TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Har en meget morsyg pige i disse dage. Pyhh syntes det er lidt hårdt at være "enlig" mor til 2 en gang imellem.

Del dette indlæg

Så har vi vist overstået tigerspringet!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh :( Camille vågnede lige op med et kæmpe skrig :( Stakkels pige.. Nu hoster hun også en lille smule..

Jeg tænker to ting, når hun vågner med et skrig, og det kan være, at det er svært for hende at få luft, når hun er så forkølet. Det er møgubehageligt. Ligger hun højt,når hun sover?

Det kan også være ørerne, der vågner de også ofte med et skrig, så måske de skulle kigges på, hvis det fortsætter.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker to ting, når hun vågner med et skrig, og det kan være, at det er svært for hende at få luft, når hun er så forkølet. Det er møgubehageligt. Ligger hun højt,når hun sover?

Det kan også være ørerne, der vågner de også ofte med et skrig, så måske de skulle kigges på, hvis det fortsætter.

Hun havde fået saltvandsdråer inden, og der er intet sådan "at se" i næsen..

Ørene.. Er der andre tegn der? :( Er det arveligt? Hendes far døjede UTROLIG meget med ørene da han var baby...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en meget morsyg pige i disse dage. Pyhh syntes det er lidt hårdt at være "enlig" mor til 2 en gang imellem.

Åh ja, sådan er det også her og manden er på job..

Har en overstimuleret og meget træt dreng Idag.. Har været til bazar og senere håbdboldskole med den store - begge gange har jeg måtte vække ham fra en lur.. Og han fik max en halv time da vi var i hallen til håndbold + der var en milliard børn og forældre, i 4 timer.. Ikke noget at sige til han er smadret nu.. Lille pus..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ørene.. Er der andre tegn der? :( Er det arveligt? Hendes far døjede UTROLIG meget med ørene da han var baby...

Hvis hun ikke vil ligge ned og tager sig til ørene.. Og er lydfølsom..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis hun ikke vil ligge ned og tager sig til ørene..

Hun er nok ikke helt gammel nok til at kunne tage sig til ørene..

Hun har både sovet (uden at vågne skrigende op) og været på aktivitetstæppet.. Uden at være påvirket.. Kan det alligevel være ørene?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tænker at det måske kan være det tigerspring er på vej ind i.. Max vågner også med et skrig en gang imellem, men tror simpelthen det er alle de indtryk de får ind, som de måske "drømmer" om..

Men hvis du er bekymret for ørene, så ville jeg få en tid ved ørelægen.. En alm læge kan nemlig ikke se, hvis der ny skulle være væske i ørene..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tænker at det måske kan være det tigerspring er på vej ind i.. Max vågner også med et skrig en gang imellem, men tror simpelthen det er alle de indtryk de får ind, som de måske "drømmer" om..

Men hvis du er bekymret for ørene, så ville jeg få en tid ved ørelægen.. En alm læge kan nemlig ikke se, hvis der ny skulle være væske i ørene..

Tror også det kan være tigerspringet.. Også ER hun jo forkølet: Så det hjælper jo nok heller ikke på hvor pylret hun er...

Kan man bare selv ringe og bestille tid ved en ørelæge? Er det gratis?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hahaha, min mand er sgu sjov med baby nogle gange :P

Vi spiser aftensmad og Brian tager en halv frikadelle og sætter den op til Valdemars næse:

"Se det er en frikadelle. Uhhhh, dufter det godt? Dufter det godt? Ja, mmmmmmmmmmmmm... Frikadeller smager goooooooodt. Meget bedre end mælk, jaaa! Skal du have frikadelle? Skal du have frikadellemælk" osv... :lolhit

Nå men Valdemar morede sig da. Og nu prøver de rigtig lyde af sammen. :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hahaha, min mand er sgu sjov med baby nogle gange :P

Vi spiser aftensmad og Brian tager en halv frikadelle og sætter den op til Valdemars næse:

"Se det er en frikadelle. Uhhhh, dufter det godt? Dufter det godt? Ja, mmmmmmmmmmmmm... Frikadeller smager goooooooodt. Meget bedre end mælk, jaaa! Skal du have frikadelle? Skal du have frikadellemælk" osv... :lolhit

Nå men Valdemar morede sig da. Og nu prøver de rigtig lyde af sammen. :loveshower

:D :lolhit Jeg har en veninde, som helt bestemt mener, at Melissa venter på at smage sine første pomfritter og første is :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

:D :lolhit Jeg har en veninde, som helt bestemt mener, at Melissa venter på at smage sine første pomfritter og første is :rolleyes

Hahaha ja da! Skidt med at de ikke har tænder endnu... Pomfritter skal der til! :lolhit

Brian har en idé om at Valdemar skal dufte til alt (eller i hvert fald meget af) vores mad, og han præsenterer ham for det og fortæller ham om det. Han håber, at det vil gøre ham mindre kræsen senere. Spændende om det virker ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der nogen der ved, hvor man kan få overspillet video fra sd kort til dvd? :help

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror også det kan være tigerspringet.. Også ER hun jo forkølet: Så det hjælper jo nok heller ikke på hvor pylret hun er...

Kan man bare selv ringe og bestille tid ved en ørelæge? Er det gratis?

Ja, man behøver ikke henvisning da lægen mere.. Mille havde væske i ørene dengang hun var lille og det kunne lægen ikke se, så var ved ørelægen derefter og så fik hun dræn.. Siden har hun ikke haft bøvl.. Var selv ørebarn, så tjekker gerne en ekstra gang hvis det skulle være grund til det., men altså hvis hun nu får feber, så kan du godt kontakte alm læge ifht mellemørebetændelse, det kan de godt se og det skal jo bare behandles med det samme..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er ved at dø af grin..

Jeg pusler Camille.. Giver hende lidt pudder på måsen, da jeg kan se hun er begyndende rød..

Da hun har fået ble på, og nattøj på, giver jeg hende til Christian.. Han står og kigger lidt og siger så..

"Hvad gør det der bagepulver egentlig?"

:lolhit :lolhit

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er ved at dø af grin..

Jeg pusler Camille.. Giver hende lidt pudder på måsen, da jeg kan se hun er begyndende rød..

Da hun har fået ble på, og nattøj på, giver jeg hende til Christian.. Han står og kigger lidt og siger så..

:haha :haha :haha :haha

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anna vil bare IKKE sove for tiden :(

I går tog det mig 1½ time selvom hun var stangtræt og i dag startede vi 19:30, fordi hun igen var vildt træt og hun sover stadig ikke. Hun vil IKKE tage flasken og hun har sovet 2x30min siden kl. 11. Jeg HADER, når det er sådan her og der er bare INGEN grund til det. Nu gik det lige så godt :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mht om det er arveligt, så snakkede jeg med min mor i dag, fordi Gry tager sig utroligt meget til ørene, så vi skal helt klart også til en ørelæge. Min mor var ørebarn, jeg var selv ørebarn, og sgu desværre også at Grysen er, så tror godt det kan gå i arv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

I går tog det mig 1½ time selvom hun var stangtræt og i dag startede vi 19:30, fordi hun igen var vildt træt og hun sover stadig ikke. Hun vil IKKE tage flasken og hun har sovet 2x30min siden kl. 11. Jeg HADER, når det er sådan her og der er bare INGEN grund til det. Nu gik det lige så godt :boo

:kram Det lyder godt nok hårdt :( Håber at det snart bliver godt igen :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sidder og kigger videoklip af Valdemar fra fødslen og til nu :kuller

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm.. Max har sovet siden kl 18.30.. Dog lige vågen 20 min.. Mon han vil sove i nat så eller får vi bare en endnu træls nat? Hope not.. Men det har nu også været en lang dag..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh Susanne :kram2

Jeg er ked af at høre i skal kæmpe sådan med søvnen igen! :(

Jeg kom sådan til at tænke på denne tråd, og jeg tror måske det kan være den fase hun er i? Hun har hvert fald samme alder som Marlon havde da han skulle igennem sådan en periode......

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mht om det er arveligt, så snakkede jeg med min mor i dag, fordi Gry tager sig utroligt meget til ørene, så vi skal helt klart også til en ørelæge. Min mor var ørebarn, jeg var selv ørebarn, og sgu desværre også at Grysen er, så tror godt det kan gå i arv.

Selvom hun havde fået saltvandsdråber inden, er det ikke sikkert, de virker, det gør de ikke altid, og man kan ikke "se" noget, hvis det sidder længere oppe og stopper til. De har jo små eustachiske rør, de små, som nemmere stopper til, og det kan også give undertryk i ørerne og væske.

Egen læge kan godt udføre tympanometri, som det hedder, når de måler trykket i ørerne. Prøv at høre ad, om din egen læge kan. Ellers ringer du bare til en ørelæge (der kan være ventetid, så prøv at ringe til flere, indtil der er bid, eller kom på en afbudsliste). Det er gratis, og når man først er inde i deres system er det hurtigere at få en tid næste gang.

Prøv at lægge hende højt, både for ørernes skyld og for at undgå snot, og så måske undgå at have hende for meget med ud. Hun må IKKE ligge vandret og få flaske eller blive ammet (kan ikke lige huske, om du ammer), og hvis du giver flaske, må der ikke komme mere mælk i end til den øverste streg, for så virker ventilen i sutten ikke og der forplantes tryk til barnets ører.

Smalle øregange er arvelig ja, og det giver nemmere ørebøvl.

Hvis det er væske, giver det ikke feber, så det snyder lidt, at man tror, man måske ikke behøver henvende sig ved lægen. Et der mellemørebetændelse, giver det som regel over 38 i feber.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er ved at dø af grin..

Ha ha ha...

Jeg var også ved at dø af grin i dag, er nemlig også gået begyndt på pudder - nå men jeg puttede det på og mens jeg står og holder hendes ben så slår hun en prut - hvilket gav en lille støvsky :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvom hun havde fået saltvandsdråber inden, er det ikke sikkert, de virker, det gør de ikke altid, og man kan ikke "se" noget, hvis det sidder længere oppe og stopper til. De har jo små eustachiske rør, de små, som nemmere stopper til, og det kan også give undertryk i ørerne og væske.

Egen læge kan godt udføre tympanometri, som det hedder, når de måler trykket i ørerne. Prøv at høre ad, om din egen læge kan. Ellers ringer du bare til en ørelæge (der kan være ventetid, så prøv at ringe til flere, indtil der er bid, eller kom på en afbudsliste). Det er gratis, og når man først er inde i deres system er det hurtigere at få en tid næste gang.

Prøv at lægge hende højt, både for ørernes skyld og for at undgå snot, og så måske undgå at have hende for meget med ud. Hun må IKKE ligge vandret og få flaske eller blive ammet (kan ikke lige huske, om du ammer), og hvis du giver flaske, må der ikke komme mere mælk i end til den øverste streg, for så virker ventilen i sutten ikke og der forplantes tryk til barnets ører.

Smalle øregange er arvelig ja, og det giver nemmere ørebøvl.

Hvis det er væske, giver det ikke feber, så det snyder lidt, at man tror, man måske ikke behøver henvende sig ved lægen. Et der mellemørebetændelse, giver det som regel over 38 i feber.

:respekt :gp

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER