Besvaret May 5, 2013 SKØN dag til konfirmation hos min fætter. Skøn social Mie, markræs i biler og på crossere, lækker lækker mad, komplimenter til mig :yay dejligt dejligt vejr, skøn familie der bare er dejlige at være sammen med. Så kom jeg UUUUUUD! Og fik da lige aftalt shopping med mor, søster og svoger tirsdag :yay Anders har ferie torsdag og fredag så det skal udnyttes ;) :yay :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 5, 2013 Wuhuu.... for anden aften i træk har jeg ikke ammet om aftenen! Elin er nemlig begyndt at synes det flaskepjat slet ikke er noget pjat længere! Torben har derudover fundet en metode at putte på, som vi nu har kørt i 6 dage - og det fungerer bare. Nogle dage bedre end andre... Men der er store fremskridt herhjemme - forhåbentlig kan jeg vænne hende af med at skulle ammes om natten også, så jeg snart kan prøve hvad det vil sige at sove mere end 5 timers sammenhængende søvn (hvilket jeg ikke har prøvet i snart 9 måneder - rettelse 10 måneder... graviditeten tillod heller ikke en go nattesøvn den sidste måneds tid...) Men er det realistisk at hun også vil godtage en flaske om natten fremfor amning? Ja mon ikke? Men mon ikke hun kan klare sig uden? Lilly har ikke fået natflaske den sidste måned, hun får grød når hun vågner kl 7. I kan jo prøve at tilbyde vand og nus og sut (hvis hun vil sådan en) når hun vågner? Nej der var ikke konfirmation (heldigvis) jeg går i kirke en gang i mellem sådan helt frivilligt, fordi jeg godt kan li hvordan jeg får det. Lidt som jeg har det efter styrketræning, bare for sjælen :7himmel og børn tar ikke skade. Lilly sad rimelig stille og bed i sit legetøj, men hvis hun blir højlydt går vi ud i legerum i sognegården. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 5, 2013 Total succes putning. Jeg er blevet meget træt af pylder baby der skal trøstes og vugges i søvn, så nu prøvede vi lige noget helt andet, og det virkede!!!!! Så nu kører vi med pusling, amning (i soveværelse frem for stue, i næsten mørke), sut i mund og putning i lift i vuggen, så sad jeg og holdte på ham (en hånd på brystkassen) og sang godnatsange, 3 blev det til og så sov han. Jeg håber at jeg over tid kan ende med at gå i stuen inden han sover, men jeg er FIN tilfreds med at sidde ved ham indtil videre. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 5, 2013 (redigeret) Ja mon ikke? Men mon ikke hun kan klare sig uden? Lilly har ikke fået natflaske den sidste måned, hun får grød når hun vågner kl 7. I kan jo prøve at tilbyde vand og nus og sut (hvis hun vil sådan en) når hun vågner? Nej der var ikke konfirmation (heldigvis) jeg går i kirke en gang i mellem sådan helt frivilligt, fordi jeg godt kan li hvordan jeg får det. Lidt som jeg har det efter styrketræning, bare for sjælen :7himmel og børn tar ikke skade. Lilly sad rimelig stille og bed i sit legetøj, men hvis hun blir højlydt går vi ud i legerum i sognegården. Vi har faktisk snakket lidt frem og tilbage om hvad vi skulle gøre om natten - for jeg synes måske at det er dumt at skulle vænne hende til at skulle have mme om natten. At vi måske skulle tilbyde hende vand i flasken om natten - og så tage kampen - for det vil det uden tvivl blive. Men simpelthen tage kampen nu, fremfor at indføre noget nyt og så skulle kæmpe med at få hende vænnet fra det... Men er det for hårdt at tage kold tyrker fra amningen? Eller skal vi prøve at køre det her med natflasken en periode - og derefter indføre det andet tiltag om natten efter noget tid? Jeg har det lige som dig i forhold til kirken - uheldigvis deler min mand ikke samme glæde ved at smutte forbi kirken - for det er virkelig som om man føler sig helt fredfyldt efter en tur i kirken... Lilly er da bare skøn at have med hva? Hun kommer nok til at dele din holdning til det med at gå i kirke... Ps. hun vil ikke tage sut - så den luksus har vi ikke at kunne tilbyde hende....det kunne ellers være dejligt nemt Redigeret May 5, 2013 af Tinakp Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 5, 2013 Dejligt.... og modigt! Jeg tør ikke, selvom jeg har en plan om at komme lidt oftere i kirke - synes at det er en go ting for de små at opleve. Men synes ikke lige jeg har haft modet til det... Har i været til konfirmation? Er der børnegudstjenester i nærheden? Så kunne du starte med sådan en. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 5, 2013 Total succes putning. Jeg er blevet meget træt af pylder baby der skal trøstes og vugges i søvn, så nu prøvede vi lige noget helt andet, og det virkede!!!!! Så nu kører vi med pusling, amning (i soveværelse frem for stue, i næsten mørke), sut i mund og putning i lift i vuggen, så sad jeg og holdte på ham (en hånd på brystkassen) og sang godnatsange, 3 blev det til og så sov han. Jeg håber at jeg over tid kan ende med at gå i stuen inden han sover, men jeg er FIN tilfreds med at sidde ved ham indtil videre. Lyder bare som en god plan, for os tog det overraskende kort tid at vende hende til at falde i søvn selv. Hvis du har brug for råd så send en PM vi gik nemlig fra at vugge skrigende baby i armene og derefter vugge videre til hun sov dybt - til at ligge hende i vuggen og sige "godnat, jeg elsker dig og glæder mig til at vi ses imorgen" lukke døren og gå ud på ca 1 måned. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 5, 2013 Vi har faktisk snakket lidt frem og tilbage om hvad vi skulle gøre om natten - for jeg synes måske at det er dumt at skulle vænne hende til at skulle have mme om natten. At vi måske skulle tilbyde hende vand i flasken om natten - og så tage kampen - for det vil det uden tvivl blive. Men simpelthen tage kampen nu, fremfor at indføre noget nyt og så skulle kæmpe med at få hende vænnet fra det... Men er det for hårdt at tage kold tyrker fra amningen? Eller skal vi prøve at køre det her med natflasken en periode - og derefter indføre det andet tiltag om natten efter noget tid? Jeg har det lige som dig i forhold til kirken - uheldigvis deler min mand ikke samme glæde ved at smutte forbi kirken - for det er virkelig som om man føler sig helt fredfyldt efter en tur i kirken... Lilly er da bare skøn at have med hva? Hun kommer nok til at dele din holdning til det med at gå i kirke... Ps. hun vil ikke tage sut - så den luksus har vi ikke at kunne tilbyde hende....det kunne ellers være dejligt nemt Jeg tør ikke sige om det er det værd, jeg har ikke selv taget nogen kamp men bare forsøgt at strække natten ved at gi nus og ikke flaske - og det har ikke været med kamp, men bare fordi det var muligt. For tiden ligger Lilly i midten, meget imod mine principper, fra kl ca 6 til vi står op. Så ja jeg er ikke så principfast vel :D Min kæreste er heller ikke interesseret i kirken (selv hvis han ku forstå nok dansk) og Mathilde gider ikke med længere, hun har ellers været glad for det og tegnet mange flotte tegninger af engle og moses og hvad hun ellers fangede af indhold undervejs :rolleyes I vores lokale kirke kan man sætter sig ud i et legerum hvor der er medhør, så man kan komme ind og få "vin og kiks" når det er tid, og lytte med selv hvis børnene ikke lige er med på at være stille. Men der er ret stor tolerance for børn, det mærker man når man blir hængende til kirkekaffe bagefter. En gang om måneden er der familie gudstjeneste og det er virkelig en børnehavefest :D og så spisning bagefter - personligt foretrækker jeg dog de alm. gudstjenester. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Værste nat i lang tid. Mie har klynket og grædt i søvne 1000 gange tror jeg har fået 4 timers søvn sammenlagt, hver gang jeg var lige ved at falde i søvn begyndte hun igen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Værste nat i lang tid. Mie har klynket og grædt i søvne 1000 gange tror jeg har fået 4 timers søvn sammenlagt, hver gang jeg var lige ved at falde i søvn begyndte hun igen. Åh altså det lille pus. Måske en reaktion på en travl weekend med konfirmation? Men hårdt ved Maja, håber I får en rolig dag med lange lure til jer begge :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Tror da virkelig jeg har fået en B baby :D Pixie sov fra kl 22 til 8 :o Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Nu har vi sat os for at få styr på dagslurene så vi kan få en fast rytme, forhåbentlig det også vi påvirke natten positivt. Så jeg har kørt på med morgengymnastik og sang for at holde William vågen et kvarter længere end han plejer. Nu er han altså også godt brugt den lille fyr. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Tror da virkelig jeg har fået en B baby :D Pixie sov fra kl 22 til 8 :o Man skulle tro hun ville være mega sulten, men nej det er samme cirkus som sædvanligt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Argh, så snart jeg ammer efter kl 5 om morgenen, er det UMULIGT at få morgenmad i Anabella! Og eftersom jeg ikke ammer før formiddagslur mere er det liiiidt noget rod.! What to do? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Sov på gulvet igen. Natte-helvede til kl 5, hvor det stilnede af og vi begge fik sovet. Hun er stadig træt og syg, og sover endnu. Har tid til lægen kl 12.... Min lille baby :-(( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Åh altså det lille pus. Måske en reaktion på en travl weekend med konfirmation? Men hårdt ved Maja, håber I får en rolig dag med lange lure til jer begge :kram2 Det tror jeg det er, mange indtryk har den indvirkning på hende. Nu har hun så også fået feber så det kan selvfølgelig også være en del af det, selvom hun ikke var varm før i morges. nu har jeg lige puttet hende (2 timer før jeg plejer) og jeg tror sagtens hun kan sove, så det udnytter jeg lige og tager en lur sammen med hende. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Reflekterer over det her med at være ude med baby - kan huske da Carl var 4 mdr. + så skulle vi helst lave noget enten formiddag eller eftermiddag, en hel dag hjemme var en dræber for os begge. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Tror da virkelig jeg har fået en B baby :D Pixie sov fra kl 22 til 8 :o Og herhjemme drømmer vi bare om fem-seks timer i streg - som det var en gang.. Måske jeg skulle begynde at være tilfreds med fire timer, for i nat var længste stræk tre timer og et kvarter <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Sov på gulvet igen. Natte-helvede til kl 5, hvor det stilnede af og vi begge fik sovet. Hun er stadig træt og syg, og sover endnu. Har tid til lægen kl 12.... Min lille baby :-(( Åh altså det er hårdt. God bedring med hende Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Og herhjemme drømmer vi bare om fem-seks timer i streg - som det var en gang.. Måske jeg skulle begynde at være tilfreds med fire timer, for i nat var længste stræk tre timer og et kvarter <_< Ja han sov da længere stræk før? Tror også 4 er vist mere realistisk indtil videre :kram2 Håber at han snart sover længere af gangen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Tiger SKRID HJEM!!!! :prik :sm :klap :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Det var åbenbart hårdt at være i zoo i går. David snuppede lige 12,5 time i nat :blink - og for første gang siden fødslen, vågnede jeg før ham :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Ja han sov da længere stræk før? Tror også 4 er vist mere realistisk indtil videre :kram2 Håber at han snart sover længere af gangen Jep. Seks-syv timer i første omgang og tre i næste. Og nu er det max fire i første og to i andet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Tiger SKRID HJEM!!!! :prik :sm :klap :boo :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Efter 5 dage hvor manden har været hjemme kan jeg godt mærke at han er startet på arbejde igen - der er godt nok stille herhjemme Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 6, 2013 Argh, så snart jeg ammer efter kl 5 om morgenen, er det UMULIGT at få morgenmad i Anabella! Og eftersom jeg ikke ammer før formiddagslur mere er det liiiidt noget rod.! What to do? Har samme problem her. Jeg strækker den længst muligt med morgenmad, dvs. en times tid efter hun er vågnet. Også får hun noget hun selv ka styre f.eks. Bananpandekager, frugt og rugbrød med smøreost. Nogen dage spiser hun meget andre gange kun lidt, og jo senere på natten hun er blevet ammet jo mindre spiser hun til morgenmad. Men hun får tilbuddet Del dette indlæg Link to post Share on other sites