Besvaret September 14, 2012 DET må i :loveshower vi er 3 og der er plads til 12 :blink - så vi blev opfordret til at "sprede budskabet" :hurra Også selv om jeg bor helt herude? Babysalmesang er nemlig næsten slut herude, og så skal jeg køre langt for at være med på et andet hold.... Så kan jeg da lige så godt køre til Herning (eller tjørring eller?) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2012 Er der nogle af jer skønne piger, der kan fortælle mig hvad tegnene på 8 ugers tigerspringet er? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2012 Er der nogle af jer skønne piger, der kan fortælle mig hvad tegnene på 8 ugers tigerspringet er? :) Græder oftere Forlanger at du beskæftiger dig mere med det Mister appetitten Er tydeligt mere ængestelig overfor fremmede Er mere omklamrende Sover dårligt Sutter på tommelfinger (oftere end før) Herhjemme har vi mest bemærket at Valdemar pludselig blev meget bedre til at tage sutten, og begyndte at sutte MEGET på fingre, og at han blev mere interesseret i sit legetøj :balloon Og så var han måske en lille smule pylret og mere følsom overfor lys/lyde lige i starten, men generelt har 8-ugers springet været MEGET mildere herhjemme end 4-ugers springer var - hvis jeg ikke havde "vidunderlige uger" er jeg ikke sikker på, at jeg ville have opdaget det :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2012 Brentan gel er den gele hun skal have i munden mod trøske - noget væmmeligt klistret stads der smager af sukker og lidt citron, og som hun skal have i ret voldsomme mængder efter et måltid 4 gange i døgnet (hader medicin til de små - men alternativet er værre og det VIRKER) Det lyder ulækkert, men hvis det virker, så er det jo det vigtigste :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2012 Græder oftere Forlanger at du beskæftiger dig mere med det Mister appetitten Er tydeligt mere ængestelig overfor fremmede Er mere omklamrende Sover dårligt Sutter på tommelfinger (oftere end før) Herhjemme har vi mest bemærket at Valdemar pludselig blev meget bedre til at tage sutten, og begyndte at sutte MEGET på fingre, og at han blev mere interesseret i sit legetøj :balloon Og så var han måske en lille smule pylret og mere følsom overfor lys/lyde lige i starten, men generelt har 8-ugers springet været MEGET mildere herhjemme end 4-ugers springer var - hvis jeg ikke havde "vidunderlige uger" er jeg ikke sikker på, at jeg ville have opdaget det :rolleyes Okay, fordi hun havde faktisk to nætter hvor hun sov 7 timer i træk.Ellers plejer hun at tage 5 timer i træk. Men nu har hun de sidste 2 nætter vågnet hver tredje time, og har ENORMT svært ved at falde i søvn igen <_< Har været vågen 1½ times tid om natten. Synes også hun har været lidt pylret. Men det er sgu svært, der er stadig ikke 2 dage der er ens herhjemme. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2012 Det er så fantastisk at Laura hele tiden ruller fra ryg til mave helt selv :loveshower Kan ikke lade være med at blive glad når jeg kigger ned på legetæppet og så ligger hun igen på maven :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2012 Er ved på andendagen, at lære Anna at falde i søvn selv, alene i sin seng i sit eget værelse. I går tog det en time og det endte faktisk med hun alligevel faldt i søvn i min arm, da hun lige tog det sidste i flasken <_< I dag er der nu gået 50min, hun HAR allerede tømt flasken og VAR egentlig faldet i søvn, men nu er hun vågen igen. Hun er ikke ked af det eller sur, men sidder bare inde i sin seng. Jeg ved sgu ikke om jeg tror på, at hun nogensinde vil falde i søvn selv... Hun er jo ikke bange eller vred og hun ER træt, men frygter, at hun simpelthen ikke kan finde ud af at lukke af og lukke øjnene :unsure :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2012 Hvordan fik i håndtrykket flot. Lillemanden ville ikke rigtig strække fingrene så det blev noget værre halløj Det var heller ikke så nemt. Første aftryk lykkes første gang, men andet og tredje aftryk måtte vi gøre om nogen gange. Jeg gjorde det at jeg strakte hendes fingre ud og trykkede hendes håndflade imod min håndflade for at holde fingrene udstrakte. Min mand holdte hende, så jeg havde begge mine hænder fri. Så lagde jeg min hånd med hendes ovenpå ned på trylledejen og prøvede så at få min egen hånd ud fra under hendes så jeg kunne lægge hendes hånd fladt på trylledejen. Og så trykkede jeg den ellers ned med min nu frie hånd. Det var nødvendigt at trykke hver enkelt finger ned for sig - og så skulle det gøres ret hurtigt, da hun ellers begyndte at krumme hånden igen for at "gribe" fat i dejen. De sidste 2 aftryk der stikker fingrene sådan ud af billedet fordi hun alligevel nåede at krumme hånden lidt :rolleyes men det ser meget fedt ud. Fingerspidserne er bare meget skrøbelige når man så piller trylledejen af, så man skal være meget forsigtig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2012 Lise har fået feber, så hun har bare været så ked hele dagen :( er endelig faldet i søvn, så håber meget at hun sover i nat og ikke vågner pga feberen. Igår nat vågnede hun grædende og var ikke til at trøste igen hele 4 gange (og hun har ellers altid sovet igennem) :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2012 Er kommet en del længere i det nye hus. Weee, snart kan vi flytte :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2012 Lise har fået feber, så hun har bare været så ked hele dagen :( er endelig faldet i søvn, så håber meget at hun sover i nat og ikke vågner pga feberen. Igår nat vågnede hun grædende og var ikke til at trøste igen hele 4 gange (og hun har ellers altid sovet igennem) :( :kram Camille er også syg :( det er så synd for de små.. :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 14, 2012 :kram Camille er også syg :( det er så synd for de små.. :kram Virkeligt synd :( Jeg ville bare sådan ønske jeg kunne overføre de små baktusser eller vira hun er blevet syg af til mig selv, så jeg var syg istedet for hende. Føler mig så hjælpeløs - kan bare trøste og intet andet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2012 Wow :blink gik i seng kl 24, fik prinsessen til at sove og vågnede nu, næsten 4,5 timer senere, og hun var ikke engang ked af det lå bare og grøffede - men nøj hun er sulten - der er sug i det barn (av min babs). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2012 Hmm.. Måske jeg snart skal forsøge mig med vælling.. Han vågner stadig hver 2-3 time om nattten.. Øv når vi nu havde så god en start.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2012 Øj, hvor prinsessen altså er snottet.. Heldigvis i godt humør, det må gerne fortsætte sådan! Hun vågnede ikke i nat, så det var jo dejligt :biglove Har det skidt, bare ved tanken om hvordan det må føles at vågne op, alene om natten og være syg og ked af det :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2012 Hvornår er der risiko for det første tigerspring? ( vi er tilmeldt e-springs vækkeuret men har ingen mail fået) - hun er 4 uger fra fødslen i dag men 5,5 fra terminsdatoen. Mie græd mere end hun nogensinde har gjort før her fra morgenen af - det virkede ikke som ondt i maven, det var ikke bleen og hun HAVDE lige spist. Jeg fik svøbt og sunget hende til ro men det tog næsten en halv time, og hver gang hun kom lidt til bevidsthed græd hun, slap jeg hende græd hun også og ikke engang Anders kunne trøste - så hun har lagt i mine arme den sidste halvanden time og sovet med mine læber på hendes pande (før ellers græd hun) - jeg kunne heldigvis selv få lidt søvn da vi begge lå ned. Det er bare meget atypisk Mie - hun kan blive overtræt og få en tur engang imellem, men det her var SLET ikke det samme. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2012 Hvornår er der risiko for det første tigerspring? ( vi er tilmeldt e-springs vækkeuret men har ingen mail fået) - hun er 4 uger fra fødslen i dag men 5,5 fra terminsdatoen. Mie græd mere end hun nogensinde har gjort før her fra morgenen af - det virkede ikke som ondt i maven, det var ikke bleen og hun HAVDE lige spist. Jeg fik svøbt og sunget hende til ro men det tog næsten en halv time, og hver gang hun kom lidt til bevidsthed græd hun, slap jeg hende græd hun også og ikke engang Anders kunne trøste - så hun har lagt i mine arme den sidste halvanden time og sovet med mine læber på hendes pande (før ellers græd hun) - jeg kunne heldigvis selv få lidt søvn da vi begge lå ned. Det er bare meget atypisk Mie - hun kan blive overtræt og få en tur engang imellem, men det her var SLET ikke det samme. Det skulle gerne ligge omkring 5 uger, så de er nok det, der spøger. :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2012 Det skulle gerne ligge omkring 5 uger, så de er nok det, der spøger. :kram2 Hmm... så må jeg hellere få læst "vidunderlige uger" :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2012 Ved ikke om I allesammen er på forummet "Babyudstyr, børneudstyr & produkter", men har lige oprettet denne tråd, hvor jeg spørger om hjælp til hvordan man bedst rengører brugte ting: Ville være meget glad for de råd I nu måtte have, sådan at tingene kan komme i brug hurtigst muligt :lovebk Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2012 :boo Christian skulle have Camille i bæreseln, men "glemte" at vi ikke har særlig højt til loften.. Så BANG, Camille lige op i loften - som er beton :( Nø'j, hvor hun græd :boo Og det gjorde jeg også.. Christian tog det HELDIGVIS helt køligt, og kunne sagtens berolige hende.. Men puha :( Skal vi være opmærksom på noget? Det var virkelig et ordentlig gok :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2012 :boo Christian skulle have Camille i bæreseln, men "glemte" at vi ikke har særlig højt til loften.. Så BANG, Camille lige op i loften - som er beton :( Nø'j, hvor hun græd :boo Og det gjorde jeg også.. Christian tog det HELDIGVIS helt køligt, og kunne sagtens berolige hende.. Men puha :( Skal vi være opmærksom på noget? Det var virkelig et ordentlig gok :( :kram puha, det er aldrig sjovt. Har skrevet i den anden tråd du har startet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2012 Hjemvendt fra en dag på camping pladsen med mine forældre - elsker at de nyder mit barn så meget - hader at de har glemt hvad det vil sige med et spædbarn! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2012 Hjemvendt fra en dag på camping pladsen med mine forældre - elsker at de nyder mit barn så meget - hader at de har glemt hvad det vil sige med et spædbarn! Altså, der burde være noget der hed "bedsteforældre-kursus" så de kunne lære hvordan de skal gebærde sig overfor sådan en lille en, og ikke mindst overfor de nybagte forældre <_< Men :biglove For at de er så glade for Mie..... Hun er også bare en vidunderlig lille pige :wub Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2012 Puha.... Så er der barnedåb i morgen. Synes ikke helt jeg er klar, men det er også svært at være perfektionist med 2 små rollinger i huset :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 15, 2012 Hvordan er det lige man får gået med hunden, når lillemusen er gået i seng for natten, og manden er på fyn? Tør ikke tage chancen og håbe på, at hun ikke vågner, men hvis hun sover som hun plejer, så vågner hun først ved 2-3-tiden, og det er altså liiiidt sent at tage hende med ud at gå med hunden. Men den stakkels hund skal jo ned og tisse :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites