten og oppe og give sut i gennemsnittet tre gange. I nat fx. kun en enkelt gang. :)

 

Og jeg har ellers været pessimist hele vejen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det så???

 

 

Ja det er jeg godt nok også nysgerrig efter at høre om!!

 

Tak for at i spørger, søde piger :kiss

 

Det gik faktisk overraskende godt!

Thea faldt i søvn i bilen på vej derover, det havde jeg godt nok ikke regnet med :O

Hun sov ca 35-40 minutter og vågnede 5 minutter før vi kørte ind på parkeringspladsen, så hun var ret frisk da vi ankom.

Vi fik spist og Thea fik en bagt kartoffel hun kunne sidde og gnaske i. Og Thea var selvfølgelig lige i sit es, med al den opmærksomhed hun fik :bunny

Ca. klokken 20.15 begyndte hun at gnide sig i øjnene :zzz  så pakkede vi vores ting og vendte snuden hjem ad.. og hun faldt igen i søvn i bilen!

Det var faktisk slet ikke så slemt i går! Svigermor opførte sig pænt og tiden gik hurtigt. Men det er altså ikke noget vi gør en anden gang, det der med at skulle i byen omkring Theas sengetid.

 

Men pyha, Thea sov ikke godt i nat :unsure hun fik vist lidt for meget i går, selvom det kun var lidt over en time vi var der.

Der var mange af de andre gæster på restauranten der liiiiiige skulle hen og sige hej til Thea, ae hende på kinden osv. Og i selve situationen er Thea jo en lille solstråle, hun griner, vinker og charmere.

Men heldigvis virker det til at hun tackler det bedre og bedre jo ældre hun bliver. Der kommer ikke en helt så voldsom reaktion længere, som der gjorde da hun var mindre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER