TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Hold da op Mette - du giver den gas :respekt

Jeg udfylder Mine første år, men kan ikke en gang finde overskud til at skrive i Babykaldeneren også :badgirl

Den er altså også MEGET omfattende, Mine første år! :o Tvivler på, at jeg får udfyldt ALT i den, men jeg har da fået udfyldt meget. :)

Det er også tit det første, jeg springer på, når Valdemar sover :whistling Jeg eeeeeeeeeeeeeelsker minde-tam-tam! :7himmel

Del dette indlæg

Uh, jeg har fået endnu en "barnets bog"-bog i barselsgave idag. :loveshower

Men jeg får FILEME travlt, hvis jeg skal udfylde lige så meget til nr. 2, som jeg har/har tænkt mig at lave til Valdemar:

- Mine første år (ret omfattende)

- Mit første år (mindre omfattende, men dog stadig en fyldig bog)

- Mindekasse

- Krydser i "Vidunderlige uger"

- Noter og dagbog i "Babykalenderen"

- Fotoalbum med fremkaldte billeder fra den første tid

- Fotobog med billeder fra dåben

Men jeg elsker mine/hans mindeting :7himmel

Det var da helt vildt! :D ville ønske jeg havde overskuddet til alt det, for synes også det er enormt hyggeligt at have og kigge i senere! Jeg kan bare ikke tage mig sammen til at gøre det :rolleyes

Det eneste jeg har indtil videre er en masse billeder, min fødselsberetning og så har vi lavet gips aftryk af hånd/fod og aftryk af fødder på et lærred, som jeg har malet en fin baggrund på først. Jeg kunne ikke engang finde overskuddet til at starte en mor-tråd i begyndelsen og nu synes jeg ligesom det løb er kørt :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den er altså også MEGET omfattende, Mine første år! :o Tvivler på, at jeg får udfyldt ALT i den, men jeg har da fået udfyldt meget. :)

Det er også tit det første, jeg springer på, når Valdemar sover :whistling Jeg eeeeeeeeeeeeeelsker minde-tam-tam! :7himmel

Jeg falder som regel sammen i sofaen når hun sover.. :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var da helt vildt! :D ville ønske jeg havde overskuddet til alt det, for synes også det er enormt hyggeligt at have og kigge i senere! Jeg kan bare ikke tage mig sammen til at gøre det :rolleyes

Det eneste jeg har indtil videre er en masse billeder, min fødselsberetning og så har vi lavet gips aftryk af hånd/fod og aftryk af fødder på et lærred, som jeg har malet en fin baggrund på først. Jeg kunne ikke engang finde overskuddet til at starte en mor-tråd i begyndelsen og nu synes jeg ligesom det løb er kørt :P

Det er da aldrig for sent med en mor-tråd ;) (Men din billedtråd er nu også skøn! :biglove )

Jeg får faktisk pt ikke kigget så meget tilbage på det jeg skriver. Jeg kommer så til gengæld nogle gange til at prakke det på besøgende, om de har lyst til at læse det :badgirl (kan faktisk ikke finde ud af om den slags er hyggeligt for andre at læse, eller om de bare siger ja af høflighed :blush)

Og uh, jeg vil også have lavet aftryk af Valdemars hånd og fod!!! Planlægger lidt at det skal være en bronzeafstøbning (det har min storebror nemlig fået i dåbsgave af vores mor til sine børn, så det håber jeg lidt at vi også får til Valdemar ;)) som skal laves når han er præcis 6 mdr gammel. - Og så håber jeg på også at kunne lave bronzeafstøbning af mine kommende børns hånd og fod når de er 6 mdr gamle :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg falder som regel sammen i sofaen når hun sover.. :rolleyes

Det gør jeg også tit (f.eks. nu :whistling ) Men når jeg så ligger på sofaen så skriver jeg nogle gange en "kladde" til de store afsnit af Mine første år på computeren (Argh, det lyder vist godt nok lidt overdrevet at jeg ligefrem skriver kladde, men jeg synes det er svært bare at gribe kuglepennen og skrive, når det er de store felter som f.eks. "hvordan var graviditeten" eller "hvordan var fødslen" :blush)

Og bare rolig, nogle gange sover jeg også bare ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan fik i håndtrykket flot. Lillemanden ville ikke rigtig strække fingrene så det blev noget værre halløj

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da aldrig for sent med en mor-tråd ;) (Men din billedtråd er nu også skøn! :biglove )

Jeg får faktisk pt ikke kigget så meget tilbage på det jeg skriver. Jeg kommer så til gengæld nogle gange til at prakke det på besøgende, om de har lyst til at læse det :badgirl (kan faktisk ikke finde ud af om den slags er hyggeligt for andre at læse, eller om de bare siger ja af høflighed :blush)

Og uh, jeg vil også have lavet aftryk af Valdemars hånd og fod!!! Planlægger lidt at det skal være en bronzeafstøbning (det har min storebror nemlig fået i dåbsgave af vores mor til sine børn, så det håber jeg lidt at vi også får til Valdemar ;)) som skal laves når han er præcis 6 mdr gammel. - Og så håber jeg på også at kunne lave bronzeafstøbning af mine kommende børns hånd og fod når de er 6 mdr gamle :biglove

Hvor og hvordan får man det? Og ved du hvad sådan noget koster? Lyder spændende :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var 2. Gang i nat, Camille vågnede op med et ulykkeligt skrig :( det virker som om hun et øjeblik ikke kan få luft?! Hun har ingen feber, men hun virker en lillebitte smule snottet.. :( stakkels pige..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var 2. Gang i nat, Camille vågnede op med et ulykkeligt skrig :( det virker som om hun et øjeblik ikke kan få luft?! Hun har ingen feber, men hun virker en lillebitte smule snottet.. :( stakkels pige..

Ej øv. Stakkels pige. Og stakkels dig. Det må da være noget af en forskrækkelse at blive vækket på den måde :wacko

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor og hvordan får man det? Og ved du hvad sådan noget koster? Lyder spændende :D

Min svigerinde har fået lavet det til sine to børn her: http://www.cs-design.dk/babysaet.htm

Det er SÅ fint, og skulle være mere holdbart end f.eks. gips (hvis det nu røg på gulvet f.eks. ;)) Det er noget med, at man laver aftrykket i trylledej og sender til dem, og så støber de aftrykket. Det er så lidt pricey = 890 kr. Men en oplagt dåbsgave, hvis man f.eks. har forældre, der godt vil give en lidt dyrere gave ;)

Puha, hvor væmmeligt :kram Kan det være mareridt? Jeg tænker ikke, at hun decideret ikke kan få luft, hvis hun "bare" er en lillebitte smule snottet - men hvis du er bange for at hun ikke kan få vejret, så kan du købe pipetter med saltvandsdråber på apoteket til ca. en halvtredser. De er helt uskadelige og løsner for evt. slim :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Startede dagen med en halvt sovende, halvt smilende og meget pruttende lille Valdemar på maven, mens vi puttede under hans dyne med Bamse og Kylling dynebetræk. Jeg elsker at være mor :7himmel

Del dette indlæg

Annonce ♥

Startede dagen med en halvt sovende, halvt smilende og meget pruttende lille Valdemar på maven, mens vi puttede under hans dyne med Bamse og Kylling dynebetræk. Jeg elsker at være mor :7himmel

Det er bare det der gør at alle de søvnløse nætter er det værd

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mie gylpede/kastede op i nat, og hun gylper eller ALDRIG - hun fik mad og så tog jeg hende op og skiftede og gav brentangel for det passede med 6 timer siden sidst, lagde hende i hængevuggen og gik ud og skoldede suttebrikken. da jeg kom ind i stuen 2 min senere for at tage hende op var hun pladsk våd på ærmet, tænkte "så for søren du har vist gylpet" men da jeg løftede hende var der SÅ meget at jeg blev helt nervøs for hende en klat på 20x30 cm + det på ærmet og så var hendes hoved smurt ind i hvidt slim og det var helt ind i øret på hende. MEN pigebarnet var ikke ked af det - irriteret, men ikke ked, så går ud fra at jeg enten ikke har bøvset hende godt nok, at hun for en gang skyld har fået for meget mælk eller at brentangelen har udløst det :unsure.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mie gylpede/kastede op i nat, og hun gylper eller ALDRIG - hun fik mad og så tog jeg hende op og skiftede og gav brentangel for det passede med 6 timer siden sidst, lagde hende i hængevuggen og gik ud og skoldede suttebrikken. da jeg kom ind i stuen 2 min senere for at tage hende op var hun pladsk våd på ærmet, tænkte "så for søren du har vist gylpet" men da jeg løftede hende var der SÅ meget at jeg blev helt nervøs for hende en klat på 20x30 cm + det på ærmet og så var hendes hoved smurt ind i hvidt slim og det var helt ind i øret på hende. MEN pigebarnet var ikke ked af det - irriteret, men ikke ked, så går ud fra at jeg enten ikke har bøvset hende godt nok, at hun for en gang skyld har fået for meget mælk eller at brentangelen har udløst det :unsure.

:kram Jeg har prøvet det samme med Valdemar (dog uden bretangel - hvad er det? :)). Det er ikke spor rart når de MEGA gylper, men jeg har fået at vide af både læge og SP at det ikke er farligt overhovedet. De kan godt hoste lidt, men de kan ikke blive kvalt i det, og det er kun et problem, hvis de gylper så meget at de ikke tager på (og det holder SP jo øje med). Men det ser voldsomt ud :kram2

Jeg har ikke lige luret, hvad der tricker det herhjemme, men min læge siger, at det godt kan ske fordi de ikke er blevet bøvset nok af. :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fejltolkede Marius fuldstændig. Han er så svær at tolke når han er total ulykkelig. Så proppede en flaske i maven på ham. Men drengen var jo træt og sover i mine arme nu...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stakkels min prinsesse.. Hun er SÅ smadret.. Hun har nu sovet 2 timer.. Normalt sover hun aldrig mere end 45 min.. Hård nat for os alle 3.. Godt Christian har fri i dag :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm er det ikke underligt, at babyenheden af min babyalarm er meget længere tid om at blive opladet end voksenenheden?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en træt lille mus der ligger på mit bryst og har sovet i næsten en time nu - det trænger han vidst også til :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gry har taget sig en 3 timers formiddagslur i dag, så nu klat sover hun helt sikkert resten af dagen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anna har sovet sæsonens første lur i Duni´en i barnevognen. Elsker den og synes det er lidt hyggeligt, at det er tid til den igen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en overtræt lillemand med ondt i maven :( Intet hjælper og mor her har virkelig brug for en lur

Del dette indlæg

Annonce ♥

hjemvendt fra baby salmesang - Mie er igen den yngste, men hun syntes det var SKØNT at vi sang og hun lyttede vældig til klaveret og smilede og sagde hendes små lyde - så det var en succes.

At moren syntes at organisten er liiidt tør og og gammeldags og syntes det er en smule fjollet at danse til salmer (man ikke kender - så det kun er organisten der synger) er en anden sag - vi er kun 3 på holdet, det er super ærgeligt og gør det hele lidt mere akavet!

Men vi fik en rundtur i kirken der er super fed og jeg er rigtig glad for at Mie skal døbes der. Kan også godt li at hun nu bliver kendt med omgivelserne, lyset og lydene og forbinder det med noget sjovt og hyggeligt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram Jeg har prøvet det samme med Valdemar (dog uden bretangel - hvad er det? :)). Det er ikke spor rart når de MEGA gylper, men jeg har fået at vide af både læge og SP at det ikke er farligt overhovedet. De kan godt hoste lidt, men de kan ikke blive kvalt i det, og det er kun et problem, hvis de gylper så meget at de ikke tager på (og det holder SP jo øje med). Men det ser voldsomt ud :kram2

Jeg har ikke lige luret, hvad der tricker det herhjemme, men min læge siger, at det godt kan ske fordi de ikke er blevet bøvset nok af. :goodluck

Brentan gel er den gele hun skal have i munden mod trøske - noget væmmeligt klistret stads der smager af sukker og lidt citron, og som hun skal have i ret voldsomme mængder efter et måltid 4 gange i døgnet (hader medicin til de små - men alternativet er værre og det VIRKER)

Del dette indlæg

Annonce ♥

hjemvendt fra baby salmesang - Mie er igen den yngste, men hun syntes det var SKØNT at vi sang og hun lyttede vældig til klaveret og smilede og sagde hendes små lyde - så det var en succes.

At moren syntes at organisten er liiidt tør og og gammeldags og syntes det er en smule fjollet at danse til salmer (man ikke kender - så det kun er organisten der synger) er en anden sag - vi er kun 3 på holdet, det er super ærgeligt og gør det hele lidt mere akavet!

Men vi fik en rundtur i kirken der er super fed og jeg er rigtig glad for at Mie skal døbes der. Kan også godt li at hun nu bliver kendt med omgivelserne, lyset og lydene og forbinder det med noget sjovt og hyggeligt.

Gad vide om Charlie og jeg må være med??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gad vide om Charlie og jeg må være med??

DET må i :loveshower vi er 3 og der er plads til 12 :blink - så vi blev opfordret til at "sprede budskabet" :hurra

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER