TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Hvad skal vi dog finde på?

Kender i ikke det nogle gange, hvor man simpelthen ikke aner hvad man skal få tiden til at gå med med baby? Omvendt så flyver den når han sover :lol

Del dette indlæg

Passer lige nu 2 sovende børn - det er nu meget nemt :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad skal vi dog finde på?

Kender i ikke det nogle gange, hvor man simpelthen ikke aner hvad man skal få tiden til at gå med med baby? Omvendt så flyver den når han sover :lol

Ork jo :P men bare vent om et par måneder er det ikke noget problem, så kan du rende bagefter og rydde op, fjerne ledninger og andet farligt og stoppe dem inden de får væltet et eller andet på gulvet :lolhit udtrykket "be carefull what you wish for" gav lige pludselig mening for mig :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det er lidt vildt vi går og gøre så småt klar til at holde 1 års fødselsdag imorgen :o Blot 4 dage til min baby bliver 1 år :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det er lidt vildt vi går og gøre så småt klar til at holde 1 års fødselsdag imorgen :o Blot 4 dage til min baby bliver 1 år :o

Årh GISP :o - 16 dage til Mie fylder år så :blink

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun vil ikke drikke vand af kop eller flaske - bare for at få mere i hende??? Alternativt kunne man overveje hvis hun ikke vil have rent vand, at tilføje en lille smule sukker til vandet bare for at fange hendes interesse? Det er jeg blevet foreslået af mange - som har fået rådet af deres SP. Aron er bare fuldstændig ligeglad om der er sukker i eller ej... Men det er da forsøget værd?

Ellers bare et :kram Aron havde en lignende periode de første 3 dage vi var på camping - hvor det jo så var 35 grader i vognen og teltet og udenfor sol uden mulighed for skygge...

Nej det vil hun ikke. Har prøvet med både mælk, vand i både kop og flaske. Hun spytter bare ud.

Sukker putter jeg ikke i medmindre hun har forstoppelse.

Freja fik sukker i mælken fra hun var indlagt som 3 mdr gammel og indtil hun stoppede med flaske. Det var et mareridt uden lige med det afvænning, for hun ville jo ikke have det uden.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er nu ikke længere på barsel, men ledig.. Ej hvor er tiden dog blevet af ??

Nyder weekenden inden Ida starter i DP på mandag

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kæmpe succes med grød i dag!! Skålen var total tom :D

Men ammes, det vil han ikke - det er for varmt! Udmalkming og flaske duer heldigvis! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gæt hvem der har lært at klatre op i sofaen :whistling slut med at ha ting i vindueskarmen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og hvad sker der lige for varmen!? Theo er for alvor ramt, og tager lige nu en alt for sen lur. Men han har ikke villet sove før. Det er oven i købet i sin seng han lurer. Det er varmere uden for i vognen end inde..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bor i Tarm, 5 minutters gåtur fra der hvor markedet blev holdt - men jeg er ofte i Herning, så det føles ikke så langt væk :)

Ej hvor sjovt... det er utrolig så mange vi er fra vestjylland herinde... Jeg bor i Faster, så der er jo ikke langt til Tarm... ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er lige hjemvendt fra en uges sommerhusferie i Bork... puha det var hårdt at undvære internet = babyklar en hel uge. Der er godt nok sket meget herinde!

Men hvor er det skønt at være hjemme igen.... og Torben regnede med at skulle hjem og slå en mark (vores græsplæne) men så har mine forældre sandelig været forbi og ordnet have for os, mens vi var væk. De er bare guld værd. Og bliver bare lige nødt til at fortælle det sjoveste min mor sagde. De havde været nødt til at tisse i en spand i carporten - eller det er nok kun min mor, fordi de jo ville gøre det som en overraskelse og derfor ikke havde spurgt efter en husnøgle... :lolhit :lolhit

Jeg ku lige se min mor for mig - sidde og tisse i en spand - og naboen så lige kom forbi....

Gotta love them! :loveshower :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, at det ikke hjælper med aftamed :(

God ide med et ekstra lægebesøg. Så må du slå i bordet og insistere på at de ikke skal spise dig af med dårlige forklaringer. Min læge nægter at høre tale om, at feber kan skyldes tandfrembrud - han undersøger altid rigtig grundigt, hvis der er feber.

Jeg kom til at tænke på om du har forsøgt med at give hende en agurkestav at bide i? Det har super god effekt her, hvor vi også slås (meget) med tænderne i øjeblikket.

Du kan tro, at jeg også kræver at han undersøger hende grundigere på mandag! det kan jo ikke være rigtigt at hun skal plages af feber så ofte :unsure

Vi har forsøgt med aurkestænger, og de første par gange kunne hun godt lide dem - men nu ligner det at hun er ved at kaste op, når hun smager på en :puke

Del dette indlæg

Annonce ♥

uhh, glæder mig som et lille barn til at se Marius' kage imorgen. Håber den er ligeså fin som dåbskagen...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg læste en artikel om brugen af panodil til børn og det tog jeg til mig. Der stod bl.a at der ikke er nogen som helst grund til at børn lider under tandfrembrud og feber. Det er rigtigt at det er feber nedsættende men feber i dig selv "hjælper" ikke, det er bare et symptom. Man skal selvfølgelig vurdere om barnet er generet eller har det så dårligt at det er bedst at de bliver hjulpet igennem, for det ER medicin pg det skal man ikke have for meget af. I dit tilfælde vil jeg vurdere at en enkelt dosis flydende panodil en gang om dagen er helt ok - 6 uger med feber er jo ikke ligefrem noget der hjælper udviklingen.

Hvad det kan være er jeg ikke som sådan i stand til at give et bud på men så sent som igår fortalte vores DP at der er kæmpe forskel på hvordan børn reagerer på tænder hun har haft børn der har været høne syge i flere uger, mens andre bare lige pludselig har et tandsæt :P

Men bortset fra det så ville jeg også banke i bordet og sige at 6 uger med feber vel for pokker berretiger til mindst en blodprøve der tester for infektion og diverse blodtal - det er bedre at gå med livrem og seler!

Jeg har egentlig samme indstilling som dig, og jeg gav også Thea Panodil inden sengetid de første 3-4 gange hun fik feber over 39 grader. Og det hjælper jo virkelig! Når hun får panodil inden sengetid på en "feberdag", så sover hun normalt om natten, men hvis hun ingen panodil får vågner hun mindst én gang i timen og skriger helt hysterisk :( Men hvis hun skal have panodil hver gang hun har feber, så bliver det jo pludselig til en frygtelig masse hun får - og det bryder jeg mig ikke om :unsure

Jeg håber virkelig at det bare er tænderne der driller hende!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Thea formår virkelig at give mig sved på panden! Nu hvor hun kravler rigtigt, så er hun OVERALT, og jeg styrter rundt i pendulfart for at hive hende ud når hun sidder fast under sofaen og redde hende fra at få fingrene i klemme i skabe og skuffer. Pyh, det er altså for varmt til at have en så aktiv baby :8:

Inden hun skulle i seng, skulle hun selvfølgelig også lige nå at lave dagens hidtil vildeste stunt - på hylden under vores sofabord står der en kurv med ca. 500 fyrfadslys i. Den fik hun da lige hevet ud, så der nu ligger stearin spredt ud over hele stuegulvet :bunny så kan mor da bare lære at lade være med at have sådan nogle ting til at stå i børnehøjde :oops

Del dette indlæg

Annonce ♥

Thea formår virkelig at give mig sved på panden! Nu hvor hun kravler rigtigt, så er hun OVERALT, og jeg styrter rundt i pendulfart for at hive hende ud når hun sidder fast under sofaen og redde hende fra at få fingrene i klemme i skabe og skuffer. Pyh, det er altså for varmt til at have en så aktiv baby :8:

Inden hun skulle i seng, skulle hun selvfølgelig også lige nå at lave dagens hidtil vildeste stunt - på hylden under vores sofabord står der en kurv med ca. 500 fyrfadslys i. Den fik hun da lige hevet ud, så der nu ligger stearin spredt ud over hele stuegulvet :bunny så kan mor da bare lære at lade være med at have sådan nogle ting til at stå i børnehøjde :oops

Haha. :D Godt at vide hvad vi har at se frem til :P Theodor kom rigtigt op på knæ og hænder i dag og blev stående lidt :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

LORTE eftermiddag/aften for William der stort set har skreget fra kl 17 til han faldt i søvn kl 21. Han var så træt, men kunne ikke falde til ro, og han kunne ikke lide at vi var ude på besøg, og vi havde ikke en gang barnevognen. Han var bare så ked af det og jeg havde det bare SÅ dårligt med det :( Min stakkels dreng.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er lige hjemvendt fra en uges sommerhusferie i Bork... puha det var hårdt at undvære internet = babyklar en hel uge. Der er godt nok sket meget herinde!

Men hvor er det skønt at være hjemme igen.... og Torben regnede med at skulle hjem og slå en mark (vores græsplæne) men så har mine forældre sandelig været forbi og ordnet have for os, mens vi var væk. De er bare guld værd. Og bliver bare lige nødt til at fortælle det sjoveste min mor sagde. De havde været nødt til at tisse i en spand i carporten - eller det er nok kun min mor, fordi de jo ville gøre det som en overraskelse og derfor ikke havde spurgt efter en husnøgle... :lolhit :lolhit

Jeg ku lige se min mor for mig - sidde og tisse i en spand - og naboen så lige kom forbi....

Gotta love them! :loveshower :loveshower

:lolhit :P

Har i haft en god tur?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det et skide hårdt, når man så har børnesikret i kravle højde, så rejser de sig op og så starter man forfra - efter lidt tid begynder de så at kravle opad og så lige pludselig en dag har de hevet en skammel frem fra gemmerne og sat foran en stol så de kan kravle op og stå op af ryglænet :blink - det MÅ da blive lettere på et tidspunkt :unsure jeg er et nerve vrag efterhånden :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det et skide hårdt, når man så har børnesikret i kravle højde, så rejser de sig op og så starter man forfra - efter lidt tid begynder de så at kravle opad og så lige pludselig en dag har de hevet en skammel frem fra gemmerne og sat foran en stol så de kan kravle op og stå op af ryglænet :blink - det MÅ da blive lettere på et tidspunkt :unsure jeg er et nerve vrag efterhånden :rolleyes

Ja og så når man synes nu er der ved at være lidt ro på begynder de at kravle op i ting. Marius har fundet ud af, at hvis han løfter hynden i sofaen kan han kravle op i den og han kan også selv kravle op på havestolene :rolleyes Så er det dælme tid til at være over ham...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv for en varme. Ida har slet ikke kunne finde ro i nat. :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lolhit :P

Har i haft en god tur?

Tak fordi du spørger Maja - ja, vi havde en rigtig go tur! Vi var lidt spændte på sommerhuset, men det var ganske hyggeligt - lille, men hyggeligt. Og så var der legepladser tæt på... Det var også hyggeligt at gå rundt inde i bork - nede ved havnen er det bare så hyggeligt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad str har du købt? Overvejer om jeg skal gøre det samme når nu det er udsalg mange steder :-)

Vinterjakken har jeg købt i str. 1 år - det er vel en 80? Og midseason jakken i 1 ½ år. Det Danefæ vi har nu, plejer at passe lidt tid før den størrelses alder der står og lidt tid efter også, så jeg håber det kan gå. :) Vinterjakken er den jeg tvivler mest på, men jeg kan jo altid bare sælge den, hvis det er helt skæv med størrelsen. :) Midseason jakken er jo både til forår, sommer og efterår, så mon ikke den nok skal passe på et eller andet tidspunkt. :)

Jeg vil dog ikke vove mig ud i at købe flyverdragt endnu. Det gør jeg når vi skal bruge den, så kan kan prøve den. Og så må jeg jo bare betale fuld pris. :) Men jeg tænker at det er pænt vigtigt at en flyverdragt passer godt! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har Aron endelig trillet bevidst fra mave til ryg :yay :yay Han gjorde det lige 3 gange hehe. Han er dog pænt ligeglad med den anden vej - han gider jo ikke ligge på maven :lol

Yay!! :yay :glad

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER