TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Hold op Marius har hygget sig idag. Vi startede i Herningcentret med frokost på Fry, hvor han spiste nåde sit rugbrød og mors rosiner. Og i eftermiddag har vi været til 2 års fødselsdag, hvor Marius har hygget sig med bedsteforældre, kusiner, fætter og farbrødre :) Dejlig dag :)

Del dette indlæg

Jeg bor i Tarm, 5 minutters gåtur fra der hvor markedet blev holdt - men jeg er ofte i Herning, så det føles ikke så langt væk :)

Ej hvor sjovt, vi er efterhånden ret mange i området! Hvor ofte er du i Herning og i hvilken forbindelse?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kunne ærlig talt bedre lide Arons tidligere natte-rytme med hvor han sov fra 19-3/4.30... Nu vågner han kl 2... og selvom jeg får det samme antal samlede timer om natten, så betyder det altså bare meget hvor langt strækket er - om det er op til 6 timer, og så derefter 1,5 time, eller om det er 3,5 time og så 3,5 time igen...

Det var da noget af et luksusproblem ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige afleveret Marius ved bedstemor og manden er ude at fiske, så nu står den på Anita tid :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige afleveret Marius ved bedstemor og manden er ude at fiske, så nu står den på Anita tid :glad

Lad være med at køre til Silkeborg i dag. En er fuld af cykler ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er vi på tredje dagen med pause fra skemaden.. Sikke en ro det giver! Det gjorde mig bare så ked at han afviste det sådan. :( VI starter først op igen fredag, men jeg frygter det en smule. Jeg håber sådan det bliver bedre, men hvad hvis det ikke gør?? Han har jo snart en alder hvor vi ikke bare kan springe det over længere.. :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er vi på tredje dagen med pause fra skemaden.. Sikke en ro det giver! Det gjorde mig bare så ked at han afviste det sådan. :( VI starter først op igen fredag, men jeg frygter det en smule. Jeg håber sådan det bliver bedre, men hvad hvis det ikke gør?? Han har jo snart en alder hvor vi ikke bare kan springe det over længere.. :(

Har du overvejet BLW?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det skal non gå, der er ikke mange drenge som ikke kan spise en MC.D menu eller bøf når de bliver 15.

Du har helt styr på det, i skal jo lige lære det begge to.

Der er nogle børn som bare ikke er til grød, de springer den mere eller mindre over og hellere vil have hapser.

Men held og lykke

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber du hygger

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram2

Øv at du frygter det, sådan skal det jo ikke være. Jeg er sikker på at det går bedre, men jeg tror at det er vigtigt at i kun spiser derhjemme i et langt stykke tid, og at han er helt frisk, og ikke oversulten, og at du accepterer hvis han bare vil spise 1-2-3 skefulde - det er rigtig fint i starten.

Og husk på: babyer kan leve alene på mors mælk i mange måneder, helt op til 8-9 måneders alderen (og endda længere hvis det virkelig gjalt). Han kommer ikke til at sulte eller mangle noget. Hvis det endelig var.

Men jeg er også sikker på at han bliver en stjerne til at spise! Og som Majs foreslår, så er BLW (baby spiser selv) en rigtig god ide. Måske bare ind til at han får smag for mad. Din mælk er bare alt for god søde ;)

:kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kunne ærlig talt bedre lide Arons tidligere natte-rytme med hvor han sov fra 19-3/4.30... Nu vågner han kl 2... og selvom jeg får det samme antal samlede timer om natten, så betyder det altså bare meget hvor langt strækket er - om det er op til 6 timer, og så derefter 1,5 time, eller om det er 3,5 time og så 3,5 time igen...

Rytmen skal nok ændre sig om et par uger :) og hvem ved hvilken rytme han så får :)

Alma havde en nat hvor hun sov fra kl 20.00 til 7.

For natten efter at være vågen 5 timer fra 19.30 til kl 7.

Jeg har bare valgt at for hver time jeg får af søvn er en succes :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige købt 100 bolde i dag, når William vågner skal vi rigtig tumle med bolde. Tænker at han skal i boldbad :) Det er da ren hygge...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rytmen skal nok ændre sig om et par uger :) og hvem ved hvilken rytme han så får :)

Alma havde en nat hvor hun sov fra kl 20.00 til 7.

For natten efter at være vågen 5 timer fra 19.30 til kl 7.

Jeg har bare valgt at for hver time jeg får af søvn er en succes :)

:ditto til det med rød. Ellers bliver man jo vanvittig ;)

Og du er altså heldig at han kun vågner 1 gang.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har været i banken for at få lavet en børneopsparing og en ungdomskonto :D til Marius. Og sørme om han ikke stod til at selv skulle skrive under på sin ungdomskonto :D Men det gjorde mor her. Men dejligt at få adskilt børnepengene fra vores øvrige økonomi :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tredje tand er nu brudt igennem :toot ingen feber eller ekstra pylret :yay frygtede ellers det værste for hun havde en streng periode for en lille måneds tid siden hvor tanden blev tydelig og hun havde ondt og savlede. Men det ser ud til at det var det. Så mangler vi bare den anden fortand der buler ud nu.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er skam godt klar over at det er et luksusproblem :P Og vil altså lige indskyde at han vågner ikke kun en gang om natten... Han spiser en gang om natten, og 2 x 3,5 time er skam mere undtagelsen end regelen ;) Normalt vågner han senest kl 5.30 og så render jeg ellers i pendulfart og giver sut indtil han er vågen hvilket som regel sker mellem 6.30 og 7.00. (Vågen som i at han har energi til at åbne øjnene, og ikke bare græder indtil mor stopper sutten i munden).

Det er jo nok sådan at alle babyer har deres "fejl". Jeg brokker mig ingenlunde over Arons natlige rutiner (kan godt blive lidt slidt i kanten de nætter hvor jeg er oppe 2 gange i timen hele natten), men tilgengæld sover han meget ustabilt om dagen og kun sjældent mere end 1 time, gerne 3 x 35-45 minutter på en dag, hvor jeg så er inde og give sut et par gange per søvn. Jeg har fx. sjældent mulighed for at nå andet når han sover end enten sove ELLER spise ELLER rydde lidt op ELLER slappe af. Kan fx. ikke spise, og så nå at rydde op. Eller nå at sove og lige spise. Det er enten eller. Altså sådan er livet jo med baby, men med en baby som bliver sur og utilfreds når mor ikke ligger på gulvet sammen med ham og snakker til ham, jamen så er det bare begrænset hvad man når :)

Jeg har på ingen måde negligeret Arons sovevane/ rytme.

Jeg er godt klar over det er hårdt ( jeg mangler selv min søvn og det har jo desværre stået på i et par år)

Jeg håber bare han snart giver dig ro til at blive udhvilet.

Jeg tænker lige højt, Aron græder han meget højt når du giver ham sutten om natten?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gad nok vide hvad der stikker William om natten. Efter midnat kan han kun sove hvis han ligger helt klistret op ad mig, egentligt lidt hyggeligt, men jeg får altså også lidt (mere) ondt i ryggen. Og han vil spise hver anden time.

Det virker lidt som om han skal sikre sig at jeg ikke går. Eller som om der er noget der driller, hans far mener det er tænder - jeg synes det lyder som den klassiske undskyldning.

Men han er super glad hele dagen alligevel. Og ja formiddagslur kan da bare være kl 7:00, fint fint.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der findes simpelthen ikke noget bedre end at sidde på sofaen med sin guldklump puttende ind til sig.

Og så er det lige gået op for mig at jeg kun har 7 dage tilbage alene med min mus, inden han starter i vuggestue. M får nemlig ferie i morgen og 3 uger frem... Årh, det bliver hårdt at skulle undvære denne her sofa-hygge.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Glæder mig til at skulle hente Marius lige om lidt. Dejligt med lidt Anita tid igår, selvom jeg ikke er god til at sidde på min flade bagdel. Og ude at spise med manden igår aftes :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hihi, det var åbenbart meget hårdt at være i bad. Vi nåede kun lige at få bleen på så sov han :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er laaaang tid til sengetid, når Silke Elia står op fra sin middagslur 12.30!!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du overvejet BLW?

Jeg tror ikke på BLW. Ikke i ren form. Og hvis man bare tager lidt af BLW til sig, så synes jeg det er noget pjat at putte et lable på det på den måde. For i min verden er det en selvfølge at baby skal røre ved maden, prøve selv, osv. :)

Theo har fra starten haft fingrene med i både skål og på ske. :)

Det skal non gå, der er ikke mange drenge som ikke kan spise en MC.D menu eller bøf når de bliver 15.

Du har helt styr på det, i skal jo lige lære det begge to.

Der er nogle børn som bare ikke er til grød, de springer den mere eller mindre over og hellere vil have hapser.

Men held og lykke

Haha. Det første har du helt sikkert ret i ;)

Jeg tror bare altid det vil være en smule frustrerende, når det først går godt for så at gå skidt..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nåååå.. Så håber jeg sgu det kører igen! :D Theo spiste en rigtig godt omgang grød til frokost i dag. Kæmpe hit. Han tømte skålen - dog tror jeg kun han reelt åd halvdelen ;) Men ingen utilfredshed på noget tidspunkt.

Har i øvrigt også købt nye skeer - Nuby - efter anbefaling fra et par i min mødregruppe. SUPER gode!

Jeg er fortrøstningsfuld.. :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og og og og... Vi har nu fire gange set Theo kommer op på hænder og knæ :yay Han får ikke røven mega langt op, og det er meget kortvarigt! Men han er godt på vej :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og og og og... Vi har nu fire gange set Theo kommer op på hænder og knæ :yay Han får ikke røven mega langt op, og det er meget kortvarigt! Men han er godt på vej :glad

Hvor er han MEGA SEJ! :respekt :toot :glad

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER